Research Article
BibTex RIS Cite

Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisansüstü Öğrencilerinin Akademik Okuryazarlık Becerilerine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi

Year 2024, Volume: 25 Issue: 3, 1462 - 1489, 31.12.2024
https://doi.org/10.17679/inuefd.1498781

Abstract

Bu araştırmanın amacı, sosyal bilgiler lisansüstü öğrencilerinin lisansüstü eğitimleri bağlamında akademik okuryazarlık becerisine ilişkin görüşlerini incelemektir. Nitel araştırma yöntemi ile yürütülen bu çalışmada fenomonoloji deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Türkiye’nin altı farklı devlet üniversitesinde sosyal bilgiler eğitimi alanında lisansüstü öğrenim gören dördü yüksek lisans ve dördü doktora öğrencisi olmak üzere sekiz lisansüstü öğrencisinden oluşmaktadır. Katılımlar, amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşme formuyla elde edilen veriler, MAXQDA nitel analiz programında tümevarımcı bir yaklaşım benimsenerek içerik analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırma süreci inandırıcılık, aktarılabilirlik, tutarlılık ve teyit edilebilirlik ilkeleri dikkate alınarak planlanmıştır. Araştırma sonucunda, lisansüstü öğrencilerin tamamı akademik okuryazarlık becerisinin gerekli olduğunu vurgulamış ve akademik okuryazar olan bireylerde eleştirel düşünme, merak etme, akademik okuma ve yazma, problem çözme, etkili dinleme, doğru bilgiye erişebilme, bilimsel etik, empati kurabilme, dijital okuryazarlık, çevre okuryazarlığı, duyarlı olma, karar verebilme, alanyazını takip etme, araştırma basamaklarını bilme ve yabancı dilde yetkinlik gibi özelliklerin bulunması gerektiği ifade edilmiştir. Araştırma sonucunda katılımcıların lisansüstü eğitim sürecinde öğretim elemanlarından, öğrencilerden, araştırma sürecinden ve doğal afetler gibi çeşitli nedenlerden kaynaklanan sorunlar yaşadıkları ve bu sorunların akademik okuryazarlık becerilerinin geliştirilmesi noktasında engel teşkil ettiği ortaya çıkmıştır. Katılımcılar lisansüstü eğitim sürecinde karşılaştıkları sorunlara yönelik politika yapıcılara, öğretim programlarına, öğretim elemanlarına ve lisansüstü öğrencilere yönelik önerilerde bulunmuşlardır.

