Sunulan deneysel çalışmada; common-rail püskürtme sistemine sahip bir dizel motorunda, biyoetanol-aspir biyodizeli-dizel yakıtı karışımlarının kullanılmasının motor performans parametreleri, egzoz emisyonları ve yanma karakteristikleri üzerindeki etkileri deneysel olarak incelenmiştir. Yakıt olarak E20B20D60 (hacimce %20 biyoetanol, %20 biyodizel, %60 dizel yakıtı), E30B20D50, E50B20D30 ve dizel yakıtı (D) kullanılmıştır. Testler tam gaz ve değişik motor devirlerinde yapılmıştır. Yapılan testler sonucu biyoetanol-biyodizel-dizel yakıtı karışımlarının kullanımında motor gücü, motor torku, karbon monoksit (CO), hidrokarbon (HC) ve duman yoğunluğu değerlerinde azalmalar olduğu tespit edilmiştir. Azot oksit (NOx) ve özgül yakıt tüketim değerleri ise artmıştır. Yanma karakteristikleri incelendiğinde değerlerin birbirine yakın olduğu görülmüştür
The changes in the performance, emission and combustion characteristics of bioethanol-safflower biodiesel and diesel fuel blends used in a common rail diesel engine were investigated in this experimental study. E20B20D60 (20% bioethanol, 20% biodiesel, 60% diesel fuel by volume), E30B20D50, E50B20D30 and diesel fuel (D) were used as fuel. The tests were performed at full-throttle valve opening and variable engine speeds. The results of the tests showed decreases in engine power, engine torque, carbon monoxide (CO), hydrocarbon (HC) and smoke density values with the use of bioethanol- biodiesel-diesel fuel blends, whereas, increases were observed in nitrogen oxide (NOx) and brake specific fuel consumption (BSFC) values. When combustion characteristics were examined, it was seen that the values were close to one another
Other ID | JA74TA52GY |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 35 Issue: 2 |