Research Article
BibTex RIS Cite

Grammar Teaching Using Web 2.0 Tools In Teaching Turkish As A Foreign Language

Year 2024, Volume: 25 Issue: 3, 1111 - 1140, 31.12.2024
https://doi.org/10.17679/inuefd.1469159

Abstract

The lack of materials beyond textbooks is noticeable in the teaching of Turkish grammar as a foreign language. Therefore, materials produced outside of textbooks gain importance. Digital resources such as Web 2.0 tools make learning grammar more enjoyable by offering interactive learning experiences to students. These tools provide various practical opportunities such as grammar-reinforcing games, online language learning platforms, and applications. Teachers and material developers support and diversify the language learning process by effectively using these tools to enrich teaching materials. In this way, it becomes easier for students to improve their language skills and gain a deeper understanding. The aim of this study is to examine the effect of teaching processes, carried out with textbooks and Web 2.0 tools, on students' success in grammar teaching. In this research, a post-test quasi-experimental method with experimental and control groups was preferred. The study group consisted of students at the B1 level at TÖMER, located at Yıldız Technical University, during the 2022-2023 academic year. From among the B1-level language classes, one control group and one experimental group were randomly selected from two different classes. Grammar was taught to the experimental group using Web 2.0 tools, while the control group was taught grammar using a textbook. A post-test was conducted at the end of the course for both the experimental and control groups. Additionally, a semi-structured interview form consisting of four open-ended questions was applied to the students in the experimental group after a six-week implementation. According to the findings obtained from the research, a significant difference was found in the success of the experimental group taught with Web 2.0 tools compared to the control group taught with the textbook.