References

  • Abasi, A. R., & Graves, B. (2008). Academic literacy and plagiarism: Conversations with international graduate students and disciplinary professors. Journal of English for Academic purposes, 7(4), 221-233. https://doi.org/10.1016/j.jeap.2008.10.010
  • Akçiğit, U., & Özcan-Tok, E. (2020). Türkiye bilim raporu. Türkiye Bilimler Akademisi.
  • Akpolat, Ö. (2023). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin lisansüstü eğitime karşı tutumları. International Journal of Progression and Development in Education, 1(1), 62-76. https://doi.org/10.5281/zenodo.7651488
  • Aktan, O. (2020). Öğretmenlerin kariyer gelişimi açısından lisansüstü eğitimin değerlendirilmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 10(3), 596-607. https://doi.org/10.5961/jhes.2020.419
  • Akyürek, M. İ. (2022). Lisansüstü eğitim yapılmamasının nedenleri ve üniversitelerden beklentiler: Bir fenomenoloji çalışması. Uluslararası Temel Eğitim Çalışmaları Dergisi, 3(1), 1-8.
  • Alabaş, R., Kamer, S. T., & Polat, Ü. (2012). Öğretmenlerin kariyer gelişimlerinde lisansüstü eğitim: Tercih sebepleri ve süreçte karşılaştıkları sorunlar. E-International Journal of Educational Research, 3(4), 89-107.
  • Albertson, K. (2006). College student perceptions of expectations for academic literacy in their first term [Unpublished PhD Thesis]. Indiana University of Pennsylvania.
  • Allison, H., & Harklau, L. (2010). Teaching academic literacies in secondary school. Best practices in ELL instruction, 129-150.
  • Arabacı, İ. B., & Akıllı, C. (2013). Lisansüstü öğretimde öğrenci sorunları. VI. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, 124.
  • Arbour, M., Kaspar, R.W. & Teall, A.M. (2015). Strategies to promote cultural competence in distance education. Journal of Transcultural Nursing, 26(4), 436– 440. https://doi.org/10.1177/1043659614547201
  • Arjulayana, A., & Rachmi, R. (2022). The issues of academic literacy in conversation practice during online learning. VELES (Voices of English Language Education Society), 6(2), 440-452. https://doi.org/10.29408/veles.v6i2.5137
  • Avcı, F., & Akdeniz, E. C. (2021). Lisansüstü eğitimlerine devam eden okul öncesi ve sınıf öğretmenlerinin lisansüstü eğitime ilişkin görüşleri, yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(1), 122-141. https://doi.org/10.51725/etad.840267
  • Ayyıldız, A. (2023). Öğretmen adaylarının akademik okuryazarlık düzeyleri ile eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi. Kesit Akademi, 8(31), 1-24. Doi: 10.29228/kesit.54776
  • Baer, J. D., Cook, A. L., & Baldi, S. (2006). The literacy of America's college students. American Institutes for Research.
  • Bağrıacık Yılmaz, A., Su Tonga, E., & Çakır, H. (2017). Lisansüstü eğitim öğrencilerinin aldıkları eğitim hakkındaki görüşlerinin değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37(1), 1-45.
  • Bailey, R. (2018). Student writing and academic literacy development at university. Journal of Learning and Student Experience, 1, 7-7.
  • Bayar, A., & Duran, E. (2019). Lisansüstü eğitimde nitelik sorunları. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 7(20), 219-240. https://doi.org/10.33692/avrasyad.664273
  • Bayram, H. (2021). Nitel araştırma yöntemleri: Sosyal bilgiler lisansüstü öğrencilerinin algısına i̇lişkin fenomenolojik bir çalışma. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 4(2), 108-118. https://doi.org/10.32329/uad.883957
  • Bilikozen, N. (2018). Journey towards academic literacy: An exploration of challenges faced in the first year at university. The Asian ESP Journal, 14(7.1), 57-100.
  • Botha, W. (2022). Academic literacy skills and the challenge for Australian higher education. Educational Studies, 1-21. https://doi.org/10.1080/03055698.2022.2130178
  • Boylu, E., & Çevi̇k, A. (2022). Academic literacy skills of ınstructors teaching Turkish as a foreign language. International Journal of Education and Literacy Studies, 10(4), 131-138. http://dx.doi.org/10.7575/aiac.ijels.v.10n.4p.131
  • Butler, G. (2013). Discipline-specific versus generic academic literacy intervention for university education: An issue of impact?. Journal for Language Teaching= Ijenali Yekufundzisa Lulwimi= Tydskrif vir Taalonderrig, 47(2), 71-87. http://dx.doi.org/10.4314/jlt.v47i2.4
  • Chen, M., Zhang, W., & Zheng, Q. (2023). Academic literacy development and professional identity construction in non-native English-speaking novice English language teachers. Frontiers in Psychology, 14. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2023.1190312
  • Cliff, A., & Hanslo, M. (2010). The design and use of ‘alternate’assessments of academic literacy as selection mechanisms in higher education. Southern African linguistics and applied language studies, 27(3), 265-276. https://doi.org/10.2989/SALALS.2009.27.3.5.939
  • Çelik, Ş. N. (2019). Lisansüstü eğitim programlarının niteliğinin değerlendirilmesi. F. Tanhan (Ed.) Lisansüstü eğitim üzerine düşünceler içinde (s.134-148). Pegem Akademi.
  • Daminova, E. R., Tarasova, V. V., & Kirpichnikova, A. A. (2017). Academic writing as a key component of academic literacy. Turkish Online Journal of Design, Art & Communication, 7. Doi: 10.7456/1070ASE/070
  • Dawa, T., Dhendup, S., Tashi, S., & Rosso, M. A. (2023). Technology literacies and Chat GPT: Perspectives on emerging technology adoption in academic writing, 1-25. doi: 10.13140/RG.2.2.31177.83042
  • Defazio, J., Jones, J., Tennant, F., & Hook, S. A. (2010). Academic literacy: The importance and impact of writing across the curriculum--A case study. Journal of the Scholarship of Teaching and Learning, 10(2), 34-47.
  • Demir, M., & Beşoluk, Ş. (2017). Fen bilgisi öğretmen adaylarının lisansüstü eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 7(4), 769-781. https://doi.org/10.19126/suje.408342
  • Demir, S., & Deniz, H. (2020). Akademik Okuryazarlık Ölçeği’nin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kastamonu Education Journal, 28(3), 1366-1379. doi: 10.24106/kefdergi.4008
  • Dilci, T. (2019). Eğitim bilimleri örnekleminde lisansüstü eğitimin niteliksel boyutuna ilişkin görüşler (nitel bir çalışma). Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 29(1), 159-179. https://doi.org/10.18069/firatsbed.538667
  • Doru, M. N. (2018). Akademik okuryazarlık. M. Öztürk (Ed.). Sosyal bilimlerde etik sorunlar içinde (s.87-102). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • du Plessis, C. (2016). Inferences from the Test of Academic Literacy for Postgraduate Students (TALPS). Southern African linguistics and applied language studies, 34(1), 1-16. https://doi.org/10.2989/16073614.2015.1108206
  • Dumford, A. D., & Miller, A. L. (2018). Online learning in higher education: exploring advantages and disadvantages for engagement. Journal of Computing in Higher Education, 30, 452–465.
  • East, J. (2006). The problem of plagiarism in academic culture. International Journal for Educational Integrity, 2(2). https://doi.org/10.21913/IJEI.v2i2.88
  • Elçi Öksüzoğlu (2023). Akademiye adım atarken: sosyal bilgiler eğitimi lisansüstü öğrencilerinin akademik okuryazarlık becerilerine yönelik görüşlerinin incelenmesi. 11. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, 219-220.
  • Elçi, İ. (2022). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri ile akademik okuryazarlık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Tez No. 758228) [Yüksek Lisans Tezi, Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Er, H., & Ünal, F. (2017). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının lisansüstü öğretime ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 18(2), 687-707.
  • Ezer, F., & Aksüt, S. (2021). Sosyal bilgiler eğitimi lisansüstü öğrencilerinin bilimsel etiğe ilişkin görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 20(78), 911-933. https://doi.org/10.17755/esosder.814551
  • Ferenz, O. (2005). EFL writers' social networks: Impact on advanced academic literacy development. Journal of English for Academic Purposes, 4(4), 339-351. https://doi.org/10.1016/j.jeap.2005.07.002
  • Festas, I., Seixas, A., & Matos, A. (2022). Plagiarism as an academic literacy issue: the comprehension, writing and consulting strategies of Portuguese university students. International Journal for Educational Integrity, 18(1), 1-18. doi:10.1007/s40979-022-00119-8.
  • Grabe, W., & Zhang, C. (2016). Reading-writing relationships in first and second language academic literacy development. Language Teaching, 49(3), 339-355. https://doi.org/10.1017/S0261444816000082
  • Güzel, İ., & Özeren, E. (2021). Covid-19 pandemi sürecinin lisansüstü eğitim faaliyetlerine etkisi. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(20), 167-185.
  • Hammer, S. J., & Green, W. (2011). Critical thinking in a first year management unit: The relationship between disciplinary learning, academic literacy and learning progression. Higher Education Research & Development, 30(3), 303-315. https://doi.org/10.1080/07294360.2010.501075
  • Hilsdon, J., Malone, C., & Syska, A. (2020). Academic literacies twenty years on: a community-sourced literature review. Journal of Learning Development in Higher Education, 667 (15), 2-47. https://pearl.plymouth.ac.uk/sc-research/276 adresinden ulaşıldı.
  • Hopkins, R. M. Regehr, G., & Pratt, D. D. (2017). A framework for negotiating positionality in phenomenological research. Medical Teacher, 39(1), 20-25. https://doi.org/10.1080/0142159X.2017.1245854
  • Işık, P., & Kana, F. (2023). Lisans ve lisansüstü öğrencilerin akademik okuryazarlık durumları. F. Kana (Ed.) Türkçe eğitiminde güncel araştırmalar (ss. 99-119). Holistence Publications.
  • İbili, H., & Özbaş, M. (2011). Investigation into the Relationship between Academic Literacy Levels and Communication Skills of Pre-service Teachers. Cumhuriyet International Journal of Education, 12(2), 364-376. https://dx.doi.org/10.30703/cije.1199899
  • İlhan, M., Sünkür, M. Ö., & Yılmaz, F. (2012). İlköğretim öğretmen adaylarının lisansüstü eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi (Dicle Üniversitesi Örneği). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(23), 22-42.
  • İzgi, S. (2016). Sosyal bilgiler öğretmenliği öğrencilerinin lisansüstü eğitime ilişkin tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi (Tez no. 452182)[İnönü Üniversitesi, Yüksek lisans Tezi] YÖK TEZ.
