Bu araştırma ortaokul öğrencilerinin iyi öğretmen hakkındaki kavramsal algılarını araştıran nitel bir çalışmadır. Çalışmaya Türkiye’de bir şehirde yer alan ortaokullarda 8. Sınıfta öğrenim gören 34 öğrenci katılmıştır. Çalışmanın verileri katılımcılardan “İyi bir öğretmen nasıl olmalıdır?” şeklinde açık-uçlu bir soruya verdikleri cevaplar ile elde edilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları katılımcıların iyi öğretmenler hakkında belirli kavramsallaştırmalara sahip olduğunu göstermiştir. İyi öğretmen ile ilgili algılar pozitif kişisel nitelikler, öğretmen-öğrenci ilişkisinin niteliği, öğretme-öğrenme süreçlerinin yönetimi ve öğrencide beklenen akademik ve yaşam kazanımları başlıkları altında toplanmıştır. Katılımcılara göre iyi öğretmenlerin iyi eğitilmiş ve bakımlı olmaları, sıcaklığını ve şefkatini yansıtan mutlu bir sınıf kültürü oluşturmaları, öğrenme ve uygulama fırsatı veren dersleri planlayarak öğrencileri öğrenme sürecine çekmeleri ve öğrencileri gerçek yaşama ve geleceğe hazırlamaya odaklanmaları gerekmektedir. Araştırmada katılımcıların iyi öğretmen anlayışında genel fiziksel çekicilik, ilişkisel yönler, öğretimsel roller ve öğrencilerin gelecek başarıları ile ilgili yüksek beklentilerinin yer aldığı görülmüştür. Katılımcıların iyi öğretmenleri tanımlamak için ifade ettikleri kavramlar, ortaokul kademesinde iyi bir öğretmenin nasıl algılandığına dair önemli ipuçları vermektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 22 Issue: 2 |
2017 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.