The aim of this
research is to determine the views of elementary school mathematics teachers about
the activities of the Educational Information Network (EIN) in terms of
"spatial visualization, spatial orientation, mind turning and mind
cutting” components of spatial competence For this purpose, the study is
structured in the form of survey method. A questionnaire prepared by expert
opinion was applied to 20 middle school mathematics teachers working in Sinop
and Kastamonu. Findings from the survey were compared on the basis of the
items and classes in the questionnaire (5th, 6th, 7th and 8th grade). As a
result of the research, it was determined that the opinions of elementary
school mathematics teachers about the 35 activities related to spatial skills
in EBA were changed between 4,16 and 4,57 over 5 full scores on the basis of
classroom averages. In the direction of the obtained averages, it can be said
that mathematics teachers find EBA activities related to spatial skills in a
way that facilitates the learning of lessons and 3-dimensional thinking, in
accordance with the learning of the course achievements and the student target
volume.
Bu çalışmanın amacı, uzamsal yeteneğin “uzamsal
görselleştirme, uzamsal yönelim, zihinde döndürme ve zihinde kesme”
bileşenleri bağlamında incelenen Eğitim Bilişim Ağı (EBA) etkinlikleri
hakkında farklı okullarda görev yapan ortaokul matematik öğretmenlerinin
görüşlerinin belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda EBA eğitim platformunda
yer alan uzamsal beceriler ile ilgili etkinlikler analiz edilmiş ve bu
etkinliklere yönelik nicel bir çalışma yapılmıştır. Veriler araştırmacılar
tarafından geliştirilen bir anket ile toplanmıştır. Verilerin analizinde
betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmacılar tarafından hazırlanan
ve daha sonra uzman görüşü alınarak bazı maddelerin birleştirilmesi ve
düzenlenmesiyle son hali verilen 8 soruluk anket, Sinop ve Kastamonu illerinde
görev yapmakta olan 20 ortaokul matematik öğretmenine uygulanmıştır. Araştırmadan
elde edilen bulgular ankette yer alan maddeler ve sınıflar (5., 6., 7. ve 8.
Sınıf) bazında karşılaştırılmıştır. Araştırma sonucunda EBA’da uzamsal
becerilerle ilgili tespit edilen 35 etkinlik hakkında ortaokul matematik
öğretmenlerinin sundukları görüşlerin sınıf bazında genel ortalamalarının 5
tam puan üzerinden 4,16 ile 4,57 arasında değiştiği saptanmıştır. Elde edilen
ortalamalar doğrultusunda matematik öğretmenlerinin uzamsal becerilerle ilgili
EBA etkinliklerini ders kazanımlarının öğrenimine ve öğrenci hedef kitlesine
uygun, , kazanımların öğrenimini ve 3 boyutlu düşünmeyi kolaylaştırıcı, dikkat
çekici ve öğretici buldukları ifade edilebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 20 Issue: 1 |
2017 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.