  • Jacobs, C. (2007). Mainstreaming academic literacy teaching: Implications for how academic development understands its work in higher education. South African Journal of Higher Education, 21(7), 870-881. https://hdl.handle.net/10520/EJC37399 adresinden ulaşıldı.
  • Jin, X., Shen, N., & Qin, J. (2023). Research on cultivating academic literacy of academic graduate students. Journal of Education and Educational Research, 4(3), 104-106.
  • Johns, A. M., & Swales, J. M. (2002). Literacy and disciplinary practices: Opening and closing perspectives. Journal of English for Academic Purposes, 1(1), 13-28. https://doi.org/10.1016/S1475-1585(02)00003-6
  • Johnson, E. R. (2009). Academic language! academic literacy!: A guide for K–12 educators. Corwin Press.
  • Kahya, M., & Koşar, D. (2023). Öğretim üyelerinin lisansüstü öğrencilerden beklentilerinin incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 24(1), 59-74. https://doi.org/10.12984/egeefd.1138286
  • Karaman, S., & Bakırcı, F. (2010). Türkiye’de lisansüstü eğitim: Sorunlar ve çözüm önerileri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 5(2), 94-114.
  • Kahraman, Ü., & Tok, N. T. (2016). Eğitim yönetimi denetimi planlaması ve ekonomisi lisansüstü öğrencilerinin aldıkları eğitim hakkındaki görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 147-164.
  • Kaye, H., & Worth, Z. (2023). Transforming academic literacy ın an online world: understanding the p word!. “Yes we can!”–Digital Education for Better Futures, 18, 168.
  • Köse, G. D., Yüksel, İ., Öztürk, Y., & Tomen, M. (2019). Turkish academics' foreign language academic literacy: A needs analysis study. International Journal of Instruction, 12(1), 717-736.
  • Lear, E., Li, L., & Prentice, S. (2016). Developing academic literacy through self-regulated online learning. Student Success, 7(1), 13-23. https://search.informit.org/doi/10.3316/informit.589249101695769
  • Leki, I. (2017). Undergraduates in a second language: Challenges and complexities of academic literacy development. Routledge
  • Linares, E., & Blocker, D. (2021). Literacy en Français and à la Française: Socializing students to academic literacy practices in a foreign language. Foreign Language Annals, 54(4), 1027-1058. https://doi.org/10.1111/flan.12589
  • Liu, J., & Pullinger, D. J. (2021). Step up to masters: Supporting the academic skills transition for taught postgraduate students. Journal of Information Literacy, 15(3), 100-118.
  • Livingston, S. (2021). Academic literacy for deaf postsecondary students through integrated reading and writing instruction. English Language Teaching, 14(6), 1-11. https://doi.org/10.5539/elt.v14n6p1
  • Macnaught, L., Bassett, M., van der Ham, V., Milne, J., & Jenkin, C. (2022). Sustainable embedded academic literacy development: The gradual handover of literacy teaching. Teaching in Higher Education, 1-19. https://doi.org/10.1080/13562517.2022.2048369
  • McWilliams, R., & Allan, Q. (2014). Embedding academic literacy skills: Towards a best practice model. Journal of University Teaching & Learning Practice, 11(3). https://doi.org/10.53761/1.11.3.8
  • Mukhtarkhanova, A., & Nurlybay, A. (2023). Some challenges in identifying academic literacy among master students. Вестник КазНУ Серия педагогическая, 75(2). https://doi.org/10.26577/JES.2023.v75.i2.02
  • Murray, N., & Nallaya, S. (2016). Embedding academic literacies in university programme curricula: A case study. Studies in Higher Education, 41(7), 1296-1312. https://doi.org/10.1080/03075079.2014.981150
  • Nallaya, S., & Kehrwald, J. (2013). Supporting academic literacies in an online environment. Journal of Academic Language and Learning, 7(2), A79-A94. https://journal.aall.org.au/index.php/jall/article/view/259 adresinden ulaşıldı.
  • Neeley, S.D. (2005). Academic literacy. Pearson Education.
  • Neilson, S., & King, T. R. (2023). The development of an academic literacies programme for students in britain and beyond. Journal of Academic Writing, 13(2), 1-23. https://doi.org/10.18552/joaw.v13i2.579
  • Neuman, W. L. (2012). Toplumsal araştırma yöntemleri: nicel ve nitel yaklaşımlar III. cilt (5. Basım). Yayın Odası.
  • Nikolenko, O., Rebenko, M., & Doronina, N. (2021). Academic literacy: The analysis of first-year Ukrainian University students’ errors in essay writing. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 13(1Sup1), 279-298. https://doi.org/10.18662/rrem/13.1Sup1/396
  • Oğuz Haçat, S., & Demir, F. B. (2018). Sosyal bilgiler eğitimi üzerine yapılan doktora tezlerinin değerlendirilmesi (2002-2018). Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 6(15), 948-973. https://doi.org/10.33692/avrasyad.510136
  • Orlando, J., Hanham, J., & Ullman, J. (2018). Exploring intentional use of a technological proxy, Turnitin, to enhance student academic literacy practices. Australasian Journal of Educational Technology, 34(4). https://doi.org/10.14742/ajet.3575
  • Oruç, Ş., & Ulusoy, K. (2008). Sosyal bilgiler öğretimi alanında yapılan tez çalışmaları. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(2008), 121-132.
  • Özkan Hıdıroğlu, Y., & Tanrıöğen, A. (2024). Öğretmen adaylarının akademik okuryazarlık algılarıyla yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasındaki ilişki. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi(59), 709-725. https://doi.org/10.53444/deubefd.1399907
  • Patterson, R., & Weideman, A. (2013). The typicality of academic discourse and its relevance for constructs of academic literacy. Journal for Language Teaching= Ijenali Yekufundzisa Lulwimi= Tydskrif Vir Taalonderrig, 47(1), 107-123. http://dx.doi.org/10.4314/jlt.v47i1.5
  • Polat, M., Polat, H., Süren, S., Saldüz, İ., Polat, İ., Polat, M., ... & Kılıç, B. (2022). Lisansüstü öğrencilerin lisansüstü eğitime ilişkin görüşleri. The Journal of International Lingual Social and Educational Sciences, 8(1), 42-57. https://doi.org/10.34137/jilses.1093081
  • Sayan, Y., & Aksu, H. (2005). Akademik personel olmadan lisansüstü eğitim yapan bireylerin karşılaştıkları sorunlar üzerine nitel çalışma: Dokuz Eylül Üniversitesi- Balıkesir Üniversitesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi(17), 59-66.
  • Scholtz, D. (2016). Improving writing practices of students’ academic literacy development. Journal for Language Teaching, 50(2), 37-55. http://dx.doi.org/10.4314/jlt.v50i2.2
  • Sevinç, B. (2001). Türkiye'de lisansüstü eğitim uygulamaları, sorunlar ve öneriler. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 34(1), 125-137. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000052
  • Sherekhova, O. M. (2022). Formirovanie akademicheskoi gramotnosti u magistrantov v protsesse izucheniya inos-trannogo yazyka v sfere professional'noi kommunikatsii [Academic Literacy Development among Master's Degree Students in the Process of Studying a Foreign Language in Professional Communication]. Vysshee obrazovanie v Rossii, 31(5), 150-166.
  • Snow, M. A. (2005). A model of academic literacy for integrated language and content instruction. In Handbook of research in second language teaching and learning (pp. 693-712). Routledge.
  • Spack, R. (2004). The acquisition of academic literacy in a second language: A longitudinal case study, updated. Crossing the curriculum: Multilingual learners in college classrooms, 19-45. https://doi.org/10.1177/0741088397014001001
  • Svensson, A. K. (2022). Studen's challenges and support neede in reching academic literacies in higher education: In-depth ınterviews with swedish students. International Journal of Educational Methodology, 8(4), 731-741. https://doi.org/10.12973/ijem.8.4.731
  • Şahin, Z., Abbak, Y., Aslaner, İ. T., & Yerlikaya, C. A. (2022). Covid-19 pandemisi sürecinde lisansüstü öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik görüşleri. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 55(55), 131-154. https://doi.org/10.15285/maruaebd.1010258
  • Ticha, I. K., Nakhooda, M., & Obi, U. N. (2024). The student voice on integrative teaching and learning of academic literacy at a South African university of technology. Discover Education, 3(1), 1-13. https://doi.org/10.1007/s44217-024-00096-9
  • Toprak, E., & Taşğın, Ö. (2017). Öğretmenlerin lisansüstü eğitim yapmama nedenlerinin incelenmesi. OPUS – Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 7(13), 599-615.
  • Turan, E. Z. (2019) Yüksek lisans öğrencilerinin kariyer gelişimlerinde lisansüstü tercih sebepleri ve süreçte karşılaştıkları sorunlar [Bildiri sunumu]. VI. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye.
  • Türkben, T., & Satılmış, S. (2022). Öğretmen adaylarının akademik okuryazarlık, dijital okuryazarlık ve eleştirel okuryazarlık becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Türkiye Eğitim Dergisi, 7(2), 345-364. https://doi.org/10.54979/turkegitimdergisi.1159184
  • Ünal, Ç., & İlter, İ. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının lisansüstü eğitime olan tutumları (Fırat, Erzincan ve İnönü Üniversitesi sınıf öğretmenliği ABD örneği). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(2), 147-164.
  • Varol, A., & Şeker, S. (2008). Öğretim elemanlarının etik ihlalleri. Öğretim elemanlarının etik ihlalleri”, Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Türkiye Cumhuriyetinde Eğitimin Çağdaş Değerlerle İrdelenmesi Çalıştayı, 719–734. Ankara Üniversitesi.
  • Wilson, I. (2012). Academic literacy and self-efficacy in adult students preparing for tertiary study [Doctoral dissertation, The University of Auckland]. The University of Auckland.
  • Wingate, U. (2018). Academic literacy across the curriculum: Towards a collaborative instructional approach. Language Teaching, 51(3), 349-364. doi:10.1017/S0261444816000264
  • Yağız, O., & Yiğiter, K. (2012). Academic writing difficulties and challenges in Advanced Academic Literacy. The journal of academic social science studies, 5(8), 1261-1272.
  • Yalçın, H. (2022). Bir araştırma deseni olarak fenomenoloji. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(Özel Sayı 2), 213-232. https://doi.org/10.18037/ausbd.1227345
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (12. Baskı). Seçkin Yayıncılık. Yükseköğretim Bilgi Yönetim Sistemi. (2023). 2022-2023 Yükseköğretim istatistikleri. https://istatistik.yok.gov.tr/

