Research Article
BibTex RIS Cite

Dijital Vatandaşlığa Yönelik Başarı Testi Geliştirme Çalışması

Year 2022, , 32 - 42, 16.10.2022
https://doi.org/10.29129/inujgse.1151934

Abstract

Amaç: Bu çalışmanın amacı günümüz gerekliliklerinden olan dijital vatandaşlığa yönelik geçerliği ve güvenirliği sağlanmış bir başarı testi geliştirmektir.

Yöntem: Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli ile yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu uygun örnekleme tekniği ile belirlenen 200 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Veriler taslak olarak hazırlanan başarı testi ile toplanmıştır. Başarı testi 5 uzmanın görüşüne sunulmuş uzman görüşlerine göre madde havuzundan soru çıkartılmamış bazı maddelerdeki anlatım bozuklukları giderilmiştir. Esas uygulama yapılmadan önce 12 öğrenciye ön uygulama yapılarak soruların anlaşılırlığı ve cevaplama süresi gibi hususlar gözlemlenmiştir. Verilerin analizinde madde güçlük ve ayırt edicilik indeksleri ile KR-20 ve KR-21 madde güvenirlik indeksleri kullanılmıştır.

Bulgular: Madde analizleri sonucunda testten 2 soru çıkartılmıştır. 21 sorudan oluşan 5 seçenekli, güçlük indeksi 0,553 ayırt edicilik indeksi 0,563 KR-20 değeri 0,935 KR-21 değeri 0,926 olan geçerli ve güvenilir bir başarı testi elde edilmiştir. Test orta güçlükte, yüksek ayırt edicilik ve güvenirlik indeksine sahiptir.

Sonuçlar ve Öneriler: Elde edilen başarı testinin lise, üniversite ve daha üst yaş gruplarının dijital vatandaşlıkla ilgili akademik başarılarının ölçülmesi, ihtiyaçların belirlenmesi, farklı gruplar için hazırlanacak başarı testleri için yardımcı olabilecek bir çalışma olarak kullanılması önerilebilir.

References

  • Hauser, C. & Kingsbury, G, G. (2009). Individual score validity in a modest-stakes adaptive educational testing setting. Paper presented at the annual meeting of the National Council on Measurement in Education, San Diego, CA. Hui, B., & Campbell, R. (2018). Discrepancy between learning and practicing digital citizenship. Journal of Academic Ethics, 16(2), 117-131.
Year 2022, , 32 - 42, 16.10.2022
https://doi.org/10.29129/inujgse.1151934

Abstract

References

  • Hauser, C. & Kingsbury, G, G. (2009). Individual score validity in a modest-stakes adaptive educational testing setting. Paper presented at the annual meeting of the National Council on Measurement in Education, San Diego, CA. Hui, B., & Campbell, R. (2018). Discrepancy between learning and practicing digital citizenship. Journal of Academic Ethics, 16(2), 117-131.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Manuscripts
Authors

Akın Karakuyu 0000-0001-7370-5464

Gürbüz Ocak 0000-0001-8568-0364

Publication Date October 16, 2022
Submission Date July 31, 2022
Acceptance Date September 21, 2022
Published in Issue Year 2022

Cite

APA Karakuyu, A., & Ocak, G. (2022). Dijital Vatandaşlığa Yönelik Başarı Testi Geliştirme Çalışması. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 9(18), 32-42. https://doi.org/10.29129/inujgse.1151934