Project Number

1919B012204358

References

  • Aydoğdu, E. (2023). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde web 2.0 araçlarının kullanımı: padlet örneği. Bezgek Yabancılara Türkçe Öğretimi Dergisi, 2(3), 195-208. https://doi.org/10.56987/bezgek.30
  • Bağçeçi, B. & Kılıç, M. (2012). Yabancı dil öğretiminde materyallerin tasarım ve hazırlama ilkeleri. A. Sarıçoban & Z. M. Tavil (Ed.), Yabancı dil öğretiminde öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı içinde (ss. 19-44). Anı Yayıncılık.
  • Barın, E. (1994). Yabancılara Türkçenin öğretimi metodu. Ankara Üniversitesi TÖMER Dil Dergisi, 17, 53-54.
  • Başkaya, K. & Tursunovic, M. (2017). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde iş birlikli öğrenme ve Padlet. Aydın Tömer Dil Dergisi, 2(2), 79-96. https://dergipark.org.tr/tr/pub/aydintdd/issue/36136/338716
  • Benzer, A. (2021). Dijital çağda öğretim teknolojileri ile Türkçe eğitimi, İstanbul: Eğitim Yayınevi.
  • Biçer, N. (2012). Hunlardan günümüze yabancılara Türkçe öğretimi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 1(4), 107-133. https://dergipark.org.tr/tr/pub/teke/issue/12844/155621
  • Bozkurt Türk, H. (2019). Öğrenci yanıt sistemlerinden Kahoot!'un üniversite öğrencilerinin İngilizce kelime öğrenme başarıları ve tutumları üzerindeki etkisi. (Yayın No. 603588) [Yüksek lisans tezi, Düzce Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Buzan, T. & Buzan, B. (2023). Zihin haritaları. (Çeviren: Güntülü Tercanlı). İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Bülbül, B. Ö. & Taş, E. Y. (2023). Problem çözme stratejileri ve web 2.0 araçları ile zenginleştirilen öğrenme ortamının problem çözme başarısına etkisi. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(4), 279-300. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1311934
  • Celik, B. & Kara, S. (2024). Reaping the fruits of technology-ıntegrated grammar ınstruction in efl classes at the tertiary level through web 2.0 tools. Novitas-ROYAL (Research on Youth and Language), 18(1), 18-36.
  • Çıldır, M. & Koçak, M. (2022). Web 2.0 araçlarının ikinci yabancı dil Almanca dersinde kullanılmasına yönelik öğrenci görüşleri. Alman Dili ve Kültürü Araştırmaları Dergisi, 4(7). 52-88. https://doi.org/10.55143/alkad.1033123
  • Çiftci, S. & Sağlam, A. (2023). Yabancı dil eğitiminde web 2.0 araçları kullanımının yararları ve zorlukları üzerine bir inceleme. International Journal of Social and Humanities Sciences Research (JSHSR), 10(91), 234–241. https://doi.org/10.26450/jshsr.3431
  • Demirel, İ. F. & Gök, V. (2021). Yabancı/ikinci dil olarak Türkçe öğretiminde öğreticilerin öğretimi destekleyici materyal kullanım durumları, International Journal of Language’s Education and Teaching, 9(4), 105-118. https://doi.org/10.29228/ijlet.54050
  • Dizon, G. & Thanyawatpokin, B. (2018). Web 2.0 tools in the EFL classroom: Comparing the effects of Facebook and blogs on L2 writing and interaction. The EuroCALL Review, 26(1), 29-42. https://doi.org/10.4995/eurocall.2018.7947
  • Duman, G. B. (2013). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde materyal geliştirme ve materyallerin etkin kullanımı. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 1(2), 1-8. https://doi.org/10.16916/aded.16003
  • Ekiz, D. (2020). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Eroğlu, S. (2023). Dijital araçlarla dil bilgisi öğretimi. A. Okur ve G. H. Demirdöven (Ed.), Yabancı Dil Olarak Dijital Türkçe Öğretimi içinde (ss.280-315). Sakarya: Sakarya Üniversitesi Yayınları. https://doi.org/10.59537/saupress.2345
  • Faizi, R. (2018). Teachers’ perceptions towards using Web 2.0 in language learning and teaching. Education and Information Technologies, 23(3), 1219-1230. https://doi.org/10.1007/s10639-017-9661-7
  • Fidan, D. (2016). Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi ders kitaplarındaki dilbilgisi konuları ve öğretmen öğrenici görüşleri / Grammar Subjects in Turkish as a Foreign Language Course Books and Teachers’- Learners’ Views", Turkish Studies, 11/14 Summer, 257-2”76. https://doi.org/10.7827/turkishstudies.9826
  • Göker, M. & İnce, B. (2019). Web 2.0 araçlarının yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde kullanımı ve akademik başarıya etkisi. Turkophone, 6(1), 12-22. https://dergipark.org.tr/tr/pub/turkophone/issue/44969/568798
  • Gün, M., Akkaya, A., & Kara, Ö. T. (2014). Yabancılara Türkçe öğretimi ders kitaplarının Türkçe öğretim merkezlerinde görev yapan öğretim elemanları açısından değerlendirilmesi. Turkish Studies, 9/6, p. 1-16. https://doi.org/10.7827/turkishstudieBus.7134
  • Güzel, A. & Barın E. (2023). Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi. Ankara: Akçağ Yayınları.
  • İltar, L. (2022). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde dil bilgisi öğretimi hakkında öğretici görüşleri. International Journal of Eurasian Education and Culture, 6(14): 1658-1689. https://www.researchgate.net/publication/366049274_TURKCENIN_YABANCI_DIL_OLARAK_OGRETIMINDE_DIL_BILGISI_OGRETIMI_HAKKINDA_OGRETICI_GORUSLERI
  • İnal, E. & Arslanbaş, F. (2021). Türkçenin yabancı dil olarak uzaktan öğretiminde iletişim odaklı Web 2.0 araçları ve uygulama örnekleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(Özel Sayı), 228-249. https://doi.org/10.35675/befdergi.850781
  • İşcan, A. (2018). Yabancı dil öğretimi ve yabancı dil olarak Türkçe öğretiminin tarihçesi. A. Şahin (Ed.), Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi kuramlar- yaklaşımlar- etkinlikler içinde (ss. 3- 28). Ankara: Pegem Akademi.
  • Karadağ, B. F. & Garip, S. (2021). Türkçe öğretiminde Web 2.0 uygulaması olarak Learningapps’ın kullanımı. Çocuk Edebiyat ve Dil Eğitimi Dergisi, 4(1), 21-40. https://doi.org/10.47935/ceded.897374