An Examination of Social Studies Education Graduate Students' Views on Academic Literacy Skills

Year 2024, Volume: 25 Issue: 3, 1462 - 1489, 31.12.2024
https://doi.org/10.17679/inuefd.1498781

Abstract

The aim of this study is to examine the views of social studies graduate students on academic literacy skills in the context of their graduate education. Phenomenological design was used in this qualitative research study. The study group of the research consisted of eight graduate students, four master's and four doctoral students, studying in the field of social studies education at six different state universities in Turkey. Participants were determined by maximum diversity sampling method, one of the purposeful sampling methods. The data obtained through a semi-structured interview form were analysed with the content analysis technique by adopting an inductive approach in MAXQDA qualitative analysis programme. The research process was planned by considering the principles of credibility, transferability, consistency and confirmability. As a result of the research, all of the graduate students emphasised that academic literacy skills are necessary and it was stated that individuals who are academically literate should have characteristics such as critical thinking, curiosity, academic reading and writing, problem solving, effective listening, access to accurate information, scientific ethics, empathy, digital literacy, environmental literacy, sensitivity, decision making, following the literature, knowing the steps of research and competence in foreign language. As a result of the research, it was revealed that the participants experienced problems arising from various reasons such as lecturers, students, research process and natural disasters during the postgraduate education process and that these problems constitute an obstacle to the development of academic literacy skills. The participants made suggestions for policy makers, curricula, teaching staff and graduate students regarding the problems they encountered in the postgraduate education process.

