Araştırmanın amacı, Afgan göçmenlerin göç öncesi ve sonrasındaki dini yaşantılarını, Türkiye’deki dini sosyalleşmelerini, dini yaşamlarında karşı karşıya kaldıkları problemleri incelemek ve Türkiye’deki dini yaşamı nasıl değerlendirmekte olduklarını ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda, Antalya’nın Evrenseki, Çolaklı, Yavrudoğan, Gündoğdu ve Taşağıl mahalleleri araştırma sahası olarak seçilmiştir. Bu yerleşim yerinde yaşayan, tarımsal faaliyetlerde, soğuk hava depolarında, örtü altı yetiştiriciliğinde vb. çalışan Afgan göçmenler üzerinden kartopu örneklem metoduyla 16 erkekten, 5 kadından oluşan bir çalışma grubu oluşturulmuştur. Derinlemesine görüşme tekniği ile elde edilen veriler, içerik analizi üzerinden çözümlenmiştir. Verilerin sistematik bir şekilde kodlanabilmesi amacıyla MAXQDA programından yararlanılmıştır. Kodlamalar neticesinde ulaşılan 4 tema (Afganların göç öncesi dini yaşantıları, Afganların göç sonrası dini yaşantıları, Afgan göçmenlerin dini sosyalleşme pratikleri ve Afgan göçmenlerin gözünden Türkiye’deki dini yaşam) üzerinden konu irdelenmiş, Afgan göçmenlerin dini şahsiyetlerini koruma davranışı mı yoksa toplumsal bütünleşme ve uyum davranışı mı geliştirmekte oldukları tartışılmıştır. Sonuç itibariyle Afgan göçmenlerin güçlü dini kimliklere sahip oldukları buna karşın genel itibariyle bütünleşme ve uyum üzerinden hareket ettikleri tespit edilmiştir.
The study aims to examine the religious lives of Afghan migrants before and after migration, their religious socialization in Türkiye, the problems they face in their religious lives, and to reveal how they evaluate religious life in Türkiye. For this purpose, the Evrenseki, Çolaklı, Yavrudoğan, Gündoğdu, and Taşağıl neighborhoods of Antalya were chosen as the area for research. The study group of sixteen men and five women was formed using the snowball sampling method on Afghan migrants living in these neighborhoods and working in agricultural activities, cold storage, greenhouse cultivation, etc. The data obtained through the in-depth interview technique was analyzed using content analysis. The MAXQDA program was used for the systematic coding of the data. As a result of the coding, the article examines the subject through four themes: the pre-migration religious life of Afghans, the post-migration religious life of Afghans, the religious socialization practices of Afghan migrants, and religious life in Türkiye as seen through the eyes of Afghan migrants. Also, it discusses whether Afghan migrants are developing behaviors to protect their religious personalities or foster social integration and cohesion. As a result, it concludes that Afghan migrants have strong religious identities but generally develop integration and cohesion behavior.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Religious Studies |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 31, 2023 |
Submission Date | August 15, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 13 Issue: 2 |