  • Karagöl, E. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde ikinci/yabancı dil olarak Türkçe öğretimi ders kitaplarına yönelik öğretici görüşleri. Aydın TÖMER Dil Dergisi, 6(2), 121-159. https://doi.org/10.17932/iau.tomer.2016.019/tomer_v06i2001
  • Karakuş Tayşi, E. & Demir Atalay, T. (2017). Dil bilgisi öğretimi. H. Develi, C. Yıldız, M. Balcı, İ. Gültekin ve D. Melanlıoğlu (Ed.), Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi El Kitabı 2. Cilt (s. 13-54). İstanbul: Kesit Yayınları.
  • Karasar, N. (2010). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kaynar, T. (2019). Web 2.0 araçlarının yabancı dil öğretiminde kullanımı. (Yayın No. 573625) [Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Keskin, A. (2021). Web 2.0 uygulamalarının öğrencilerin Türkçe dersindeki akademik başarılarına ve Türkçe dersine yönelik tutumlarına etkisi. (Yayın No. 669066) [Yüksek lisans tezi, Düzce Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Kırmızı, B. (2013). Almanca derslerinde metne dayalı dil bilgisi öğretiminin on birinci sınıf öğrencilerinin dil bilgisi başarısına etkisi. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(8), 805-821. https://doi.org/10.7827/turkishstudies.5242
  • Kovacic, A., Bubas, G., & Coric, A. (2012). Mobilising students’ grammar skills through collaborative e-tivities with Web 2.0 tools. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 34, 132-136. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.02.027
  • Kökçü, Y. (2023). Dil öğretiminde kullanılan dijital yardımcılar: Web 2.0 araçları. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, ( 36), 48-66. https://doi.org/10.29000/rumelide.1369057
  • Kurtoğlu, F. S., Toğrul, D., & Çelik Bayat, A. (2023). Yabancılara Türkçe öğretiminde yazma becerilerinin geliştirilmesi için kullanılan Web 2.0 araçları hakkındaki öğrenci görüşleri: Wooclap örneği. Turkish Studies, 18(1), 329-344. https://doi.org/10.7827/turkishstudies.66097
  • Kurudayıoğlu, M. & Mutlu, H. H. (2022). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde web araçlarının kullanımı. K. Tekşan ve Ü. Süğümlü (Ed.), Web Araçları ile Türkçe Öğretimi içinde (ss.187-214). Ankara: Eğiten Kitap Yayıncılık.
  • Luo, T. (2013). Web 2.0 for language learning: Benefits and challenges for educators. International Journal of Computer-Assisted Language Learning and Teaching, 3(3). https://doi.org/10.4018/ijcallt.2013070101
  • McLoughlin, C. & Lee, M. (2007). Social Software and participatory learning: Pedagogical choices with technology affordances in the Web 2.0 era. Paper presented at the meeting of Ascilite, Singapore.https://www.researchgate.net/publication/228640669_Social_Software_and_Participatory_Learning_Pedagogical_Choices_with_Technology_Affordances_in_the_Web_20_Era
  • Mete, F. & Batıbay, E. F. (2019). Web 2.0 uygulamalarının Türkçe eğitiminde motivasyona etkisi: Kahoot örneği. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 7(4), 1029-1047. https://doi.org/10.16916/aded.616756
  • Mohammed, T. A., Assam, B. N., & Saidi, M. (2020). The use of Web 2.0 tools in the foreign language classroom. Journal of Educational and Social Research, 10(2), 177-190. https://doi.org/10.36941/jesr-2020-0037
  • Özipek, K. (2019). Padlet uygulamasının öğrencilerin akademik başarıları ile teknolojiye ve Türkçe dersine karşı tutumlarına etkisi. (Yayın No. 586629) [Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Sarıgül, K. (2021). H5P etkileşimli içerik türlerinin yabancı dil öğretimi açısından değerlendirilmesi. 5. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS 2021), 45-55. https://www.academia.edu/80779174/H5P_Etkile%C5%9Fimli_%C4%B0%C3%A7erik_T%C3%BCrlerinin_Yabanc%C4%B1_Dil_%C3%96%C4%9Fretimi_A%C3%A7%C4%B1s%C4%B1ndan_De%C4%9Ferlendirilmesi?f_ri=2294423
  • Soylu, S. (2020). Deyim öğretiminde kavram karikatürü kullanımının öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarına etkisi (Toondoo uygulaması örneği). (Yayın No. 655466) [Yüksek lisans tezi, Düzce Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Şengül, M. (2018). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde öğretim teknolojileri ve materyal kullanımı. A. Şahin (Ed.), Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi/ Kuramlar, Yaklaşımlar, Etkinlikler içinde (ss. 333-357). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Tarakcıoğlu, A. Ö. (2012). Yabancı dil öğretiminde materyal geliştirme, materyal uygulama ve materyal kullanımının önemi. A. Sarıçoban & Z. M. Tavil (Ed.), Yabancı dil öğretiminde öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı içinde (ss. 1-18). Anı Yayıncılık.
  • Turhan, O. & Baş, B. (2017). Yabancılara Türkçe öğretiminde yazma becerisine yönelik Web 2.0 araçları: Poll everywhere örneği. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(3), 1233-1248. https://doi.org/10.17860/mersinefd.344695
  • Wang, S. & Vásquez, C. (2012). Web 2.0 and second language learning: What does the research tell us?. CALICO journal, 29(3), 412-430. https://doi.org/10.11139/cj.29.3.412-430
  • Yanpar Yelken, T. (2021). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yeşilyurt, Ş. (2019). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde web 2.0 araçları. XI. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu. Ankara: Gazi Üniversitesi, 2053-2067.
  • Yılmaz, M. Y., Kaya, F. B., & Keskin, F. (Ed.) (2020). Yeni İstanbul uluslararası öğrenciler için Türkçe ders kitabı b1. İstanbul: Kültür Sanat Basımevi.
  • Yılmaz, S. (2022). “Yabancı dil öğretiminde interaktif uygulamalar: “Kahoot! ve Quizizz””, Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi, 9 (3), 648-666. https://doi.org/10.46868/atdd.214
  • Zarzycka-Piskorz, E. (2016). Kahoot it or not? can games be motivating in learning grammar? Teaching English with Technology, 16(3), 17-36.

Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Web 2.0 Araçlarıyla Dil Bilgisi Öğretimi

Year 2024, Volume: 25 Issue: 3, 1111 - 1140, 31.12.2024
https://doi.org/10.17679/inuefd.1469159

Abstract

Yabancı dil olarak Türkçe dil bilgisi öğretiminde ders kitabı dışında materyallerin kısıtlılığı göze çarpmaktadır. Bundan dolayı ders kitabı dışında üretilen materyaller önem kazanmaktadır. Web 2.0 araçları gibi dijital kaynaklar, öğrencilere interaktif öğrenme deneyimleri sunarak dil bilgisini öğrenmeyi daha eğlenceli hâle getirmektedir. Bu araçlar, dil bilgisini pekiştiren oyunlar, çevrim içi dil öğrenme platformları ve uygulamaları gibi çeşitli pratik imkânları sunmaktadır. Öğretmenlerin ve materyal geliştiricilerin bu araçları etkili bir şekilde kullanarak ders materyallerini zenginleştirmesi, dil öğrenme sürecini desteklemekte ve çeşitlendirmektedir. Bu sayede, öğrencilerin dil becerilerini geliştirmeleri ve derinlemesine anlamaları daha kolay hâle gelmektedir. Bu çalışmanın amacı, dil bilgisi öğretiminde ders kitabı ve Web 2.0 araçlarıyla gerçekleştirilen öğretim süreçlerinin öğrencilerin başarılarına etkisini incelemektir. Bu araştırmada, son test deney ve kontrol gruplu yarı deneysel yöntem tercih edilmiştir. Çalışma grubunu Yıldız Teknik Üniversitesi bünyesinde bulunan 2022-2023 öğretim yılında TÖMER’de yer alan B1 seviyesindeki öğrenciler oluşturmuştur. B1 düzeyinde bulunan dil sınıfları içerisinden tesadüfi olarak iki farklı sınıftan bir kontrol bir de deney grubu seçilmiştir. Deney grubuna Web 2.0 araçlarıyla dil bilgisi öğretimi yapılırken kontrol grubuna ders kitabıyla dil bilgisi öğretimi yapılmıştır. Deney ve kontrol gruplarına kur bitiminde son test yapılmıştır. Ek olarak deney grubu öğrencilerine 6 haftalık uygulamadan sonra 4 açık uçlu sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda, Web 2.0 araçlarıyla dil bilgisi öğretimi yapılan deney grubunun başarısında, ders kitabıyla dil bilgisi öğretimi yapılan kontrol grubuna göre anlamlı farklılık olduğu ortaya çıkmıştır.