References

  • Abasi, A. R., & Graves, B. (2008). Academic literacy and plagiarism: Conversations with international graduate students and disciplinary professors. Journal of English for Academic purposes, 7(4), 221-233. https://doi.org/10.1016/j.jeap.2008.10.010
  • Akçiğit, U., & Özcan-Tok, E. (2020). Türkiye bilim raporu. Türkiye Bilimler Akademisi.
  • Akpolat, Ö. (2023). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin lisansüstü eğitime karşı tutumları. International Journal of Progression and Development in Education, 1(1), 62-76. https://doi.org/10.5281/zenodo.7651488
  • Aktan, O. (2020). Öğretmenlerin kariyer gelişimi açısından lisansüstü eğitimin değerlendirilmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 10(3), 596-607. https://doi.org/10.5961/jhes.2020.419
  • Akyürek, M. İ. (2022). Lisansüstü eğitim yapılmamasının nedenleri ve üniversitelerden beklentiler: Bir fenomenoloji çalışması. Uluslararası Temel Eğitim Çalışmaları Dergisi, 3(1), 1-8.
  • Alabaş, R., Kamer, S. T., & Polat, Ü. (2012). Öğretmenlerin kariyer gelişimlerinde lisansüstü eğitim: Tercih sebepleri ve süreçte karşılaştıkları sorunlar. E-International Journal of Educational Research, 3(4), 89-107.
  • Albertson, K. (2006). College student perceptions of expectations for academic literacy in their first term [Unpublished PhD Thesis]. Indiana University of Pennsylvania.
  • Allison, H., & Harklau, L. (2010). Teaching academic literacies in secondary school. Best practices in ELL instruction, 129-150.
  • Arabacı, İ. B., & Akıllı, C. (2013). Lisansüstü öğretimde öğrenci sorunları. VI. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, 124.
  • Arbour, M., Kaspar, R.W. & Teall, A.M. (2015). Strategies to promote cultural competence in distance education. Journal of Transcultural Nursing, 26(4), 436– 440. https://doi.org/10.1177/1043659614547201
  • Arjulayana, A., & Rachmi, R. (2022). The issues of academic literacy in conversation practice during online learning. VELES (Voices of English Language Education Society), 6(2), 440-452. https://doi.org/10.29408/veles.v6i2.5137
  • Avcı, F., & Akdeniz, E. C. (2021). Lisansüstü eğitimlerine devam eden okul öncesi ve sınıf öğretmenlerinin lisansüstü eğitime ilişkin görüşleri, yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(1), 122-141. https://doi.org/10.51725/etad.840267
  • Ayyıldız, A. (2023). Öğretmen adaylarının akademik okuryazarlık düzeyleri ile eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi. Kesit Akademi, 8(31), 1-24. Doi: 10.29228/kesit.54776
  • Baer, J. D., Cook, A. L., & Baldi, S. (2006). The literacy of America's college students. American Institutes for Research.
  • Bağrıacık Yılmaz, A., Su Tonga, E., & Çakır, H. (2017). Lisansüstü eğitim öğrencilerinin aldıkları eğitim hakkındaki görüşlerinin değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37(1), 1-45.
  • Bailey, R. (2018). Student writing and academic literacy development at university. Journal of Learning and Student Experience, 1, 7-7.
  • Bayar, A., & Duran, E. (2019). Lisansüstü eğitimde nitelik sorunları. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 7(20), 219-240. https://doi.org/10.33692/avrasyad.664273
  • Bayram, H. (2021). Nitel araştırma yöntemleri: Sosyal bilgiler lisansüstü öğrencilerinin algısına i̇lişkin fenomenolojik bir çalışma. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 4(2), 108-118. https://doi.org/10.32329/uad.883957
  • Bilikozen, N. (2018). Journey towards academic literacy: An exploration of challenges faced in the first year at university. The Asian ESP Journal, 14(7.1), 57-100.
  • Botha, W. (2022). Academic literacy skills and the challenge for Australian higher education. Educational Studies, 1-21. https://doi.org/10.1080/03055698.2022.2130178
  • Boylu, E., & Çevi̇k, A. (2022). Academic literacy skills of ınstructors teaching Turkish as a foreign language. International Journal of Education and Literacy Studies, 10(4), 131-138. http://dx.doi.org/10.7575/aiac.ijels.v.10n.4p.131
  • Butler, G. (2013). Discipline-specific versus generic academic literacy intervention for university education: An issue of impact?. Journal for Language Teaching= Ijenali Yekufundzisa Lulwimi= Tydskrif vir Taalonderrig, 47(2), 71-87. http://dx.doi.org/10.4314/jlt.v47i2.4
  • Chen, M., Zhang, W., & Zheng, Q. (2023). Academic literacy development and professional identity construction in non-native English-speaking novice English language teachers. Frontiers in Psychology, 14. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2023.1190312
  • Cliff, A., & Hanslo, M. (2010). The design and use of ‘alternate’assessments of academic literacy as selection mechanisms in higher education. Southern African linguistics and applied language studies, 27(3), 265-276. https://doi.org/10.2989/SALALS.2009.27.3.5.939
  • Çelik, Ş. N. (2019). Lisansüstü eğitim programlarının niteliğinin değerlendirilmesi. F. Tanhan (Ed.) Lisansüstü eğitim üzerine düşünceler içinde (s.134-148). Pegem Akademi.
  • Daminova, E. R., Tarasova, V. V., & Kirpichnikova, A. A. (2017). Academic writing as a key component of academic literacy. Turkish Online Journal of Design, Art & Communication, 7. Doi: 10.7456/1070ASE/070
  • Dawa, T., Dhendup, S., Tashi, S., & Rosso, M. A. (2023). Technology literacies and Chat GPT: Perspectives on emerging technology adoption in academic writing, 1-25. doi: 10.13140/RG.2.2.31177.83042
  • Defazio, J., Jones, J., Tennant, F., & Hook, S. A. (2010). Academic literacy: The importance and impact of writing across the curriculum--A case study. Journal of the Scholarship of Teaching and Learning, 10(2), 34-47.
  • Demir, M., & Beşoluk, Ş. (2017). Fen bilgisi öğretmen adaylarının lisansüstü eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 7(4), 769-781. https://doi.org/10.19126/suje.408342
  • Demir, S., & Deniz, H. (2020). Akademik Okuryazarlık Ölçeği’nin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kastamonu Education Journal, 28(3), 1366-1379. doi: 10.24106/kefdergi.4008
  • Dilci, T. (2019). Eğitim bilimleri örnekleminde lisansüstü eğitimin niteliksel boyutuna ilişkin görüşler (nitel bir çalışma). Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 29(1), 159-179. https://doi.org/10.18069/firatsbed.538667
  • Doru, M. N. (2018). Akademik okuryazarlık. M. Öztürk (Ed.). Sosyal bilimlerde etik sorunlar içinde (s.87-102). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • du Plessis, C. (2016). Inferences from the Test of Academic Literacy for Postgraduate Students (TALPS). Southern African linguistics and applied language studies, 34(1), 1-16. https://doi.org/10.2989/16073614.2015.1108206
  • Dumford, A. D., & Miller, A. L. (2018). Online learning in higher education: exploring advantages and disadvantages for engagement. Journal of Computing in Higher Education, 30, 452–465.
  • East, J. (2006). The problem of plagiarism in academic culture. International Journal for Educational Integrity, 2(2). https://doi.org/10.21913/IJEI.v2i2.88
