Soru Cevap İlişkileri (QAR) okuduğunu anlamada güçlü bir temel oluşturmak için ilkokul sınıflarında etkili bir şekilde öğretilebilmektedir. Bu eylem araştırmasında, bir okulöncesi, bir birinci ve bir ikinci sınıf öğretmeni bir özel eğitim öğretmeni ile birlikte QAR stratejisini dört hafta boyunca sınıflarında uygulamışlardır. Öğretmenler sınıflarında uygulamadan önce bu strateji ile ilgili eğitimi almışlardır. QAR'ın küçük çocuklarla uygulamasında ilgi çekici yöntemler öğretmenlere gösterilmiştir. Sonrasında da tüm uygulama sürecinde onlara destek sağlanmıştır. Sonuçlar, QAR yönteminin, etkili bir şekilde uygulandığında, küçük çocukların anlamasını artırabildiğini ve okuduğunu anlamaya yönelik sağlam bir temel oluşturabildiğini göstermektedir.
Soru Cevap İlişkileri (QAR) eylem araştırması okulöncesi birinci ve ikinci sınıflar okuduğunu anlama.
Question Answer Relationships (QAR) can be taught effectively to students in the primary grades for the purpose of laying a strong foundation for reading comprehension. In this action research study, a kindergarten, first, and second grade teacher, along with a special education teacher, implemented the QAR strategy in their classrooms over a four week period. The teachers were trained in the strategy prior to implementing it in their classrooms. They were shown engaging methods of implementing the QAR with young students. Support was then provided to them throughout the entire implementation period. The results indicate that the QAR strategy, if implemented effectively, can increase comprehension of young students and provide a strong foundation for reading comprehension.
Question Answer Relationships (QAR) action research kindergarten first and second grades reading comprehension.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Book Review |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 2 Issue: 1 |