Bu çalışmada amaç; Spor Lisesinde öğrenim gören ve okulun erkek futbol ve hentbol takımlarında yer alan öğrencilerin bazı fiziksel ve motorik özelliklerinin incelenmesidir. Çalışmaya bir spor lisesinde öğrenim gören ve okul futbol takımında yer alan 12 futbolcu ile yine okul hentbol takımında yer alan 12 hentbolcü gönüllü olarak katılmıştır. Katılımcıların vücut kompozisyonları, sürat ve çeviklikleri değerleri çeşitli ölçüm ve testler ile belirlenmiştir. Verilerin çözümlenmesinde SPSS 24.0 paket programı kullanılmıştır. Verilerin normal bir dağılıma sahip olup olmadığını öğrenmek için tek örneklem “Shapiro-Wilk” testi ve verilerin homojen olup olmadığını değerlendirmek için “Anova-Homogeneity of variance” testi uygulanmıştır. Bu yapılan testler sonunda verilerin homojen ve normal bir dağılıma sahip olmadığı anlaşılmıştır. Bu nedenle grupların karşılaştırılmasında, non parametrik test yöntemi olan Mann-Whitney U test kullanılmıştır.. Grup içi parametreler arasındaki ilişkinin belirlenmesi içinse, Spearman Korelasyon analizi, kullanılmış ve tüm analizler için yanılma düzeyi 0,05 olarak kabul edilmiştir. Grupların parametrelere ilişkin ölçüm sonuçları karşılaştırıldığında; Vücut ağırlığı parametresinde, hentbol takımı lehine, 60m sürat ve Beden kitle indeksi parametresinde ise futbol takımı lehine istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir(p<0,05). Yaş, Boy ve İllinois Çeviklik testi parametrelerinde ise gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür(p>0,05). Futbol takımı için Spearman korelasyon analizi sonuçları incelendiğinde ; Boy ve yaş parametreleri arasında pozitif yönlü ve güçlü bir ilişki bulunurken, Vücut ağırlığı ile yaş, boy ve BKI parametreleri arasında da pozitif yönlü ve güçlü bir ilişki bulunmuştur. Hentbol takımında ise sadece Vücut ağırlığı ve boy parametreleri arasında pozitif yönlü ve güçlü bir ilişki bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 6 Issue: 1 |