Ethical Statement

Bu araştırma için Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Araştırmaları Etik Kurulundan 27.12.2022 tarih ve 2022.12 toplantı no ile etik izin alınmıştır.

Supporting Institution

TÜBİTAK

Project Number

1919B012204358

Thanks

Bu çalışma, 1919B012204358 proje numarası ile TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı tarafından desteklenmiştir. Desteklerinden dolayı TÜBİTAK’a teşekkür ederiz.

References

  • Aydoğdu, E. (2023). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde web 2.0 araçlarının kullanımı: padlet örneği. Bezgek Yabancılara Türkçe Öğretimi Dergisi, 2(3), 195-208. https://doi.org/10.56987/bezgek.30
  • Bağçeçi, B. & Kılıç, M. (2012). Yabancı dil öğretiminde materyallerin tasarım ve hazırlama ilkeleri. A. Sarıçoban & Z. M. Tavil (Ed.), Yabancı dil öğretiminde öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı içinde (ss. 19-44). Anı Yayıncılık.
  • Barın, E. (1994). Yabancılara Türkçenin öğretimi metodu. Ankara Üniversitesi TÖMER Dil Dergisi, 17, 53-54.
  • Başkaya, K. & Tursunovic, M. (2017). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde iş birlikli öğrenme ve Padlet. Aydın Tömer Dil Dergisi, 2(2), 79-96. https://dergipark.org.tr/tr/pub/aydintdd/issue/36136/338716
  • Benzer, A. (2021). Dijital çağda öğretim teknolojileri ile Türkçe eğitimi, İstanbul: Eğitim Yayınevi.
  • Biçer, N. (2012). Hunlardan günümüze yabancılara Türkçe öğretimi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 1(4), 107-133. https://dergipark.org.tr/tr/pub/teke/issue/12844/155621
  • Bozkurt Türk, H. (2019). Öğrenci yanıt sistemlerinden Kahoot!'un üniversite öğrencilerinin İngilizce kelime öğrenme başarıları ve tutumları üzerindeki etkisi. (Yayın No. 603588) [Yüksek lisans tezi, Düzce Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Buzan, T. & Buzan, B. (2023). Zihin haritaları. (Çeviren: Güntülü Tercanlı). İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Bülbül, B. Ö. & Taş, E. Y. (2023). Problem çözme stratejileri ve web 2.0 araçları ile zenginleştirilen öğrenme ortamının problem çözme başarısına etkisi. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(4), 279-300. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1311934
  • Celik, B. & Kara, S. (2024). Reaping the fruits of technology-ıntegrated grammar ınstruction in efl classes at the tertiary level through web 2.0 tools. Novitas-ROYAL (Research on Youth and Language), 18(1), 18-36.
  • Çıldır, M. & Koçak, M. (2022). Web 2.0 araçlarının ikinci yabancı dil Almanca dersinde kullanılmasına yönelik öğrenci görüşleri. Alman Dili ve Kültürü Araştırmaları Dergisi, 4(7). 52-88. https://doi.org/10.55143/alkad.1033123
  • Çiftci, S. & Sağlam, A. (2023). Yabancı dil eğitiminde web 2.0 araçları kullanımının yararları ve zorlukları üzerine bir inceleme. International Journal of Social and Humanities Sciences Research (JSHSR), 10(91), 234–241. https://doi.org/10.26450/jshsr.3431
  • Demirel, İ. F. & Gök, V. (2021). Yabancı/ikinci dil olarak Türkçe öğretiminde öğreticilerin öğretimi destekleyici materyal kullanım durumları, International Journal of Language’s Education and Teaching, 9(4), 105-118. https://doi.org/10.29228/ijlet.54050
  • Dizon, G. & Thanyawatpokin, B. (2018). Web 2.0 tools in the EFL classroom: Comparing the effects of Facebook and blogs on L2 writing and interaction. The EuroCALL Review, 26(1), 29-42. https://doi.org/10.4995/eurocall.2018.7947
  • Duman, G. B. (2013). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde materyal geliştirme ve materyallerin etkin kullanımı. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 1(2), 1-8. https://doi.org/10.16916/aded.16003
  • Ekiz, D. (2020). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Eroğlu, S. (2023). Dijital araçlarla dil bilgisi öğretimi. A. Okur ve G. H. Demirdöven (Ed.), Yabancı Dil Olarak Dijital Türkçe Öğretimi içinde (ss.280-315). Sakarya: Sakarya Üniversitesi Yayınları. https://doi.org/10.59537/saupress.2345
