Research Article
BibTex RIS Cite

Fiziksel Aktiviteden Keyif Alma, Tekrar Katılma Niyeti ve Mutluluk Arasındaki İlişki: Kampüs Rekreasyonuna Katılan Üniversite Öğrencileri Örneği

Year 2023, Volume: 9 Issue: 2, 206 - 220, 31.12.2023

Abstract

Bu çalışmanın amacı, rekreasyon amacıyla kampüs rekreasyonuna katılan üniversite öğrencilerinin fiziksel aktiviteden keyif alma, tekrar katılma niyeti ve mutluluk düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Araştırma grubunu 2022-2023 öğretim yılında Bartın Üniversitesi turnuvalarına katılan 737 (477 erkek ve 260 kadın) gönüllü öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada genel tarama modellerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu, “Fiziksel Aktivitelerden Keyif Alma Ölçeği: FAKÖ”, “Etkinlik Doyum Ölçeği: EDÖ” ve “Oxford Mutluluk Ölçeği Kısa Formu: OMÖ-KF” kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 26.0 paket programı kullanılmıştır. Ayrıca betimsel istatistik, bağımsız örneklem t-Testi, tek faktörlü varyans analizi ANOVA ve Pearson Korelasyon analizleri kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularında katılımcıların cinsiyet değişkenine göre t-Testi sonuçlarında FAKÖ ile arasında anlamlı farklılık tespit edilirken (p<0,05), EDÖ ile OMÖ-KF arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık tespit edilmemiştir (p>0,05). Diğer yandan katılımcıların sınıf düzeyi değişkenine göre yapılan ANOVA testi sonuçlarında FAKÖ ile arasında anlamlı farklılık tespit edilirken (p<0,05), EDÖ ile OMÖ-KF arasında anlamlı farklılık tespit edilmemiştir (p>0,05). Ayrıca FAKÖ, EDÖ ve OMÖ-KF arasında yapılan korelasyon analizi sonucunda pozitif yönde anlamlı ilişki tespit edilmiştir (p<0,01). Sonuç olarak üniversite öğrencilerinin fiziksel aktiviteden keyif almaları, aktivite doyumunu ve mutluluk düzeylerini doğrudan etkilediği söylenebilir.

