Research Article
BibTex RIS Cite

Tourette Sendromlu Bireylerin Eğitim Sorunları

Year 2021, Volume: 7 Issue: 2, 642 - 655, 30.12.2021

Abstract

Tourette Sendromu, çocukluk çağında başlayan, nedeni ve tedavisi tam olarak bilinmeyen, karmaşık bir nöropsikiyatrik hastalıktır ve temeli tiklerdir. Bu tikler, sürekli oturup kalkma, omuz silkme gibi tikler olabileceği gibi hayvan sesleri çıkarma, küfür etme, boğaz temizleme (gargara) sesi vb. çıkarma şeklinde de gerçekleşebilir. Tourette Sendromu, 10.000 kişide 2-5 kişide görülen bir hastalık olması bakımından nadir hastalıktır. Bu oran ülkemiz nüfusuna uygulandığında, 20.000-32.000 aralığında Tourette Sendromlu bireyin olduğunu söylemek mümkündür. Tourette Sendromlu öğrenci sayısı da net olarak bilinmemekle beraber toplam sayı düşünüldüğünde eğitime devam eden 7.000-10.000 arasında bireyin olduğunu söylemek mümkündür.
Tourette Sendromu, bireylerin eğitim sürecini etkilemekte ve çeşitli sorunların yaşanmasına yol açmaktadır. Bu sorunların neler olduğunu anlamaya yönelik oluşturulan bu çalışma sonucunda, Tourette Sendromlu bireylerin yüksek stres ve toplumsal bilinç eksikliği nedeniyle sorunlar yaşadıkları anlaşılmıştır. Elde edilen bu sonuçlar çerçevesinde çalışma sonunda bu sorunların azaltılmasına yönelik çözüm önerileri sunulmuştur.

References

  • Ak,M.,Uzun, Ö. vd. (2011), Tourette Sendromlu Olgularda nöropsikiyatrik Bulgular, Gülhane Tıp Dergisi, Cilt:53, Sayı: 2.
  • Dawson, C. (2015) , Araştırma Yöntemlerine Giriş, Çev.: Asım Arı, Eğitim Yayınevi, Konya.
  • Kapçı ve Sukhodolsky (2013), “Alışkanlığı tersine çevirme eğitiminin Tourette sendromundaki tiklerin tedavisinde uygulanması”, Anadolu Psikiyatri Dergisi s.14:167-73)
  • Kocacık, F. (1993), Toplumbilim Ders Notları, Cü Yayınları, Sivas.
  • Stokley, C. (2011), Şekilli Biyoloji Sözlüğü, Çev. Nuri Yiğit, Tübitak, Ankara.
  • Taner, H , Güney, E , Taner, Y . (2013),Tourette Bozukluğunda İlaç Tedavisi ,Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, Cilt: 5 Sayı: 2: 246-259 . DOI: 10.5455/cap.20130516.
  • Ünal, Dilek, Akdemir,Devrim(2016), Tourette Sendromunun Nörobiyolojisi, Türk Psikiyatri Dergisi, 27(4):275-85
  • https://www.cocukludunya.com/uzman-yazilari/tik-bozukluklari-tourette-sendromu-tedavisi.html E.T.: 16.05.2021.
  • https://www.medicalpark.com.tr/tourette-sendromu/hg-2483 E.T.: 24/04/2021.
  • https://www.medicana.com.tr/saglik-rehberi-detay/10337/tourette-sendromu-tik-bozukluklari-nedir E.T.: 22/04/2021.
  • https://www.mehmetoyal.k12.tr/tourette-sendromu/i/325 E.T.: 25/04/2021.
  • https://www.movementdisorders.org/MDS-Files1/Education/Patient-Education/Tics-and-Tourette-Syndrome/pat-Handouts-TICS-Turkish-v1.pdf E.T.:08.05.2021.
  • https://www.tbmm.gov.tr/komisyon/insanhaklari/pdf01/203-208.pdf 20.05.2021.
  • https://www.uzmandoktor.net/tourette-sendromu E.T.: 24/04/2021.