  • Elçi Öksüzoğlu (2023). Akademiye adım atarken: sosyal bilgiler eğitimi lisansüstü öğrencilerinin akademik okuryazarlık becerilerine yönelik görüşlerinin incelenmesi. 11. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, 219-220.
  • Elçi, İ. (2022). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri ile akademik okuryazarlık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Tez No. 758228) [Yüksek Lisans Tezi, Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Er, H., & Ünal, F. (2017). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının lisansüstü öğretime ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 18(2), 687-707.
  • Ezer, F., & Aksüt, S. (2021). Sosyal bilgiler eğitimi lisansüstü öğrencilerinin bilimsel etiğe ilişkin görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 20(78), 911-933. https://doi.org/10.17755/esosder.814551
  • Ferenz, O. (2005). EFL writers' social networks: Impact on advanced academic literacy development. Journal of English for Academic Purposes, 4(4), 339-351. https://doi.org/10.1016/j.jeap.2005.07.002
  • Festas, I., Seixas, A., & Matos, A. (2022). Plagiarism as an academic literacy issue: the comprehension, writing and consulting strategies of Portuguese university students. International Journal for Educational Integrity, 18(1), 1-18. doi:10.1007/s40979-022-00119-8.
  • Grabe, W., & Zhang, C. (2016). Reading-writing relationships in first and second language academic literacy development. Language Teaching, 49(3), 339-355. https://doi.org/10.1017/S0261444816000082
  • Güzel, İ., & Özeren, E. (2021). Covid-19 pandemi sürecinin lisansüstü eğitim faaliyetlerine etkisi. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(20), 167-185.
  • Hammer, S. J., & Green, W. (2011). Critical thinking in a first year management unit: The relationship between disciplinary learning, academic literacy and learning progression. Higher Education Research & Development, 30(3), 303-315. https://doi.org/10.1080/07294360.2010.501075
  • Hilsdon, J., Malone, C., & Syska, A. (2020). Academic literacies twenty years on: a community-sourced literature review. Journal of Learning Development in Higher Education, 667 (15), 2-47. https://pearl.plymouth.ac.uk/sc-research/276 adresinden ulaşıldı.
  • Hopkins, R. M. Regehr, G., & Pratt, D. D. (2017). A framework for negotiating positionality in phenomenological research. Medical Teacher, 39(1), 20-25. https://doi.org/10.1080/0142159X.2017.1245854
  • Işık, P., & Kana, F. (2023). Lisans ve lisansüstü öğrencilerin akademik okuryazarlık durumları. F. Kana (Ed.) Türkçe eğitiminde güncel araştırmalar (ss. 99-119). Holistence Publications.
  • İbili, H., & Özbaş, M. (2011). Investigation into the Relationship between Academic Literacy Levels and Communication Skills of Pre-service Teachers. Cumhuriyet International Journal of Education, 12(2), 364-376. https://dx.doi.org/10.30703/cije.1199899
  • İlhan, M., Sünkür, M. Ö., & Yılmaz, F. (2012). İlköğretim öğretmen adaylarının lisansüstü eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi (Dicle Üniversitesi Örneği). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(23), 22-42.
  • İzgi, S. (2016). Sosyal bilgiler öğretmenliği öğrencilerinin lisansüstü eğitime ilişkin tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi (Tez no. 452182)[İnönü Üniversitesi, Yüksek lisans Tezi] YÖK TEZ.
  • Jacobs, C. (2007). Mainstreaming academic literacy teaching: Implications for how academic development understands its work in higher education. South African Journal of Higher Education, 21(7), 870-881. https://hdl.handle.net/10520/EJC37399 adresinden ulaşıldı.
  • Jin, X., Shen, N., & Qin, J. (2023). Research on cultivating academic literacy of academic graduate students. Journal of Education and Educational Research, 4(3), 104-106.
  • Johns, A. M., & Swales, J. M. (2002). Literacy and disciplinary practices: Opening and closing perspectives. Journal of English for Academic Purposes, 1(1), 13-28. https://doi.org/10.1016/S1475-1585(02)00003-6
  • Johnson, E. R. (2009). Academic language! academic literacy!: A guide for K–12 educators. Corwin Press.
  • Kahya, M., & Koşar, D. (2023). Öğretim üyelerinin lisansüstü öğrencilerden beklentilerinin incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 24(1), 59-74. https://doi.org/10.12984/egeefd.1138286
  • Karaman, S., & Bakırcı, F. (2010). Türkiye’de lisansüstü eğitim: Sorunlar ve çözüm önerileri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 5(2), 94-114.
  • Kahraman, Ü., & Tok, N. T. (2016). Eğitim yönetimi denetimi planlaması ve ekonomisi lisansüstü öğrencilerinin aldıkları eğitim hakkındaki görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 147-164.
  • Kaye, H., & Worth, Z. (2023). Transforming academic literacy ın an online world: understanding the p word!. “Yes we can!”–Digital Education for Better Futures, 18, 168.
  • Köse, G. D., Yüksel, İ., Öztürk, Y., & Tomen, M. (2019). Turkish academics' foreign language academic literacy: A needs analysis study. International Journal of Instruction, 12(1), 717-736.
  • Lear, E., Li, L., & Prentice, S. (2016). Developing academic literacy through self-regulated online learning. Student Success, 7(1), 13-23. https://search.informit.org/doi/10.3316/informit.589249101695769
  • Leki, I. (2017). Undergraduates in a second language: Challenges and complexities of academic literacy development. Routledge
  • Linares, E., & Blocker, D. (2021). Literacy en Français and à la Française: Socializing students to academic literacy practices in a foreign language. Foreign Language Annals, 54(4), 1027-1058. https://doi.org/10.1111/flan.12589
  • Liu, J., & Pullinger, D. J. (2021). Step up to masters: Supporting the academic skills transition for taught postgraduate students. Journal of Information Literacy, 15(3), 100-118.
  • Livingston, S. (2021). Academic literacy for deaf postsecondary students through integrated reading and writing instruction. English Language Teaching, 14(6), 1-11. https://doi.org/10.5539/elt.v14n6p1
  • Macnaught, L., Bassett, M., van der Ham, V., Milne, J., & Jenkin, C. (2022). Sustainable embedded academic literacy development: The gradual handover of literacy teaching. Teaching in Higher Education, 1-19. https://doi.org/10.1080/13562517.2022.2048369
  • McWilliams, R., & Allan, Q. (2014). Embedding academic literacy skills: Towards a best practice model. Journal of University Teaching & Learning Practice, 11(3). https://doi.org/10.53761/1.11.3.8
  • Mukhtarkhanova, A., & Nurlybay, A. (2023). Some challenges in identifying academic literacy among master students. Вестник КазНУ Серия педагогическая, 75(2). https://doi.org/10.26577/JES.2023.v75.i2.02
  • Murray, N., & Nallaya, S. (2016). Embedding academic literacies in university programme curricula: A case study. Studies in Higher Education, 41(7), 1296-1312. https://doi.org/10.1080/03075079.2014.981150
