Bu çalışmada, fotovoltaik (PV) ve yakıt pili (FC) sistemlerinin birleşik (hibrid) sistem olarak kullanımına yönelik bir analiz sunulmaktadır. Birleşik sistem; PV panel, elektroliz ünitesi, hidrojen deposu ve yakıt pilinden oluşmaktadır. PV panelden temin edilen elektrik enerjisi, elektroliz ünitesinde hidrojen üretimi için kullanılmaktadır. Depolanan hidrojen daha sonra yakıt pilini çalıştırarak, düzenli elektrik teminini sağlamaktadır. Birleşik sistemin matematiksel olarak modellenmesine yönelik temel bilgiler sunulmasına karşın, karmaşıklığı sebebiyle model çözümü yapılmamıştır. Bunun yerine; PV panele bağlı ve elektroliz ünitesini temsil eden bir elektriksel direnç kullanılarak, deneysel bir çalışma gerçekleştirilmiştir. Deneysel ölçüm sonuçları ile üretilmesi beklenen hidrojen miktarı hesaplanarak, yakıt pilinde kullanımına yönelik senaryolar için hesaplamalar sunulmuştur
In this study, a hybrid system composed of a photovoltaic (PV) unit and a fuel cell (FC) unit is analysed. The main components of the system are a PV panel, an electrolysis unit, a hydrogen tank and a fuel cell. Electrical energy obtained from PV panel is used to generate hydrogen at the electrolysis unit. The stored hydrogen helps to provide regular electricity to the load by operating the fuel cell. Even though mathematical modeling of combined system was formulated, because of its complexity, the numerical solution was not carried out. Instead, an experimental study has been performed using an electrical resistance which represents the electrolysis unit coupled to the PV panel. The expected production/consumption rates of hydrogen for some possible fuel-cell operation scenarios are calculated by using measured data from PV panel experiments
Other ID | JA24RV75DR |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2006 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 26 Issue: 1 - Volume: 26 Issue: 1 |