Book Review
BibTex RIS Cite

İran’da Entelektüel Dinî Düşünce Hareketi

Year 2018, Volume: 2 Issue: 2, 109 - 117, 29.12.2018
https://doi.org/10.33201/iranian.446443

Abstract

XIX. yüzyılın sonlarında Batı ile karşılan İran, Aydınlanma
hareketinden etkilenmiş ve bu etkileşim kendisini dinî düşünce alanında da göstermiştir.
Batı etkileşimin ortaya çıkarmış olduğu sorunlar karşında dinî düşüncede alanında
farklı yaklaşımlar ortaya çıkmıştır. Kökeni meşrutiyet dönemine (1906-1940) dayanmakla
birlikte özellikle 1979 devriminden sonra kendisini yoğun bir şekilde gösteren
İslâmî entelektüalizm yaklaşımı da bunlardan biridir. Bu bağlamda “İran’da
Entelektüel Dinî Düşünce Hareketi”
çalışmasında Asiye Tığlı, Batı ile
karşılaşması ve modernleşme çabaları ile birlikte, özellikle devrimden sonra
İran’daki dinî düşüncenin nasıl bir seyir aldığını ele alıyor. Bir giriş ve
dört bölümden oluşan kitapta Tığlı, giriş kısmında yenilikçi düşüncenin oluşum
sürecini inceliyor. Diğer dört bölümün her birini ise son otuz yıl içerisinde
dinî düşünce alanında ön plana çıkan önemli dört Müslüman entelektüelin
görüşüne ayırıyor. 

References

  • İran’da Entelektüel Dinî Düşünce Hareketi, Asiye TIĞLI, İstanbul: Mana Yayınları, 2017, 320 s.
Year 2018, Volume: 2 Issue: 2, 109 - 117, 29.12.2018
https://doi.org/10.33201/iranian.446443

Abstract

References

  • İran’da Entelektüel Dinî Düşünce Hareketi, Asiye TIĞLI, İstanbul: Mana Yayınları, 2017, 320 s.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Kitap Tanıtımları
Authors

Serkan Çetin 0000-0002-2476-6882

Publication Date December 29, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Çetin, S. (2018). İran’da Entelektüel Dinî Düşünce Hareketi. İran Çalışmaları Dergisi, 2(2), 109-117. https://doi.org/10.33201/iranian.446443

29511 Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY NC) International License.
The Journal of Iranian Studies accepts the Open Access Journal Policy for expanding and flourishing of knowledge.