  • Nallaya, S., & Kehrwald, J. (2013). Supporting academic literacies in an online environment. Journal of Academic Language and Learning, 7(2), A79-A94. https://journal.aall.org.au/index.php/jall/article/view/259 adresinden ulaşıldı.
  • Neeley, S.D. (2005). Academic literacy. Pearson Education.
  • Neilson, S., & King, T. R. (2023). The development of an academic literacies programme for students in britain and beyond. Journal of Academic Writing, 13(2), 1-23. https://doi.org/10.18552/joaw.v13i2.579
  • Neuman, W. L. (2012). Toplumsal araştırma yöntemleri: nicel ve nitel yaklaşımlar III. cilt (5. Basım). Yayın Odası.
  • Nikolenko, O., Rebenko, M., & Doronina, N. (2021). Academic literacy: The analysis of first-year Ukrainian University students’ errors in essay writing. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 13(1Sup1), 279-298. https://doi.org/10.18662/rrem/13.1Sup1/396
  • Oğuz Haçat, S., & Demir, F. B. (2018). Sosyal bilgiler eğitimi üzerine yapılan doktora tezlerinin değerlendirilmesi (2002-2018). Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 6(15), 948-973. https://doi.org/10.33692/avrasyad.510136
  • Orlando, J., Hanham, J., & Ullman, J. (2018). Exploring intentional use of a technological proxy, Turnitin, to enhance student academic literacy practices. Australasian Journal of Educational Technology, 34(4). https://doi.org/10.14742/ajet.3575
  • Oruç, Ş., & Ulusoy, K. (2008). Sosyal bilgiler öğretimi alanında yapılan tez çalışmaları. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(2008), 121-132.
  • Özkan Hıdıroğlu, Y., & Tanrıöğen, A. (2024). Öğretmen adaylarının akademik okuryazarlık algılarıyla yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasındaki ilişki. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi(59), 709-725. https://doi.org/10.53444/deubefd.1399907
  • Patterson, R., & Weideman, A. (2013). The typicality of academic discourse and its relevance for constructs of academic literacy. Journal for Language Teaching= Ijenali Yekufundzisa Lulwimi= Tydskrif Vir Taalonderrig, 47(1), 107-123. http://dx.doi.org/10.4314/jlt.v47i1.5
  • Polat, M., Polat, H., Süren, S., Saldüz, İ., Polat, İ., Polat, M., ... & Kılıç, B. (2022). Lisansüstü öğrencilerin lisansüstü eğitime ilişkin görüşleri. The Journal of International Lingual Social and Educational Sciences, 8(1), 42-57. https://doi.org/10.34137/jilses.1093081
  • Sayan, Y., & Aksu, H. (2005). Akademik personel olmadan lisansüstü eğitim yapan bireylerin karşılaştıkları sorunlar üzerine nitel çalışma: Dokuz Eylül Üniversitesi- Balıkesir Üniversitesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi(17), 59-66.
  • Scholtz, D. (2016). Improving writing practices of students’ academic literacy development. Journal for Language Teaching, 50(2), 37-55. http://dx.doi.org/10.4314/jlt.v50i2.2
  • Sevinç, B. (2001). Türkiye'de lisansüstü eğitim uygulamaları, sorunlar ve öneriler. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 34(1), 125-137. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000052
  • Sherekhova, O. M. (2022). Formirovanie akademicheskoi gramotnosti u magistrantov v protsesse izucheniya inos-trannogo yazyka v sfere professional'noi kommunikatsii [Academic Literacy Development among Master's Degree Students in the Process of Studying a Foreign Language in Professional Communication]. Vysshee obrazovanie v Rossii, 31(5), 150-166.
  • Snow, M. A. (2005). A model of academic literacy for integrated language and content instruction. In Handbook of research in second language teaching and learning (pp. 693-712). Routledge.
  • Spack, R. (2004). The acquisition of academic literacy in a second language: A longitudinal case study, updated. Crossing the curriculum: Multilingual learners in college classrooms, 19-45. https://doi.org/10.1177/0741088397014001001
  • Svensson, A. K. (2022). Studen's challenges and support neede in reching academic literacies in higher education: In-depth ınterviews with swedish students. International Journal of Educational Methodology, 8(4), 731-741. https://doi.org/10.12973/ijem.8.4.731
  • Şahin, Z., Abbak, Y., Aslaner, İ. T., & Yerlikaya, C. A. (2022). Covid-19 pandemisi sürecinde lisansüstü öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik görüşleri. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 55(55), 131-154. https://doi.org/10.15285/maruaebd.1010258
  • Ticha, I. K., Nakhooda, M., & Obi, U. N. (2024). The student voice on integrative teaching and learning of academic literacy at a South African university of technology. Discover Education, 3(1), 1-13. https://doi.org/10.1007/s44217-024-00096-9
  • Toprak, E., & Taşğın, Ö. (2017). Öğretmenlerin lisansüstü eğitim yapmama nedenlerinin incelenmesi. OPUS – Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 7(13), 599-615.
  • Turan, E. Z. (2019) Yüksek lisans öğrencilerinin kariyer gelişimlerinde lisansüstü tercih sebepleri ve süreçte karşılaştıkları sorunlar [Bildiri sunumu]. VI. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye.
  • Türkben, T., & Satılmış, S. (2022). Öğretmen adaylarının akademik okuryazarlık, dijital okuryazarlık ve eleştirel okuryazarlık becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Türkiye Eğitim Dergisi, 7(2), 345-364. https://doi.org/10.54979/turkegitimdergisi.1159184
  • Ünal, Ç., & İlter, İ. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının lisansüstü eğitime olan tutumları (Fırat, Erzincan ve İnönü Üniversitesi sınıf öğretmenliği ABD örneği). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(2), 147-164.
  • Varol, A., & Şeker, S. (2008). Öğretim elemanlarının etik ihlalleri. Öğretim elemanlarının etik ihlalleri”, Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Türkiye Cumhuriyetinde Eğitimin Çağdaş Değerlerle İrdelenmesi Çalıştayı, 719–734. Ankara Üniversitesi.
  • Wilson, I. (2012). Academic literacy and self-efficacy in adult students preparing for tertiary study [Doctoral dissertation, The University of Auckland]. The University of Auckland.
  • Wingate, U. (2018). Academic literacy across the curriculum: Towards a collaborative instructional approach. Language Teaching, 51(3), 349-364. doi:10.1017/S0261444816000264
  • Yağız, O., & Yiğiter, K. (2012). Academic writing difficulties and challenges in Advanced Academic Literacy. The journal of academic social science studies, 5(8), 1261-1272.
  • Yalçın, H. (2022). Bir araştırma deseni olarak fenomenoloji. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(Özel Sayı 2), 213-232. https://doi.org/10.18037/ausbd.1227345
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (12. Baskı). Seçkin Yayıncılık. Yükseköğretim Bilgi Yönetim Sistemi. (2023). 2022-2023 Yükseköğretim istatistikleri. https://istatistik.yok.gov.tr/
There are 98 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Social Studies Education
Journal Section Articles
Authors