References

  • Akay, B., Ayhan, B., Yaşartürk, F. (2022). Boş Zaman yoluyla stresle baş etme stratejisi ve mutluluk düzeyi arasındaki ilişki. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8(2), 593-607.
  • Akbaba, T. P. (2018). Üniversite öğrencilerinde romantik ilişkilerde akılcı olmayan inançlar ve mutluluk arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
  • Akyüz, F. (2020). Rekreasyonel alanlarda etkinliklere katılan bireylerin merak ve keşfetme düzeylerinin etkinlik ve yaşam doyumuna etkisi. Doktora Tezi. Celal Bayar Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Manisa.
  • Akyüz, H., Yaşartürk, F., Aydın, İ., Zorba, E., Türkmen, M. (2017). Üniversite öğrencilerinin yaşam kalitesi ve mutluluk düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(Special Issue 2), 253-262.
  • Akyüz, H., Yaşartürk, F., Karataş, İ., Türkmen, M., Zorba, E. (2018). Rekreasyon bölümünde öğrenim gören öğrencilerin serbest zaman motivasyonlarının mutluluk düzeyi üzerine etkisi. International Journal of Human Sciences, 15(2), 1086-1096.
  • Andre, E. K, Williams, N., Schwartz, F., Bullard, C. (2017). Kampüs açık hava rekreasyon programlarının faydaları: Literatürün gözden geçirilmesi. Açık Hava Rekreasyonu, Eğitimi ve Liderlik Dergisi, 9(1), 1279-1297.
  • Aydın, İ. (2022). Rekreasyonel faaliyetlerde etkinlik doyum ölçeğinin Türkçe uyarlaması. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(1), 420-427.
  • Ayhan, B., Özel, B. (2020). Examining the relationship between leisure attitude and life satisfaction levels of university students. International Journal of Sport Culture and Science, 8(3), 154-166.
  • Ayyıldız, E., Sunay, H. (2021). Bireylerin fiziksel aktiviteye katılım durumlarına göre mutluluk ve duygusal düzenlemede öz-yeterlik düzeylerinin incelenmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 19(4), 230-240.
  • Baltacı, G. (2012). Obezite ve Egzersiz (2 ed.). Ankara: Sağlık Bakanlığı.
  • Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The exercise of control. New York, NY: W.H. Freeman.
  • Barakazı, E. (2022). Kampüs rekreasyonu. Öztürkçü Akçay, A. (Ed.). (2022). Sosyal beşeri ve idari bilimler alanında uluslararası araştırmalar (s. 121-131). (e-kitap) III. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Bora, M. V., & Cengiz, R. (2016). The effects of communication between student athletes and physical education teachers on competition success and motivation. In SHS Web of Conferences (Vol. 31, p. 01016). EDP Sciences.
  • Ceylan, L., Demirkan, E., ve Küçük, H. (2016). Examination of sprint duration and repeated sprint level of soccer players in different age group. International Journal of Science Culture and Sport, 4, 65-71.
  • Colley R. C., Butler G., Garriguet D., Prince S. A., Roberts K. C., (2018). Comparison of selfreported and accelerometer-measured physical activity among Canadian youth. Health Reports, 30(7), 3-12.
  • Çelebi, G. Y., Çelebi, B. (2020). Bireylerin mutluluk düzeylerinin değişkenler açısından incelenmesi. Academic Review of Humanities and Social Sciences, 3(1), 179-189.
  • Çiçek, Ş., İnce, M. (2005). Öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması sürecine ilişkin görüşleri. Spor Bilimleri Dergisi, 16(3), 146-155.
  • Dereceli, E., Dokuzoğlu, G., Dereceli, Ç. (2023). Sağlık hizmetleri meslek yüksekokulu öğrencilerinin fiziksel aktivitelerden keyif alma düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi. Research in Sport Education and Sciences, 25(2), 40-44.
  • Doğan, T., Akıncı-Çötok, N. (2011). Oxford mutluluk ölçeği kısa formunun Türkçe uyarlaması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 4(36), 165-172.
  • Düzen, A. Ç., Özçelik, İ. Y. (2022). Lise öğrencilerinin spor yapma durumuna göre psikolojik sağlamlık ve mutluluk düzeylerinin incelenmesi. Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi, 5(2), 176-191.
  • Ertaş, M., Aktaş, G., (2019). Rekreatif gruplara üyelik: Motosiklet grupları üzerine bir inceleme. Turizm Araştırmaları Dergisi, 30(1), 19-30.
  • Er, B., Cengiz, R. (2023). The effect of digital leisure participation purposes on flow experience and leisure satisfaction. Journal of ROL Sport Sciences, 544-565.
  • Fisher, E. E., Sharp, R. L., Bradley, M. J., (2017). Perceived benefits of service learning: A comparison of collegiate recreation concentrations. Journal of Experiential Education, 40(2), 187-201.
  • Funk, D. C., Jordan, J., Ridinger, L., Kaplanidou, K. (2011). Capacity of mass participant sport events for the development of activity commitment and future exercise intention. Leisure Sciences, 33, 250-268.
  • Güldür, B., Yaşartürk, F. (2020). Okul öncesi öğretmenlerinin rekreasyon faaliyetlerine katılımındaki fayda ve yaşam doyum düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 495-506.
  • Gürbüz, B., Güngörmüş, H. A., Aydın, İ., Çimen, Z. (2019). Serbest zaman ilgilenimi ve mutluluk: Macera rekreasyon katılımcıları örneği. Uluslararası Rekreasyon ve Spor Yönetimi Kongresi, 10-13.
  • Hills, P., Argyle, M. (2002). The Oxford Happiness Questionnaire: a compact scale for the measurement of psychological well-being. Personality and individual differences, 33(7), 1073-1082.
  • Horner, S., Swarbrooke, J. (2005). Lesiure marketing a global perspective. London: Elsevier Butterworth-Heinemann.
  • Huang, H., Humphreys, B. R. (2012). Sports participation and happiness: Evidence from US microdata. Journal of Economic Psychology, 33(4), 776-793.
  • Karasar, N. (2022). Bilimsel araştırma yöntemi kavramlar ilkeler teknikler. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kemal, N., Duran, N. O. (2019). Türkiye’de yükseköğretimdeki Ahıskalı öğrencilerin mutluluk ve psikolojik sağlamlık düzeylerinin bazı demografik değişkenler açısından incelenmesi. Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal ve Beşerî Bilimler Dergisi, 3(1), 1-15.
  • Kılınç, S., Bozoğlu, M. S., Tükel, Y., Büyükipekci, S. (2021). Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Değerlendirme Tercihlerine Göre Mutluluk Düzeylerinin Tespiti. Sportive, 4(2), 88-97.
  • Layard, R. (2005). Happiness: Lessons From a New Science. London: Penguin Books.
  • Lewis, B. A., Williams, D. M., Frayeh, A., Marcus, B. H. (2016). Self-efficacy versus perceived enjoyment as predictors of physical activity behaviour. Psychology & Health, 31(4), 456-469.
  • Mullen, S. P., Olson, E. A., Phillips, S. M., Szabo, A. N., Wójcicki, T. R., Mailey, E. L., Neha P. G., Jason T. F., Arthur F. K., McAuley, E. (2011). Measuring enjoyment of physical activity in older adults: invariance of the physical activity enjoyment scale (paces) across groups and time. International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity, 8(1), 103-110.
  • Myers, D. G., Diener, E. (2018). The Scientific Pursuit of Happiness. Perspectives on Psychological Science, 13(2), 218-225.
  • Öner, K. (2023). Biriktirilen güzel anıların mutluluk üzerine etkisi: Sağlık meslek yüksekokulu öğrencileri üzerine bir araştırma. Sağlık Akademisyenleri Dergisi, 10(3), 387-391.
  • Özgün, A., Yaşartürk, F., Ayhan, B., Bozkuş, T. (2017). Hentbolcuların spora özgü başarı motivasyonu ve mutluluk düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (UKSAD), 3(Special Issue 2), 83-94.
  • Özkurt, B., Küçükibiş, H. F., Altın, Y. (2022). Lise ve üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivitelerden keyif alma düzeylerinin incelenmesi. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 3(3), 91-98.
  • Özkurt, B., Küçükibiş, H. F., Eskiler, E. (2022). Fiziksel aktivitelerden keyif alma ölçeği (FAKÖ): Türk kültürüne uyarlama, geçerlik ve güvenirlik çalışması. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 21-37.
  • Perttula, A., Kiili, K., Lindstedt, A., Tuomi, P. (2017). Flow experience in game based learning a systematic literature review. International Journal of Serious Games, 4(1), 57-72. https://doi.org/10.17083/ijsg.v4i1.151
  • Stebbins, R. A. (2011). The idea of leisure. (1st Edition). New York: Transaction Publishers.
  • Vallerand, R. J. (1997). Toward a hierarchical model of intrinsic and extrinsic motivation. Advances in Experimental Social Psychology, 29, 271-360. https://doi.org/10.1016/s0065-2601(08)60019-2
  • Yaşartürk, F., Akyüz, H., Karataş, İ. (2017). Examination of university students’ levels of leisure boredom perception and life satisfaction towards recreative activities. International Journal of Cultural and Social Studies (IntJCSS), 3(Special Issue), 239-252.

