Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerinin ilköğretimde Türkçe öğretimine yönelik verilen hizmet içi eğitimlere ilişkin görüşlerini ve gereksinimlerini belirlemektir. Araştırmaya Adıyaman ili Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı 11 ilköğretim okulunda görev yapan 30 sınıf öğretmeni katılmıştır. Nitel araştırma yaklaşımı benimsenerek gerçekleştirilen araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmış; araştırma verileri betimsel analiz yoluyla çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda sınıf öğretmenlerinin büyük çoğunluğunun Türkçe öğretimine ilişkin hizmet içi eğitim almadıkları, hizmet içi eğitime katılanların ise aldıkları eğitimi kısmen yeterli buldukları; Türkçe öğretiminde en fazla gereksinim duydukları hizmet içi eğitim konularının hızlı okuma, okuma alışkanlığı kazandırma ve anlama becerilerinin gelişimine yönelik eğitimler olduğu ortaya çıkmıştır. Araştırmada sınıf öğretmenlerinin büyük çoğunluğunun katıldıkları hizmet içi eğitimlerin katkılarının olmadığına inandıkları, hizmet içi eğitimlerde hizmet içi eğitimi veren kişinin yeterli donanıma sahip olmaması, verilen bilgilerin kuramsal nitelik taşıması ve uygulamaya konulamaması, gönüllülük esasına dayanmaması gibi sıkıntılarla karşılaştıkları sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca araştırma sonucunda sınıf öğretmenlerinin hizmet içi eğitimlerde uygulamalı eğitimlere ağırlık verilmesi, hizmet içi eğitimlerin alan uzmanları tarafından, küçük gruplar hâlinde ve uygun mekânlarda düzenlenmesi yönünde önerilere sahip oldukları ortaya çıkmıştır.
The aim of this study is to describe the views of primary school teachers and needs for in-service teacher training towards Turkish teaching. 30 primary school teachers who work in 11 primary schools take place in the city center of Adıyaman participated in the study. The data for this study were collected via semi-structured interviews and the collected data were analyzed by employing descriptive analysis techniques. According to the results, most of the participants stated that they haven’t taken any in-service teacher training towards Turkish teaching. Moreover, most of those who have taken in-service teacher training found these trainings as ‘partially enough’. According to the views, the most needed categories held in-service teacher training are seem to be instruction which is devoted to the acquisition of speed reading and reading habit as well as improvement of certain comprehension competencies. Results in the study revealed that most of the participants don’t believe that in-service teacher training is useful for them. In addition to this, they faced some problems such as domain experts are not qualified enough, in-service teacher trainings are theoretically based and ignore voluntary participation. Likewise, it is concluded that primary school teachers have suggestions regarding in-service teacher training such as giving emphasize on practical applications, arranging appropriate educational environments, constructing small groups.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | January 7, 2016 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 16 Issue: 3 |
2017 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.