  • Faizi, R. (2018). Teachers’ perceptions towards using Web 2.0 in language learning and teaching. Education and Information Technologies, 23(3), 1219-1230. https://doi.org/10.1007/s10639-017-9661-7
  • Fidan, D. (2016). Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi ders kitaplarındaki dilbilgisi konuları ve öğretmen öğrenici görüşleri / Grammar Subjects in Turkish as a Foreign Language Course Books and Teachers’- Learners’ Views", Turkish Studies, 11/14 Summer, 257-2”76. https://doi.org/10.7827/turkishstudies.9826
  • Göker, M. & İnce, B. (2019). Web 2.0 araçlarının yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde kullanımı ve akademik başarıya etkisi. Turkophone, 6(1), 12-22. https://dergipark.org.tr/tr/pub/turkophone/issue/44969/568798
  • Gün, M., Akkaya, A., & Kara, Ö. T. (2014). Yabancılara Türkçe öğretimi ders kitaplarının Türkçe öğretim merkezlerinde görev yapan öğretim elemanları açısından değerlendirilmesi. Turkish Studies, 9/6, p. 1-16. https://doi.org/10.7827/turkishstudieBus.7134
  • Güzel, A. & Barın E. (2023). Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi. Ankara: Akçağ Yayınları.
  • İltar, L. (2022). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde dil bilgisi öğretimi hakkında öğretici görüşleri. International Journal of Eurasian Education and Culture, 6(14): 1658-1689. https://www.researchgate.net/publication/366049274_TURKCENIN_YABANCI_DIL_OLARAK_OGRETIMINDE_DIL_BILGISI_OGRETIMI_HAKKINDA_OGRETICI_GORUSLERI
  • İnal, E. & Arslanbaş, F. (2021). Türkçenin yabancı dil olarak uzaktan öğretiminde iletişim odaklı Web 2.0 araçları ve uygulama örnekleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(Özel Sayı), 228-249. https://doi.org/10.35675/befdergi.850781
  • İşcan, A. (2018). Yabancı dil öğretimi ve yabancı dil olarak Türkçe öğretiminin tarihçesi. A. Şahin (Ed.), Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi kuramlar- yaklaşımlar- etkinlikler içinde (ss. 3- 28). Ankara: Pegem Akademi.
  • Karadağ, B. F. & Garip, S. (2021). Türkçe öğretiminde Web 2.0 uygulaması olarak Learningapps’ın kullanımı. Çocuk Edebiyat ve Dil Eğitimi Dergisi, 4(1), 21-40. https://doi.org/10.47935/ceded.897374
  • Karagöl, E. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde ikinci/yabancı dil olarak Türkçe öğretimi ders kitaplarına yönelik öğretici görüşleri. Aydın TÖMER Dil Dergisi, 6(2), 121-159. https://doi.org/10.17932/iau.tomer.2016.019/tomer_v06i2001
  • Karakuş Tayşi, E. & Demir Atalay, T. (2017). Dil bilgisi öğretimi. H. Develi, C. Yıldız, M. Balcı, İ. Gültekin ve D. Melanlıoğlu (Ed.), Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi El Kitabı 2. Cilt (s. 13-54). İstanbul: Kesit Yayınları.
  • Karasar, N. (2010). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kaynar, T. (2019). Web 2.0 araçlarının yabancı dil öğretiminde kullanımı. (Yayın No. 573625) [Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Keskin, A. (2021). Web 2.0 uygulamalarının öğrencilerin Türkçe dersindeki akademik başarılarına ve Türkçe dersine yönelik tutumlarına etkisi. (Yayın No. 669066) [Yüksek lisans tezi, Düzce Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Kırmızı, B. (2013). Almanca derslerinde metne dayalı dil bilgisi öğretiminin on birinci sınıf öğrencilerinin dil bilgisi başarısına etkisi. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(8), 805-821. https://doi.org/10.7827/turkishstudies.5242
  • Kovacic, A., Bubas, G., & Coric, A. (2012). Mobilising students’ grammar skills through collaborative e-tivities with Web 2.0 tools. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 34, 132-136. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.02.027
  • Kökçü, Y. (2023). Dil öğretiminde kullanılan dijital yardımcılar: Web 2.0 araçları. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, ( 36), 48-66. https://doi.org/10.29000/rumelide.1369057
  • Kurtoğlu, F. S., Toğrul, D., & Çelik Bayat, A. (2023). Yabancılara Türkçe öğretiminde yazma becerilerinin geliştirilmesi için kullanılan Web 2.0 araçları hakkındaki öğrenci görüşleri: Wooclap örneği. Turkish Studies, 18(1), 329-344. https://doi.org/10.7827/turkishstudies.66097