The Relationship between Enjoyment of Physical Activity, Intention to Participate again, and Happiness: Example of University Students Who Participate in Campus Recreation

Year 2023, Volume: 9 Issue: 2, 206 - 220, 31.12.2023

Abstract

The aim of this study is to determine the relationship between enjoying physical activity, intention to participate again and happiness levels of university students who participate in campus recreation for recreational purposes. The research group consists of 737 (477 male and 260 female) volunteer students participating in Bartın University tournaments in the 2022-2023 academic year. Relational scanning model, one of the general scanning models, was used in the research. Personal information form prepared by the researchers, " Physical Activity Enjoyment Scale: PAES", " Event Satisfaction Scale: ESS" and " Oxford Happiness Questionnaire short form: OHQ-SF" were used as data collection tools. SPSS 26.0 package program was used in the analysis of the data. In addition, descriptive statistics, independent sample t-Test, oneway ANOVA and Pearson Correlation analyzes were used. In the findings of the study, there was a significant difference between PAES and in the t-Test results according to the gender variable of the participants (p<0.05), while no statistically significant difference was found between ESS and OHQ-SF (p>0.05). On the other hand, while a significant difference was found between PAES and in the results of the ANOVA test performed according to the class level variable of the participants, no significant difference was found between ESS and OHQ-SF (p>0.05). In addition, as a result of the correlation analysis between PAES, ESS, and OHQ-SF, a positive significant relationship was found (p<0,01). As a result, it can be said that university students' enjoyment of physical activity directly affects their activity satisfaction and happiness levels.

