Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2022, Volume: 8 Issue: 2, 525 - 535, 30.12.2022

Abstract

References

  • Adidas, (2017). Strategy Overvıew. Web: https://www.adidas-group.com/en/group/strategy-overview/ adresinden 05 Haziran 2018 tarihinde erişilmiştir.
  • Blackman, C. (2013). Modanın Tariihi 1900’den Bugüne. Kerasus. İzmir.
  • EuropeActive, Deloitte, (2019). Web:https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/es/Documents/acerca-de-deloitte/Deloitte-ES-TMT-European-Health-Fitness-Market-2019.pdf adresinden 5 Kasım 2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Fogg, M. (2014). Modanın Tüm Öyküsü. Hayal Perest Kitap. İstanbul.
  • Jones, S. J. (2013). Moda Tasarımı. Kerasus Yayınları. İstanbul.
  • Kuburlu, C. (2014). Spor Salonlarına 375 Milyon $ Gidiyor. Web: http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/spor-salonlarina-375-milyon-gidiyor-27500920 adresinden 08.04.2019 tarihinde erişilmiştir.
  • McKiney, (2022). Web: https://www.mckinsey.com/industries/retail/our-insights/sporting-goods-2022-the-new-normal-is-here 5 Kasım 2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Sorger, R. and Udale, J. (2013). Moda Tasarımın Temelleri. Literatür Yayınları: 680. Akademik Temeller Dizisi 10. İstanbul.
  • Spor Tekstilleri, (2018). Spor Tekstilleri. Web: https://tekstilsayfasi.blogspot.com/2012/11/spor-tekstilleri.html adresinden 05 Haziran 2018 tarihinde erişilmiştir.
  • Statista, (2022, a). Size of the activewear market worldwide from 2020 to 2027. Web: https://www.statista.com/statistics/613169/size-of-the-global-sportswear-market/ adresinden 20 Haziran 2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Statista, (2022, b). Change in brand value worldwide in 2021. https://www.statista.com/statistics/267930/brand-value-growth-compared-to-the-previous-year-worldwide-by-sector/ adresinden 20 Haziran 2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Stokes, B., & Black, C. (2012). Application of the functional, expressive and aesthetic consumer needs model: Assessing the clothing needs of adolescent girls with disabilities. International Journal of Fashion Design, Technology and Education, 5(3), 179-186.
  • T.C. Gençlik ve Spor Bakanlığı İstatistikleri (2022). Web: https://shgm.gsb.gov.tr/Sayfalar/128/163/OlimpiyatOyunlarininTarihcesi adresinden 18 Ağustos 2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Türk Dil Kurumu (TDK). Web: https://sozluk.gov.tr/ adresinden 15 Ağustos 2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Verified Market Research, (2021). Web: https://www.verifiedmarketresearch.com/product/athleisure-market/ adresinden 20 Haziran 2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Siddiqui, K. (2022). Brand equity trend analysis for fashion brands (2001-2021). Journal of Global Fashion Marketing, 1-18.

Düzenli Spor Yapan Bireylerin Tercih Ettikleri Hazır Giyim Ürünleri

Year 2022, Volume: 8 Issue: 2, 525 - 535, 30.12.2022

Abstract

Günümüzün metropol şehirlerindeki yaşam koşulları, bireylerin spor yapma sürelerini kısaltmaktadır. Covit 19 pandemisi ile birlikte ev ofis ortamının kullanımı artmış fiziksel aktivitelerin zorunlu olarak kapalı ortama taşınmasına neden olmuştur. Ev ortamı, insanların sosyalleşme, fiziksel hareketlilik, kaygı düzeyini azaltma, psikolojik rahatlama isteklerini daha da ön plana çıkarmıştır. İki yılı aşan kapanma sonrası halen devam eden salgın, günlük giysilerin resmi giysi alanında kullanımını genişletmiştir. Küresel düzeyde çalışanlar geçmişe oranla daha fazla konfor sağlayan boş zaman giysilerinin kullanımına yönelmiştir. Bu taleplere bağlı olarak küresel spor hazır giyim endüstrisinde de üretim ivme kazanmıştır.
Bu çalışmanın amacı, düzenli spor yapan bireylerin tercih ettikleri hazır giyim ürünlerini belirlemek ve küresel düzeydeki verilerle karşılaştırmaktır. Betimsel yöntemin tercih edildiği araştırmanın verileri yapılandırılmış anket ve literatür verilerinden toplanmıştır. Çalışma grubu, Türkiye’nin dört büyük şehrinde (Bursa, Ankara, İstanbul, İzmir) düzenli şekilde spor yapan kişiler içerisinden araştırmaya katılmaya gönüllü olan ve cevapları geçerli kabul edilen 208 kişidir. Verilerin bir kısmı salgın nedeniyle internet üzerinden bir kısmı ise spor salonlarında yüz yüze görüşme ile anket aracılığıyla toplanmıştır. Tanımlayıcı istatistik uygulanan veriler, küresel tabanlı hazır giyim pazar verileri ile benzerlik göstermektedir. Bireyler, fiziksel ve ruhsal olarak sağlıklı kalmak ve sosyalleşmek için spor yapmaktadırlar. Spor aktivitelerinde en çok tercih edilen mekânlar kapalı spor salonları ve evler, ilk sıralarda tercih edilen giyim ürünleri: tişört, eşofman ve atlet-badidir. Bulgular, küresel boyutlu verilerle karşılaştırmalı olarak yorumlanmış firmaların ürün grupları ve pazar segmentleri için geleceğe dönük veriler ortaya konulmaya çalışılmıştır.