  • Kurudayıoğlu, M. & Mutlu, H. H. (2022). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde web araçlarının kullanımı. K. Tekşan ve Ü. Süğümlü (Ed.), Web Araçları ile Türkçe Öğretimi içinde (ss.187-214). Ankara: Eğiten Kitap Yayıncılık.
  • Luo, T. (2013). Web 2.0 for language learning: Benefits and challenges for educators. International Journal of Computer-Assisted Language Learning and Teaching, 3(3). https://doi.org/10.4018/ijcallt.2013070101
  • McLoughlin, C. & Lee, M. (2007). Social Software and participatory learning: Pedagogical choices with technology affordances in the Web 2.0 era. Paper presented at the meeting of Ascilite, Singapore.https://www.researchgate.net/publication/228640669_Social_Software_and_Participatory_Learning_Pedagogical_Choices_with_Technology_Affordances_in_the_Web_20_Era
  • Mete, F. & Batıbay, E. F. (2019). Web 2.0 uygulamalarının Türkçe eğitiminde motivasyona etkisi: Kahoot örneği. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 7(4), 1029-1047. https://doi.org/10.16916/aded.616756
  • Mohammed, T. A., Assam, B. N., & Saidi, M. (2020). The use of Web 2.0 tools in the foreign language classroom. Journal of Educational and Social Research, 10(2), 177-190. https://doi.org/10.36941/jesr-2020-0037
  • Özipek, K. (2019). Padlet uygulamasının öğrencilerin akademik başarıları ile teknolojiye ve Türkçe dersine karşı tutumlarına etkisi. (Yayın No. 586629) [Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Sarıgül, K. (2021). H5P etkileşimli içerik türlerinin yabancı dil öğretimi açısından değerlendirilmesi. 5. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS 2021), 45-55. https://www.academia.edu/80779174/H5P_Etkile%C5%9Fimli_%C4%B0%C3%A7erik_T%C3%BCrlerinin_Yabanc%C4%B1_Dil_%C3%96%C4%9Fretimi_A%C3%A7%C4%B1s%C4%B1ndan_De%C4%9Ferlendirilmesi?f_ri=2294423
  • Soylu, S. (2020). Deyim öğretiminde kavram karikatürü kullanımının öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarına etkisi (Toondoo uygulaması örneği). (Yayın No. 655466) [Yüksek lisans tezi, Düzce Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Şengül, M. (2018). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde öğretim teknolojileri ve materyal kullanımı. A. Şahin (Ed.), Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi/ Kuramlar, Yaklaşımlar, Etkinlikler içinde (ss. 333-357). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Tarakcıoğlu, A. Ö. (2012). Yabancı dil öğretiminde materyal geliştirme, materyal uygulama ve materyal kullanımının önemi. A. Sarıçoban & Z. M. Tavil (Ed.), Yabancı dil öğretiminde öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı içinde (ss. 1-18). Anı Yayıncılık.
  • Turhan, O. & Baş, B. (2017). Yabancılara Türkçe öğretiminde yazma becerisine yönelik Web 2.0 araçları: Poll everywhere örneği. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(3), 1233-1248. https://doi.org/10.17860/mersinefd.344695
  • Wang, S. & Vásquez, C. (2012). Web 2.0 and second language learning: What does the research tell us?. CALICO journal, 29(3), 412-430. https://doi.org/10.11139/cj.29.3.412-430
  • Yanpar Yelken, T. (2021). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yeşilyurt, Ş. (2019). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde web 2.0 araçları. XI. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu. Ankara: Gazi Üniversitesi, 2053-2067.
  • Yılmaz, M. Y., Kaya, F. B., & Keskin, F. (Ed.) (2020). Yeni İstanbul uluslararası öğrenciler için Türkçe ders kitabı b1. İstanbul: Kültür Sanat Basımevi.
  • Yılmaz, S. (2022). “Yabancı dil öğretiminde interaktif uygulamalar: “Kahoot! ve Quizizz””, Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi, 9 (3), 648-666. https://doi.org/10.46868/atdd.214
  • Zarzycka-Piskorz, E. (2016). Kahoot it or not? can games be motivating in learning grammar? Teaching English with Technology, 16(3), 17-36.
There are 52 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Turkish and Social Sciences Education (Diğer)
Journal Section Articles
Authors

