The purpose of this research is to investigate to what extent the participants of different countries who attend to the 14th World Indoor Championship in Istanbul are satisfied by the same service.
The sample of this study consists of 851 people who are selected by random method. 445 of this group is Turkish, 416 of this group is participants who have come from 26 countries. As research method of this study, a survey of 17 questions is improved according to likert method (5) and the reliability coefficient is found as %85. SPSS 16.0 programme has been used for the data that are gathered out of surveys including descriptive statistics and percentile comparisons and illustrated at the tables and at the graphics.
As a result of this research, the ticket prices, the physical condition of the sports hall, the employees, the programme flow are assessed as good. The participants of other countries stated that they had some difficulties about transportation to the sports hall and found food and beverage. It has been found out that the satisfaction level is low because of the difficulty of spectators’ viewing ceremonies and all the competitions due to seating location.
Büyük emeklerle hazırlanan organizasyonların başarısını ölçmek için geri bildirimler
alınamamakta ve sonraki organizasyonlar için kullanılamamaktadır. Bu araştırma da, 14.
Dünya Salon Atletizm Şampiyonası’na katılanların organizasyondan ne ölçüde memnuniyet
duyduklarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini random yönetimi ile
belirlenmiş 445’i Türk, 416’sı ise farklı 26 ülkeden gelen 851 kişi oluşturmuştur.
Veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen anket ile elde edilmiştir. Anket 5’li likert
yöntemine göre 17 sorudan oluşmuştur ve güvenirlilik katsayısı % 85 olarak bulunmuştur.
Anket, bilet fiyatları ve görüş açılarına göre 2.,3.,4. ve 5. oturumlarda eşit dağılım ilkesi
gözetilerek uygulanmıştır. Anketlerden elde edilen veriler SPSS 16.0 paket programı
kullanılarak tanımlayıcı istatistik ve yüzdelik karşılaştırmalar yapılmış, tablo ve grafiklerle
sunulmuştur.
Araştırmanın sonucunda; bilet fiyatlarının normal, salonun fiziki özelliklerinin güzel, görevli
personel, gönüllüler ve güvenlik önlemlerinin iyi olduğu tespit edilmiştir. Program akışı ve
müsabaka sonuçları ilanının zamanında yapıldığı belirtilirken, diğer ülke katılanları, salona
ulaşmada biraz sıkıntı yaşadıklarını ifade etmişlerdir. Bazı izleyicilerin ödül törenlerini ve
yarışların tümünü oturdukları yer itibariyle tam olarak izleyememesi, şampiyonanın tanıtımı
ve yiyecek-içecek konusundaki memnuniyetin ise daha düşük düzeyde kaldığı görülmüştür.
Türkiye ve diğer ülkelerden katılanlar tarafından I.A.A.F. Delegasyonunun yapmış olduğu
organizasyonun genel olarak başarılı bulunduğu tespit edilmiştir.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 4, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume 3 (Special Issue 1) |