İletişim teknolojisindeki gelişmelerle birlikte dijital öğretim imkanları çeşitlenmiş ve uzaktan eğitim uygulamaları yaygınlaşmaya başlamıştır. Öğretimin bazı alanlarında sürdürülen uzaktan eğitim uygulamalarının alanı, pandemiyle birlikte genişlemiş ve eğitim uzaktan yapılmıştır. Böylece uzaktan eğitim uygulamaları, eğitim camiası ve toplum tarafından kabul görmeye ve benimsenmeye başlamıştır. Dahası pandemi sürecinde uzaktan eğitim uygulamalarının birçok avantajı fark edilmiştir. Bu nedenle yüz yüze eğitimin yanında uzaktan eğitimin belirli oranda uygulanması benimsenmiştir. İki öğretim modelinin bir arada uygulandığı modele hibrit veya harmanlanmış öğretim modeli adı verilmektedir. Uzaktan eğitim uygulamaları ve hibrit model, Arapça öğretimi alanında da sürdürülmektedir. Bu bağlamda bu çalışma, Arapça öğretimi alanında uzaktan eğitim ve yüz yüze eğitim uygulamalarını, öğrencilerin bakış açısından, Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi zorunlu Arapça hazırlık sınıfı örneğinde araştırmaktadır. Bu araştırmayla birlikte Arapça öğretimi alanında uygulanacak hibrit eğitim modelinin geliştirilmesine ilişkin verilerin ve sonuçların elde edilmesi amaçlanmaktadır. Nitel bir yöntem izlenen çalışmada açık uçlu sorulardan oluşan anket tekniği kullanılmıştır. Öğrencilerden aldıkları eğitimi müfredatın aktarımı, dil becerilerinin kazandırılması, derste kullanılan yöntem, teknik, ölçme, değerlendirme ve etkinlikler bakımından değerlendirmeleri istenmiştir. Çalışmanın özgün yanı, araştırmayı Arapça öğretimi alanında yapmasıdır. Çalışmada elde edilen temel sonuç, dil eğitiminde esas model olarak yüz yüze eğitimin uygulanması, uzaktan eğitimin ise yardımcı model olarak daha çok ders etkinlikleri alanında kullanılması şeklinde ortaya çıkmıştır. Arapça dil becerilerinin geliştirilmesi açısından bu çalışmada ulaşılan sonuçların, dil becerilerini ayrıntılı inceleyecek daha sonraki çalışmalarda kullanılabileceği düşünülmektedir.
Çalışma, Atatürk Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Etik Kurul Başkanlığının 14.02.2022 tarihli ve 4/39 sayılı etik kurul kararı ile yapılmıştır.
Bu çalışma “Arapça Öğretiminde Yüz Yüze ve Uzaktan Eğitim Uygulamalarının Değerlendirilmesi ve Harmanlanmış Öğretim Olanaklarının Geliştirilmesi” adı SAB-2022-10394 numarasıyla Atatürk Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi tarafından desteklenmiştir.
SAB-2022-10394
Due to the developments in communication technology, opportunities of digital education have diversified and applications of distance education have become widespread. The scope of distance education practices in some areas of education has expanded with the pandemic and education has been carried out remotely. Thus, distance education practices have begun to be accepted and adopted by the community of education and society. Moreover, many advantages of the applications of distance education have been noticed during the pandemic period. For this reason, it has been adopted to implement distance education to a certain extent in addition to face-to-face education. The model in which two teaching models are applied together is called hybrid or blended teaching model. Distance education practices and hybrid model are also continued in the field of teaching Arabic. In this context, this study investigates face-to-face and distance education practices in the field of teaching Arabic, from the students' perspective, using the compulsory Arabic preparatory class of Atatürk University Faculty of Theology, as an example. With this research, it is aimed to obtain data and results regarding the development of the hybrid education model to be applied in the field of teaching Arabic. A qualitative method was followed in the study, and a survey technique consisting of open-ended questions was used. Students were asked to evaluate the education they received in terms of the transfer of the curriculum, the acquisition of language skills, the methods, techniques, measurement, evaluation and activities used in the course. The unique aspect of the study is that it conducts the research in the field of teaching Arabic. The main result obtained in the study is that face-to-face education is used as the main model in language education, and distance education is used as an auxiliary model mostly in the field of course activities. It is thought that the results obtained in this study in terms of improving Arabic language skills can be used in subsequent studies that will examine language skills in detail.
SAB-2022-10394
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Language Studies (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | SAB-2022-10394 |
Publication Date | June 1, 2024 |
Submission Date | March 29, 2024 |
Acceptance Date | May 21, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 7 Issue: 1 |