Musa Can Uyar 0000-0003-1910-7855

Eda Tekin 0000-0001-6831-8101

Project Number 1919B012204358
Publication Date December 31, 2024
Submission Date April 16, 2024
Acceptance Date October 17, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 25 Issue: 3

Cite

APA Uyar, M. C., & Tekin, E. (2024). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Web 2.0 Araçlarıyla Dil Bilgisi Öğretimi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(3), 1111-1140. https://doi.org/10.17679/inuefd.1469159
AMA Uyar MC, Tekin E. Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Web 2.0 Araçlarıyla Dil Bilgisi Öğretimi. INUJFE. December 2024;25(3):1111-1140. doi:10.17679/inuefd.1469159
Chicago Uyar, Musa Can, and Eda Tekin. “Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Web 2.0 Araçlarıyla Dil Bilgisi Öğretimi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 25, no. 3 (December 2024): 1111-40. https://doi.org/10.17679/inuefd.1469159.
EndNote Uyar MC, Tekin E (December 1, 2024) Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Web 2.0 Araçlarıyla Dil Bilgisi Öğretimi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 25 3 1111–1140.
IEEE M. C. Uyar and E. Tekin, “Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Web 2.0 Araçlarıyla Dil Bilgisi Öğretimi”, INUJFE, vol. 25, no. 3, pp. 1111–1140, 2024, doi: 10.17679/inuefd.1469159.
ISNAD Uyar, Musa Can - Tekin, Eda. “Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Web 2.0 Araçlarıyla Dil Bilgisi Öğretimi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 25/3 (December 2024), 1111-1140. https://doi.org/10.17679/inuefd.1469159.
JAMA Uyar MC, Tekin E. Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Web 2.0 Araçlarıyla Dil Bilgisi Öğretimi. INUJFE. 2024;25:1111–1140.
MLA Uyar, Musa Can and Eda Tekin. “Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Web 2.0 Araçlarıyla Dil Bilgisi Öğretimi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 25, no. 3, 2024, pp. 1111-40, doi:10.17679/inuefd.1469159.
Vancouver Uyar MC, Tekin E. Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Web 2.0 Araçlarıyla Dil Bilgisi Öğretimi. INUJFE. 2024;25(3):1111-40.

2017 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.