References

  • Akay, B., Ayhan, B., Yaşartürk, F. (2022). Boş Zaman yoluyla stresle baş etme stratejisi ve mutluluk düzeyi arasındaki ilişki. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8(2), 593-607.
  • Akbaba, T. P. (2018). Üniversite öğrencilerinde romantik ilişkilerde akılcı olmayan inançlar ve mutluluk arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
  • Akyüz, F. (2020). Rekreasyonel alanlarda etkinliklere katılan bireylerin merak ve keşfetme düzeylerinin etkinlik ve yaşam doyumuna etkisi. Doktora Tezi. Celal Bayar Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Manisa.
  • Akyüz, H., Yaşartürk, F., Aydın, İ., Zorba, E., Türkmen, M. (2017). Üniversite öğrencilerinin yaşam kalitesi ve mutluluk düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(Special Issue 2), 253-262.
  • Akyüz, H., Yaşartürk, F., Karataş, İ., Türkmen, M., Zorba, E. (2018). Rekreasyon bölümünde öğrenim gören öğrencilerin serbest zaman motivasyonlarının mutluluk düzeyi üzerine etkisi. International Journal of Human Sciences, 15(2), 1086-1096.
  • Andre, E. K, Williams, N., Schwartz, F., Bullard, C. (2017). Kampüs açık hava rekreasyon programlarının faydaları: Literatürün gözden geçirilmesi. Açık Hava Rekreasyonu, Eğitimi ve Liderlik Dergisi, 9(1), 1279-1297.
  • Aydın, İ. (2022). Rekreasyonel faaliyetlerde etkinlik doyum ölçeğinin Türkçe uyarlaması. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(1), 420-427.
  • Ayhan, B., Özel, B. (2020). Examining the relationship between leisure attitude and life satisfaction levels of university students. International Journal of Sport Culture and Science, 8(3), 154-166.
  • Ayyıldız, E., Sunay, H. (2021). Bireylerin fiziksel aktiviteye katılım durumlarına göre mutluluk ve duygusal düzenlemede öz-yeterlik düzeylerinin incelenmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 19(4), 230-240.
  • Baltacı, G. (2012). Obezite ve Egzersiz (2 ed.). Ankara: Sağlık Bakanlığı.
  • Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The exercise of control. New York, NY: W.H. Freeman.
  • Barakazı, E. (2022). Kampüs rekreasyonu. Öztürkçü Akçay, A. (Ed.). (2022). Sosyal beşeri ve idari bilimler alanında uluslararası araştırmalar (s. 121-131). (e-kitap) III. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Bora, M. V., & Cengiz, R. (2016). The effects of communication between student athletes and physical education teachers on competition success and motivation. In SHS Web of Conferences (Vol. 31, p. 01016). EDP Sciences.
  • Ceylan, L., Demirkan, E., ve Küçük, H. (2016). Examination of sprint duration and repeated sprint level of soccer players in different age group. International Journal of Science Culture and Sport, 4, 65-71.
  • Colley R. C., Butler G., Garriguet D., Prince S. A., Roberts K. C., (2018). Comparison of selfreported and accelerometer-measured physical activity among Canadian youth. Health Reports, 30(7), 3-12.
  • Çelebi, G. Y., Çelebi, B. (2020). Bireylerin mutluluk düzeylerinin değişkenler açısından incelenmesi. Academic Review of Humanities and Social Sciences, 3(1), 179-189.
  • Çiçek, Ş., İnce, M. (2005). Öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması sürecine ilişkin görüşleri. Spor Bilimleri Dergisi, 16(3), 146-155.
  • Dereceli, E., Dokuzoğlu, G., Dereceli, Ç. (2023). Sağlık hizmetleri meslek yüksekokulu öğrencilerinin fiziksel aktivitelerden keyif alma düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi. Research in Sport Education and Sciences, 25(2), 40-44.
  • Doğan, T., Akıncı-Çötok, N. (2011). Oxford mutluluk ölçeği kısa formunun Türkçe uyarlaması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 4(36), 165-172.
  • Düzen, A. Ç., Özçelik, İ. Y. (2022). Lise öğrencilerinin spor yapma durumuna göre psikolojik sağlamlık ve mutluluk düzeylerinin incelenmesi. Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi, 5(2), 176-191.
  • Ertaş, M., Aktaş, G., (2019). Rekreatif gruplara üyelik: Motosiklet grupları üzerine bir inceleme. Turizm Araştırmaları Dergisi, 30(1), 19-30.
  • Er, B., Cengiz, R. (2023). The effect of digital leisure participation purposes on flow experience and leisure satisfaction. Journal of ROL Sport Sciences, 544-565.
  • Fisher, E. E., Sharp, R. L., Bradley, M. J., (2017). Perceived benefits of service learning: A comparison of collegiate recreation concentrations. Journal of Experiential Education, 40(2), 187-201.
