With the advent of technology, information-oriented
services such as education have been supported by digital applications. The
widespread use of online videos on social networks, including YouTube, among
educational materials and learning resources increases the effectiveness of
learning. This study examines the views of faculty members teaching open and
distance learning about using Youtube as a learning resource. In this context,
semi-structured interviews were conducted with 10 lecturers teaching distance
learning by developing curriculum materials in their own disciplines. In this
study, the findings obtained from semi-structured in-depth interviews are
presented under certain headings. Collaborative learning objects on YouTube are
seen as an effective tool to improve the learning experience. Instructors are
encouraged to integrate While talking about the positive aspects of YouTube,
participants also expressed concern about restrictions on YouTube use, such as
copyrights, digital competence, the disappearance of the boundary between the
teacher and the learner. YouTube into their own lessons in order to take
advantage of their unique advantages in the context of learning/teaching.
Teknolojinin ortaya çıkışı ile eğitim gibi bilgi odaklı
hizmetlerin dijital uygulamalarla desteklenmesi sağlanmıştır. Youtube dahil
sosyal ağlarda bulunan çevrimiçi videoların eğitim materyali ve öğrenme
kaynakları arasında yaygın kullanımı öğrenmedeki etkinliği arttırmaktadır. Bu
çalışmanın amacı, açık ve uzaktan öğrenmede ders veren öğretim elemanlarının
Youtube’un öğrenme kaynağı olarak kullanılması hakkındaki görüşlerini
belirlemektir. Bu bağlamda kendi disiplin alanlarında müfredat materyallerini
geliştirip, uzaktan öğrenmede ders veren 10 öğretim elemanıyla yarı
yapılandırılmış görüşme gerçekleştirilmiştir. Çalışmada yarı yapılandırılmış
derinlemesine görüşmelerden elde edilen bulgular belli başlıklar altında
sunulmuştur. YouTube’daki işbirlikli öğrenme nesneleri öğrenme deneyimini
geliştirebilecek etkili bir araç olarak görülmektedir. Katılımcılar, YouTube’un
olumlu yönlerinden bahsederken, aynı zamanda telif hakları, dijital yeterlilik,
öğreten öğrenen arasındaki sınırın ortadan kalkması gibi YouTube kullanımındaki
kısıtlamalarla ilgili endişelerini de belirtmişlerdir. Araştırmada,
eğitmenlerin, öğrenme/öğretme bağlamındaki kendine özgü avantajlarından
yararlanabilmeleri için YouTube'u kendi derslerine entegre etmeleri
önerilmektedir.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 22, 2019 |
Submission Date | September 17, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 4 Issue: 3 |