İrem Elçi Öksüzoğlu 0000-0002-2869-3051

Publication Date December 31, 2024
Submission Date June 10, 2024
Acceptance Date November 27, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 25 Issue: 3

Cite

APA Elçi Öksüzoğlu, İ. (2024). Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisansüstü Öğrencilerinin Akademik Okuryazarlık Becerilerine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(3), 1462-1489. https://doi.org/10.17679/inuefd.1498781
AMA Elçi Öksüzoğlu İ. Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisansüstü Öğrencilerinin Akademik Okuryazarlık Becerilerine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. INUJFE. December 2024;25(3):1462-1489. doi:10.17679/inuefd.1498781
Chicago Elçi Öksüzoğlu, İrem. “Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisansüstü Öğrencilerinin Akademik Okuryazarlık Becerilerine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 25, no. 3 (December 2024): 1462-89. https://doi.org/10.17679/inuefd.1498781.
EndNote Elçi Öksüzoğlu İ (December 1, 2024) Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisansüstü Öğrencilerinin Akademik Okuryazarlık Becerilerine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 25 3 1462–1489.
IEEE İ. Elçi Öksüzoğlu, “Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisansüstü Öğrencilerinin Akademik Okuryazarlık Becerilerine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi”, INUJFE, vol. 25, no. 3, pp. 1462–1489, 2024, doi: 10.17679/inuefd.1498781.
ISNAD Elçi Öksüzoğlu, İrem. “Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisansüstü Öğrencilerinin Akademik Okuryazarlık Becerilerine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 25/3 (December 2024), 1462-1489. https://doi.org/10.17679/inuefd.1498781.
JAMA Elçi Öksüzoğlu İ. Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisansüstü Öğrencilerinin Akademik Okuryazarlık Becerilerine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. INUJFE. 2024;25:1462–1489.
MLA Elçi Öksüzoğlu, İrem. “Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisansüstü Öğrencilerinin Akademik Okuryazarlık Becerilerine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 25, no. 3, 2024, pp. 1462-89, doi:10.17679/inuefd.1498781.
Vancouver Elçi Öksüzoğlu İ. Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisansüstü Öğrencilerinin Akademik Okuryazarlık Becerilerine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. INUJFE. 2024;25(3):1462-89.

2017 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.