  • Funk, D. C., Jordan, J., Ridinger, L., Kaplanidou, K. (2011). Capacity of mass participant sport events for the development of activity commitment and future exercise intention. Leisure Sciences, 33, 250-268.
  • Güldür, B., Yaşartürk, F. (2020). Okul öncesi öğretmenlerinin rekreasyon faaliyetlerine katılımındaki fayda ve yaşam doyum düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 495-506.
  • Gürbüz, B., Güngörmüş, H. A., Aydın, İ., Çimen, Z. (2019). Serbest zaman ilgilenimi ve mutluluk: Macera rekreasyon katılımcıları örneği. Uluslararası Rekreasyon ve Spor Yönetimi Kongresi, 10-13.
  • Hills, P., Argyle, M. (2002). The Oxford Happiness Questionnaire: a compact scale for the measurement of psychological well-being. Personality and individual differences, 33(7), 1073-1082.
  • Horner, S., Swarbrooke, J. (2005). Lesiure marketing a global perspective. London: Elsevier Butterworth-Heinemann.
  • Huang, H., Humphreys, B. R. (2012). Sports participation and happiness: Evidence from US microdata. Journal of Economic Psychology, 33(4), 776-793.
  • Karasar, N. (2022). Bilimsel araştırma yöntemi kavramlar ilkeler teknikler. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kemal, N., Duran, N. O. (2019). Türkiye’de yükseköğretimdeki Ahıskalı öğrencilerin mutluluk ve psikolojik sağlamlık düzeylerinin bazı demografik değişkenler açısından incelenmesi. Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal ve Beşerî Bilimler Dergisi, 3(1), 1-15.
  • Kılınç, S., Bozoğlu, M. S., Tükel, Y., Büyükipekci, S. (2021). Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Değerlendirme Tercihlerine Göre Mutluluk Düzeylerinin Tespiti. Sportive, 4(2), 88-97.
  • Layard, R. (2005). Happiness: Lessons From a New Science. London: Penguin Books.
  • Lewis, B. A., Williams, D. M., Frayeh, A., Marcus, B. H. (2016). Self-efficacy versus perceived enjoyment as predictors of physical activity behaviour. Psychology & Health, 31(4), 456-469.
  • Mullen, S. P., Olson, E. A., Phillips, S. M., Szabo, A. N., Wójcicki, T. R., Mailey, E. L., Neha P. G., Jason T. F., Arthur F. K., McAuley, E. (2011). Measuring enjoyment of physical activity in older adults: invariance of the physical activity enjoyment scale (paces) across groups and time. International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity, 8(1), 103-110.
  • Myers, D. G., Diener, E. (2018). The Scientific Pursuit of Happiness. Perspectives on Psychological Science, 13(2), 218-225.
  • Öner, K. (2023). Biriktirilen güzel anıların mutluluk üzerine etkisi: Sağlık meslek yüksekokulu öğrencileri üzerine bir araştırma. Sağlık Akademisyenleri Dergisi, 10(3), 387-391.
  • Özgün, A., Yaşartürk, F., Ayhan, B., Bozkuş, T. (2017). Hentbolcuların spora özgü başarı motivasyonu ve mutluluk düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (UKSAD), 3(Special Issue 2), 83-94.
  • Özkurt, B., Küçükibiş, H. F., Altın, Y. (2022). Lise ve üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivitelerden keyif alma düzeylerinin incelenmesi. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 3(3), 91-98.
  • Özkurt, B., Küçükibiş, H. F., Eskiler, E. (2022). Fiziksel aktivitelerden keyif alma ölçeği (FAKÖ): Türk kültürüne uyarlama, geçerlik ve güvenirlik çalışması. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 21-37.
  • Perttula, A., Kiili, K., Lindstedt, A., Tuomi, P. (2017). Flow experience in game based learning a systematic literature review. International Journal of Serious Games, 4(1), 57-72. https://doi.org/10.17083/ijsg.v4i1.151
  • Stebbins, R. A. (2011). The idea of leisure. (1st Edition). New York: Transaction Publishers.
  • Vallerand, R. J. (1997). Toward a hierarchical model of intrinsic and extrinsic motivation. Advances in Experimental Social Psychology, 29, 271-360. https://doi.org/10.1016/s0065-2601(08)60019-2
  • Yaşartürk, F., Akyüz, H., Karataş, İ. (2017). Examination of university students’ levels of leisure boredom perception and life satisfaction towards recreative activities. International Journal of Cultural and Social Studies (IntJCSS), 3(Special Issue), 239-252.
There are 44 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sports Science and Exercise (Other)
Journal Section Research
Authors

