Review Article
BibTex RIS Cite

Derslik Sosyolojisi: İlkokulda Sınıfın Etkileşimci İnşası

Year 2023, , 94 - 120, 18.12.2023
https://doi.org/10.12658/M0708

Abstract

İnsanın toplum halinde yaşama ihtiyacı, farklı yapı ve mekanizmalarda kurumların oluşturulmasını sağlamıştır. Bu kurumların başında gelen eğitim, toplumsallaşma süreçlerini doğrudan ve dolaylı biçimde gerçekleştiren bir kurumdur. Bu süreçleri en yoğun biçimde yaşan grup ise sınıflardır. Toplumsal bir grup olarak sınıflar, toplum özelliği gösteren sosyal birlikteliklerdir. Bu birlikteliğin kendine özgü özellikleri ve yapısı bulunur. Bu çalışma, pedagojik anlamda sınıfın toplumsal boyutunun nasıl oluştuğunu Sembolik Etkileşimci bir bakış açısıyla anlamaya çalışmaktadır. Çalışma, etnografi yöntemiyle Zeytinburnu’nda yer alan bir okulda 1. sınıfta yürütülmüştür. Katılımcılar 9 kız ve 7 erkek öğrenci, bir erkek öğretmen ve 16 veliden oluşmaktadır. Çalışmanın verileri öğretmen ve öğrenci görüşmeleri ve gözlem yöntemleriyle elde edilmiştir. Tüm veriler içerik analizi yöntemiyle incelenmiş ve sonuçlar aktarılmıştır. Sınıf oluşumunu ele alan çalışma, derslik sosyolojisinin öğretmen, öğrenci, eğitim pratikleri ve fiziksel ortamla nasıl etkileşim içerisinde oluştuğunu açıklamaktadır.

References

  • Hogg, M. A. (1993). Group cohesiveness: A critical review and some new directions. European review of social psychology, 4(1), 85-111.
  • Horne, C. (2001) “Sociological Perspectives on the Emergence of Social Norms”. In Social Norms, Michael Hechter, Karl-Dieter Opp (Ed.). Russel Sage Publication.
  • İbn Haldun. (2020). Mukaddime. 2. Bs. Haz. Süleyman Uludağ. Dergâh Yayınları.
Year 2023, , 94 - 120, 18.12.2023
https://doi.org/10.12658/M0708

Abstract

References

  • Hogg, M. A. (1993). Group cohesiveness: A critical review and some new directions. European review of social psychology, 4(1), 85-111.
  • Horne, C. (2001) “Sociological Perspectives on the Emergence of Social Norms”. In Social Norms, Michael Hechter, Karl-Dieter Opp (Ed.). Russel Sage Publication.
  • İbn Haldun. (2020). Mukaddime. 2. Bs. Haz. Süleyman Uludağ. Dergâh Yayınları.
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Educational Sociology
Journal Section Research Articles
Authors

Büşra Tombak İlhan 0000-0002-3732-5103

Mustafa Gündüz 0000-0003-1706-9920

Publication Date December 18, 2023
Published in Issue Year 2023

Cite

APA Tombak İlhan, B., & Gündüz, M. (2023). Derslik Sosyolojisi: İlkokulda Sınıfın Etkileşimci İnşası. İnsan Ve Toplum, 13(4), 94-120. https://doi.org/10.12658/M0708