Purpose: School administrators have a variety of roles and
tasks: Research and planning, organizing, guiding, monitoring, auditing and
evaluation, communication and management are the most important roles and
tasks. In accordance with the provisions of the relevant legislation, the
school principal manages the school together with other employees. Guidance and
psychological counseling services that are applied to schools are indigenous to program of that
school. The functionality of the program is based on the common understanding
of school staff. A common understanding can be provided among school staff
regarding guidance and psychological counseling services by managers. The
purpose of this study is to determine the opinions of school administrators
responsible for conducting guidance and psychological counseling services in
primary, secondary and high school in Malatya. This study may contribute to the
cooperation of school administrators and psychological counselor iron out the
complexity of their roles, tasks and expectations.
Design & Methodology: For the sample of the study, 78 principals
and 92 asistant principals (170 school administrators) working in primary,
secondary and high schools in Battalgazi and Yeşilyurt provinces of Malatya
province were determined by convenience sampling technique of random sampling
methods and 28.7% of the universe was reached. In the analysis of data,
descriptive analysis, for binary comparisons nonparametric tests Mann Whitney
U, for multiple comparisons Kruskal Wallis hypothesis tests were used.
Findings: According to findings, school administrators stated
Conclusion & Suggestions: It is not possible for these researches
and results to be generalized to all schools. Therefore, testing of the results
of the research with broader sample groups, especially with mixed methods, may
be helpful in reaching further important details of the subject. More detailed
research can be done on the opinions of managers in high school on guidance and
psychological counseling services.
Amaç: Okul
yöneticilerinin çeşitli rol ve görevleri vardır: Araştırma ve planlama,
örgütleme, rehberlik, izleme, denetim ve değerlendirme, iletişim ve yönetim bu
rol ve görevlerden öne çıkanlarıdır. İlgili mevzuat hükümleri doğrultusunda,
okul müdürü diğer çalışanlarla birlikte okulu yönetir. Okullarda
uygulanan rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri o okulun kendine özgü bir
programdır. Programın işlevselliği okul çalışanlarının ortak anlayış birliğine
dayanır. Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerine ilişkin çalışanlar
arasındaki ortak anlayış yöneticilerin desteğiyle sağlanabilir. Bu araştırma,
Malatya ilindeki ilkokul, ortaokul ve liselerde psikolojik danışma ve rehberlik
hizmetlerini yürütmekten sorumlu olan okul yöneticilerinin okul psikolojik
danışma ve rehberlik hizmetleri ile ilgili görüşlerini belirlemek amacı ile
gerçekleştirilmiştir. Yapılan bu çalışma okul yöneticileri ve psikolojik
danışmanların rolleri, görevleri ve beklentileri konusunda karmaşıklığın
ortadan kalkmasını ve okulun iki önemli iç ögesinin işbirliğine katkı
sağlayabilir.
Yöntem:
Bulgular: Bulgulara göre
okul yöneticileri, okuldaki rehberlik hizmetlerinin sınıf ve branş öğretmenlerince
etkili bir şekilde yürütülemeyeceğini, psikolojik danışmanın okuldaki birimde
sürekli bulunması gerektiğini ve rehberlik hizmetlerinin öğrenci, öğretmen ve
velilere yönelik eğitim seminerleri ile sınırlı tutulamayacağını
belirtmişlerdir. Her okulda bir psikolojik danışman bulunması, psikolojik
danışmanın öğrenciyi birebir tanımasının önemi, okul yönetimi, veli ve öğretmen
iletişimini sağlayan bir birim, okuldaki sorunlara büyümeden müdahale ettiğini,
öğrencilerin gelişiminin takip edilmesinde etkin rol oynadığını
belirtmişlerdir. Okuldaki rehberlik
servisinin okuldaki sorunlara büyümeden müdahale ettiği düşüncesindeyim.’
maddesine ilkokul ve ortaokulda görev
yapan yöneticiler katıldıklarını belirtirken lise de görev yapan yöneticiler katılmadıklarını belirtmişlerdir.
Sonuçlar ve
Öneriler:
Bu araştırma ve sonuçlarının tüm okullara genellenebilmesi mümkün değildir. Bu
nedenle araştırma sonuçlarının özellikle karma yöntemlerle daha geniş örneklem
gruplarıyla test edilmesi konuya ilişkin başka önemli ayrıntılara ulaşmasında
yardımcı olabilir. Liselerde görev yapan yöneticilerin rehberlik ve psikolojik
danışma hizmetlerine ilişkin görüşleri konusunda daha detaylı araştırmalar
yapılabilir.
Journal Section | Manuscripts |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 22, 2017 |
Submission Date | November 30, 2017 |
Acceptance Date | December 22, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 4 Issue: 8 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.