Harun Peker 0000-0001-7860-315X

Cemile Teke 0009-0000-9132-5174

Bayram Çakar 0009-0006-7163-3130

Yeşim Kabadayı 0009-0005-3500-4612

Nihal Caner 0000-0002-7950-2198

Publication Date December 31, 2023
Submission Date November 30, 2023
Acceptance Date December 12, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 9 Issue: 2

Cite

APA Peker, H., Teke, C., Çakar, B., Kabadayı, Y., et al. (2023). Fiziksel Aktiviteden Keyif Alma, Tekrar Katılma Niyeti ve Mutluluk Arasındaki İlişki: Kampüs Rekreasyonuna Katılan Üniversite Öğrencileri Örneği. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9(2), 206-220.
AMA Peker H, Teke C, Çakar B, Kabadayı Y, Caner N. Fiziksel Aktiviteden Keyif Alma, Tekrar Katılma Niyeti ve Mutluluk Arasındaki İlişki: Kampüs Rekreasyonuna Katılan Üniversite Öğrencileri Örneği. UGEAD - IntJCES. December 2023;9(2):206-220.
Chicago Peker, Harun, Cemile Teke, Bayram Çakar, Yeşim Kabadayı, and Nihal Caner. “Fiziksel Aktiviteden Keyif Alma, Tekrar Katılma Niyeti Ve Mutluluk Arasındaki İlişki: Kampüs Rekreasyonuna Katılan Üniversite Öğrencileri Örneği”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 9, no. 2 (December 2023): 206-20.
EndNote Peker H, Teke C, Çakar B, Kabadayı Y, Caner N (December 1, 2023) Fiziksel Aktiviteden Keyif Alma, Tekrar Katılma Niyeti ve Mutluluk Arasındaki İlişki: Kampüs Rekreasyonuna Katılan Üniversite Öğrencileri Örneği. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 9 2 206–220.
IEEE H. Peker, C. Teke, B. Çakar, Y. Kabadayı, and N. Caner, “Fiziksel Aktiviteden Keyif Alma, Tekrar Katılma Niyeti ve Mutluluk Arasındaki İlişki: Kampüs Rekreasyonuna Katılan Üniversite Öğrencileri Örneği”, UGEAD - IntJCES, vol. 9, no. 2, pp. 206–220, 2023.
ISNAD Peker, Harun et al. “Fiziksel Aktiviteden Keyif Alma, Tekrar Katılma Niyeti Ve Mutluluk Arasındaki İlişki: Kampüs Rekreasyonuna Katılan Üniversite Öğrencileri Örneği”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 9/2 (December 2023), 206-220.
JAMA Peker H, Teke C, Çakar B, Kabadayı Y, Caner N. Fiziksel Aktiviteden Keyif Alma, Tekrar Katılma Niyeti ve Mutluluk Arasındaki İlişki: Kampüs Rekreasyonuna Katılan Üniversite Öğrencileri Örneği. UGEAD - IntJCES. 2023;9:206–220.
MLA Peker, Harun et al. “Fiziksel Aktiviteden Keyif Alma, Tekrar Katılma Niyeti Ve Mutluluk Arasındaki İlişki: Kampüs Rekreasyonuna Katılan Üniversite Öğrencileri Örneği”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, vol. 9, no. 2, 2023, pp. 206-20.
Vancouver Peker H, Teke C, Çakar B, Kabadayı Y, Caner N. Fiziksel Aktiviteden Keyif Alma, Tekrar Katılma Niyeti ve Mutluluk Arasındaki İlişki: Kampüs Rekreasyonuna Katılan Üniversite Öğrencileri Örneği. UGEAD - IntJCES. 2023;9(2):206-20.