References

  • Adidas, (2017). Strategy Overvıew. Web: https://www.adidas-group.com/en/group/strategy-overview/ adresinden 05 Haziran 2018 tarihinde erişilmiştir.
  • Blackman, C. (2013). Modanın Tariihi 1900’den Bugüne. Kerasus. İzmir.
  • EuropeActive, Deloitte, (2019). Web:https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/es/Documents/acerca-de-deloitte/Deloitte-ES-TMT-European-Health-Fitness-Market-2019.pdf adresinden 5 Kasım 2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Fogg, M. (2014). Modanın Tüm Öyküsü. Hayal Perest Kitap. İstanbul.
  • Jones, S. J. (2013). Moda Tasarımı. Kerasus Yayınları. İstanbul.
  • Kuburlu, C. (2014). Spor Salonlarına 375 Milyon $ Gidiyor. Web: http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/spor-salonlarina-375-milyon-gidiyor-27500920 adresinden 08.04.2019 tarihinde erişilmiştir.
  • McKiney, (2022). Web: https://www.mckinsey.com/industries/retail/our-insights/sporting-goods-2022-the-new-normal-is-here 5 Kasım 2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Sorger, R. and Udale, J. (2013). Moda Tasarımın Temelleri. Literatür Yayınları: 680. Akademik Temeller Dizisi 10. İstanbul.
  • Spor Tekstilleri, (2018). Spor Tekstilleri. Web: https://tekstilsayfasi.blogspot.com/2012/11/spor-tekstilleri.html adresinden 05 Haziran 2018 tarihinde erişilmiştir.
  • Statista, (2022, a). Size of the activewear market worldwide from 2020 to 2027. Web: https://www.statista.com/statistics/613169/size-of-the-global-sportswear-market/ adresinden 20 Haziran 2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Statista, (2022, b). Change in brand value worldwide in 2021. https://www.statista.com/statistics/267930/brand-value-growth-compared-to-the-previous-year-worldwide-by-sector/ adresinden 20 Haziran 2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Stokes, B., & Black, C. (2012). Application of the functional, expressive and aesthetic consumer needs model: Assessing the clothing needs of adolescent girls with disabilities. International Journal of Fashion Design, Technology and Education, 5(3), 179-186.
  • T.C. Gençlik ve Spor Bakanlığı İstatistikleri (2022). Web: https://shgm.gsb.gov.tr/Sayfalar/128/163/OlimpiyatOyunlarininTarihcesi adresinden 18 Ağustos 2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Türk Dil Kurumu (TDK). Web: https://sozluk.gov.tr/ adresinden 15 Ağustos 2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Verified Market Research, (2021). Web: https://www.verifiedmarketresearch.com/product/athleisure-market/ adresinden 20 Haziran 2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Siddiqui, K. (2022). Brand equity trend analysis for fashion brands (2001-2021). Journal of Global Fashion Marketing, 1-18.
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Research
Authors

Şükran Çakmak 0000-0001-5856-2143

Neşe Çeğindir 0000-0002-8538-9224

Early Pub Date December 30, 2022
Publication Date December 30, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 8 Issue: 2

Cite

APA Çakmak, Ş., & Çeğindir, N. (2022). Düzenli Spor Yapan Bireylerin Tercih Ettikleri Hazır Giyim Ürünleri. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8(2), 525-535.
AMA Çakmak Ş, Çeğindir N. Düzenli Spor Yapan Bireylerin Tercih Ettikleri Hazır Giyim Ürünleri. UGEAD - IntJCES. December 2022;8(2):525-535.
Chicago Çakmak, Şükran, and Neşe Çeğindir. “Düzenli Spor Yapan Bireylerin Tercih Ettikleri Hazır Giyim Ürünleri”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 8, no. 2 (December 2022): 525-35.
EndNote Çakmak Ş, Çeğindir N (December 1, 2022) Düzenli Spor Yapan Bireylerin Tercih Ettikleri Hazır Giyim Ürünleri. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 8 2 525–535.
IEEE Ş. Çakmak and N. Çeğindir, “Düzenli Spor Yapan Bireylerin Tercih Ettikleri Hazır Giyim Ürünleri”, UGEAD - IntJCES, vol. 8, no. 2, pp. 525–535, 2022.
ISNAD Çakmak, Şükran - Çeğindir, Neşe. “Düzenli Spor Yapan Bireylerin Tercih Ettikleri Hazır Giyim Ürünleri”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 8/2 (December 2022), 525-535.
JAMA Çakmak Ş, Çeğindir N. Düzenli Spor Yapan Bireylerin Tercih Ettikleri Hazır Giyim Ürünleri. UGEAD - IntJCES. 2022;8:525–535.
MLA Çakmak, Şükran and Neşe Çeğindir. “Düzenli Spor Yapan Bireylerin Tercih Ettikleri Hazır Giyim Ürünleri”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, vol. 8, no. 2, 2022, pp. 525-3.
Vancouver Çakmak Ş, Çeğindir N. Düzenli Spor Yapan Bireylerin Tercih Ettikleri Hazır Giyim Ürünleri. UGEAD - IntJCES. 2022;8(2):525-3.