Bu çalışmada Trakya Üniversitesi Kırkpınar
Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulunda öğrenim gören öğrencilerin zaman yönetimi
ve planlama davranışlarını incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma örneklemini,
2018-2019 eğitim-öğretim yılında Kırkpınar Beden Eğitimi ve Spor Yüksek
Okulunda eğitim alan 150 erkek 138 kadın olmak üzere, toplam 288 öğrenci
oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin belirlenmesi Britton ve Tesser (1991)
tarafından geliştirilen ve daha sonra Alay, S ve Koçak, S. (2002) ve Başak vd. (2008) tarafından
Türkçeye uyarlanan “Zaman Yönetimi” envanteri kullanılmıştır. Bu ölçek 27 soru
ve üç bölümden oluşmuştur. Toplam 288 öğrenciye uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS paket programı ile
analiz edilmiş ve değerlendirilmiştir. Veri setinin analizi öncesinde,
kullanılacak istatistiksel yöntemin belirlenmesi için ilgili değişkenlerin
normal dağılıma uyum sağlayıp sağlamadıkları test edilmiştir. Bu aşamada
Kolmogorov-Smirnov ve Shapiro-Wilk testlerinden yararlanılmıştır. Kritik değer
olarak p=0,05 alınmıştır. Test sonucunda ilgili değişkenler için elde edilen p
değerlerinin 0,05’ten büyük olması durumunda (p>.05) verinin normal dağılıma uyduğu, küçük olması
durumunda(p<.05) ise normal dağılıma uymadığı kabul edilmiştir. Veri setinin
normal dağılıma uyum göstermemesi sebebiyle gruplar arası karşılaştırmalarda
parametrik olmayan yöntemlerden “Mann-Whitney U” testi kullanılmıştır. Sonuçlar
yorumlanırken anlamlılık düzeyi olarak 0,05 kullanılmış olup; p<0,05 olması
durumunda anlamlı bir ilişkinin
olduğu, p>0,05 olması durumunda ise anlamlı bir ilişkinin olmadığı belirtilmiştir. Sonuçlar yorumlanırken
anlamlılık düzeyi olarak 0,05 kullanılmış olup; p<0,05 olması durumunda
anlamlı bir farklılığın olduğu,
p>0,05 olması durumunda ise anlamlı bir farklılığın
olmadığı belirtilmiştir. Katılımcıların “Zaman Yönetimi Ölçeği
(Toplam)” puanları 1,63-4,93 aralığında değişmekte olup, ortalaması 3,23’tür.
“Cinsiyet” değişkenine göre katılımcıların ortalama “Zaman Yönetimi Ölçeği
(Toplam)” puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık
bulunmamaktadır (p>0,05). “Bölüm”
değişkenine göre katılımcıların ortalama “Zaman Yönetimi Ölçeği (Toplam)”
puanları açısından istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmaktadır
(p<0,01). “Sınıf” değişkenine göre katılımcıların ortalama “Zaman
Planlaması” puanları açısından istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık
bulunmaktadır (p<0,01).
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Sporda Psiko-sosyal Alanlar |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2019 |
Submission Date | September 12, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 2 |
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------