İletişim sürecinde kaynak, en genel ifadeyle, mesajı gönderen kişi ya da kurumlar olarak ifade edilebilir. Kaynaktan gönderilen mesaj, çeşitli iletişim kanalları yoluyla alıcılara ulaşmaktadır. Reklamcılık perspektifinden ise reklam kaynakları, reklam mecraları ile eş anlamlı tutulmakta, reklam mesajı kaynağı ise genellikle reklamda mesajı ileten kişi olarak ele alınmaktadır. Ancak günümüzde kaynak belirsizleşmiş ve toplumun içine yayılmıştır. Çalışma kapsamında hem reklam kaynaklarının hem de mesaj kaynağının belirsizleşmesi durumu ele alınmıştır. Artık bir televizyon yayınında belli marka bir tişört giymiş sıradan gençler ya da sosyal medyada görünür olan bir birey bile üzerinde taşıdığı ürünün reklam kaynağı sayılabilir. Bu bağlamda çalışma, reklamcılık perspektifinden kaynağın belirsizleşmesini betimsel yöntemle incelemekte olup, sistematik akademik derleme niteliğindedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 29 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 11 Sayı: 23 |