Türk
mûsikîsi asırların süzgecinden geçerek günümüze ulaşan, pek çok farklı tür ve
biçimde eserlerden meydana gelen büyük bir kültür atlasına hâizdir. Mûsikîmizin
ihtivâ ettiği zenginlikler, geçmişten günümüze türler ve biçimler başlıkları
altında farklı yaklaşımlarla tasnîf edilegelmiştir. Bu tasnifler esnasında
kullanılan bir takım isim ve tamlamalar zaman zaman içeriği gereğince işaret
edemeyen kavramların ve sorunların türemesine yol açmıştır.
Türk
mûsikîsi, din olgusu temelinde çeşitlenmiş bir mûsikîdir. Mûsikîmizde dînî
mûsikî başlığı altında ifade edilen ve ibâdet maksadı gözetilerek üretilen eser
ve icrâlardan yola çıkılarak yapılan tasnifler, asârın ciddi bir kısmını lâdîni
ifadesi ile dinin dışına itmektedir.
Aynı
şekilde Türk mûsikîsi için kullanılan “Klasik Türk Mûsikîsi”, “Türk Sanat
Müziği”, “Türk Halk Müziği” adlandırmaları da anlam, muhteviyat, maksat vb.
bakımlardan kanaatimizce sorunludur. Mûsikîmizin tasnifinde karşılaşılan
sorular ve sorunlara bir bakış açısı getirmek maksadı ile bu makale kaleme
alınmış, mezkûr sorunların çözümüne ilişkin bir takım öneriler sunulmuş ve
irdelenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2018 |
Submission Date | June 18, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 31 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).