EDUCATIONAL PROBLEMS OF INDIVIDUALS WITH TOURETTE SYNDROME

Year 2021, Volume: 7 Issue: 2, 642 - 655, 30.12.2021

Abstract

Tourette's Syndrome is a complex neuropsychiatric disease that begins in childhood and its cause and treatment are unknown. Tics are the basis of Tourette Syndrome. These tics can emerge such as sitting up and shrugging constantly, as well as making animal noises, swearing, and gargling. Tourette Syndrome is a rare disease and occurs in 2-5 people out of 10,000. When this rate is applied to the population of our country, it has been observed that there are individuals with Tourette Syndrome in the range of 20,000-32,000. Although the exact number of students with Tourette Syndrome is not known, it can be said that between 7000-10000 students who continue their education have Tourette Syndrome.
Tourette's Syndrome affects the education period of individuals and causes various problems. As a result of this study, which aimed to investigate the cause of these problems, it was understood that individuals with Tourette Syndrome experienced problems due to high stress and lack of social awareness. In line with these results, solution suggestions were presented to reduce these problems at the end of our study.

References

  • Ak,M.,Uzun, Ö. vd. (2011), Tourette Sendromlu Olgularda nöropsikiyatrik Bulgular, Gülhane Tıp Dergisi, Cilt:53, Sayı: 2.
  • Dawson, C. (2015) , Araştırma Yöntemlerine Giriş, Çev.: Asım Arı, Eğitim Yayınevi, Konya.
  • Kapçı ve Sukhodolsky (2013), “Alışkanlığı tersine çevirme eğitiminin Tourette sendromundaki tiklerin tedavisinde uygulanması”, Anadolu Psikiyatri Dergisi s.14:167-73)
  • Kocacık, F. (1993), Toplumbilim Ders Notları, Cü Yayınları, Sivas.
  • Stokley, C. (2011), Şekilli Biyoloji Sözlüğü, Çev. Nuri Yiğit, Tübitak, Ankara.
  • Taner, H , Güney, E , Taner, Y . (2013),Tourette Bozukluğunda İlaç Tedavisi ,Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, Cilt: 5 Sayı: 2: 246-259 . DOI: 10.5455/cap.20130516.
  • Ünal, Dilek, Akdemir,Devrim(2016), Tourette Sendromunun Nörobiyolojisi, Türk Psikiyatri Dergisi, 27(4):275-85
  • https://www.cocukludunya.com/uzman-yazilari/tik-bozukluklari-tourette-sendromu-tedavisi.html E.T.: 16.05.2021.
  • https://www.medicalpark.com.tr/tourette-sendromu/hg-2483 E.T.: 24/04/2021.
  • https://www.medicana.com.tr/saglik-rehberi-detay/10337/tourette-sendromu-tik-bozukluklari-nedir E.T.: 22/04/2021.
  • https://www.mehmetoyal.k12.tr/tourette-sendromu/i/325 E.T.: 25/04/2021.
  • https://www.movementdisorders.org/MDS-Files1/Education/Patient-Education/Tics-and-Tourette-Syndrome/pat-Handouts-TICS-Turkish-v1.pdf E.T.:08.05.2021.
  • https://www.tbmm.gov.tr/komisyon/insanhaklari/pdf01/203-208.pdf 20.05.2021.
  • https://www.uzmandoktor.net/tourette-sendromu E.T.: 24/04/2021.
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Research
Authors

İsmail Kırıcı

Publication Date December 30, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Kırıcı, İ. (2021). Tourette Sendromlu Bireylerin Eğitim Sorunları. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 7(2), 642-655.
AMA Kırıcı İ. Tourette Sendromlu Bireylerin Eğitim Sorunları. UGEAD - IntJCES. December 2021;7(2):642-655.
Chicago Kırıcı, İsmail. “Tourette Sendromlu Bireylerin Eğitim Sorunları”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 7, no. 2 (December 2021): 642-55.
EndNote Kırıcı İ (December 1, 2021) Tourette Sendromlu Bireylerin Eğitim Sorunları. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 7 2 642–655.
IEEE İ. Kırıcı, “Tourette Sendromlu Bireylerin Eğitim Sorunları”, UGEAD - IntJCES, vol. 7, no. 2, pp. 642–655, 2021.
ISNAD Kırıcı, İsmail. “Tourette Sendromlu Bireylerin Eğitim Sorunları”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 7/2 (December 2021), 642-655.
JAMA Kırıcı İ. Tourette Sendromlu Bireylerin Eğitim Sorunları. UGEAD - IntJCES. 2021;7:642–655.
MLA Kırıcı, İsmail. “Tourette Sendromlu Bireylerin Eğitim Sorunları”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, vol. 7, no. 2, 2021, pp. 642-55.
Vancouver Kırıcı İ. Tourette Sendromlu Bireylerin Eğitim Sorunları. UGEAD - IntJCES. 2021;7(2):642-55.