BibTex RIS Cite

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Stresle Başa Çıkma ve Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Year 2016, Volume 4 (Special Issue 1), 139 - 145, 25.08.2016

Abstract

Bu araştırmanın amacı beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü öğrencilerinin stresle başa çıkma ve problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmektir.  Araştırmanın örneklemini Pamukkale Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim görmekte olan 150 (78 kadın, 72 erkek)  üniversite öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmacılara kişisel bilgi formu, Türkçeye uyarlaması Şahin, Şahin ve Heppner (1993) tarafından yapılan ve Türkçeye uyarlaması Özbay ve Şahin (1997) tarafından yapılan  “Stresle Başa Çıkma” envanterleri verilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı analiz, ve Pearson korelasyon analizleri yapılmıştır. Ölçek sonuçları ortalamaların üstünde bir sonuç çıkarmıştır. Korelasyon analizine bakıldığında sadece “problem çözme” envanterinde yer alan “planlı yaklaşım” ile “stresle başa çıkma” envanterindeki “kaçma duygusal eylem” arasında istatistiki önemde ve negatif bir ilişki çıkmıştır. 

References

  • Bezci Ş (2010). Taekwondo Antrenörlerinin Stresle Başa Çıkma ve Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, yayınlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi.
  • D’zur LT, Goldfried M (1971). Problem Solving Behavior Modification, Journal of Abnormal Psycology, 18, 45-47.
  • Erdoğmuş N (2004). İlköğretim Yöneticilerinin Problem Çözme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Heppner PP, Petersen CH (1982). The Development and Implications of a Personal Problem-Solving Inventory. Journal of Counseling Psychology. 29 (1), 66–75.
  • Oğuzkan F (1989). Orta Dereceli Okullarda Öğretim. (2. Baskı). Ankara: Emel Matbaacılık.
  • Özbay Y, Şahin B (1997). “Stresle Başa Çıkma Tutumları Envanteri:bGeçerlik ve Güvenirlik Çalışması”. IV. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi. Ankara: 1-3 Eylül.
  • Şahin NH, Şahin N, Heppner P (1993). Psychometric Properties of The Problem Solving Inventory in A Group of Turkish University Students. Cognitive Therapy and Research. 17 (3), 379–385.

Field : Physical Education, Sport Psychology Type : Research Article

Year 2016, Volume 4 (Special Issue 1), 139 - 145, 25.08.2016

Abstract

Bu araştırmanın amacı beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü öğrencilerinin stresle başa çıkma ve problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmektir. Araştırmanın örneklemini Pamukkale Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim görmekte olan 150 (78 kadın, 72 erkek) üniversite öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmacılara kişisel bilgi formu, Türkçeye uyarlaması Şahin, Şahin ve Heppner (1993) tarafından yapılan ve Türkçeye uyarlaması Özbay ve Şahin (1997) tarafından yapılan “Stresle Başa Çıkma” envanterleri verilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı analiz, ve Pearson korelasyon analizleri yapılmıştır. Ölçek sonuçları ortalamaların üstünde bir sonuç çıkarmıştır. Korelasyon analizine bakıldığında sadece “problem çözme” envanterinde yer alan “planlı yaklaşım” ile “stresle başa çıkma” envanterindeki “kaçma duygusal eylem” arasında istatistiki önemde ve negatif bir ilişki çıkmıştır

References

  • Bezci Ş (2010). Taekwondo Antrenörlerinin Stresle Başa Çıkma ve Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, yayınlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi.
  • D’zur LT, Goldfried M (1971). Problem Solving Behavior Modification, Journal of Abnormal Psycology, 18, 45-47.
  • Erdoğmuş N (2004). İlköğretim Yöneticilerinin Problem Çözme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Heppner PP, Petersen CH (1982). The Development and Implications of a Personal Problem-Solving Inventory. Journal of Counseling Psychology. 29 (1), 66–75.
  • Oğuzkan F (1989). Orta Dereceli Okullarda Öğretim. (2. Baskı). Ankara: Emel Matbaacılık.
  • Özbay Y, Şahin B (1997). “Stresle Başa Çıkma Tutumları Envanteri:bGeçerlik ve Güvenirlik Çalışması”. IV. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi. Ankara: 1-3 Eylül.
  • Şahin NH, Şahin N, Heppner P (1993). Psychometric Properties of The Problem Solving Inventory in A Group of Turkish University Students. Cognitive Therapy and Research. 17 (3), 379–385.
There are 7 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Bülent Ağbuğa

Mustafa Reşit Şener This is me

Publication Date August 25, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume 4 (Special Issue 1)

Cite

APA Ağbuğa, B., & Şener, M. R. (2016). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Stresle Başa Çıkma ve Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. International Journal of Sport Culture and Science, 4(Special Issue 1), 139-145.
IntJSCS is published by International Science Culture and Sport Association (ISCSA).