Diyanet İşleri Başkanlığı, Türkiye’de din hizmetleri ve yaygın din eğitimi sunan tek resmi kurumdur. Bir devlet kurumu olarak diğer dini gruplardan farklı olarak üyelik, bağlılık, mensubiyet istemeyen Diyanetin hizmetlerine yönelim daha çok ona duyulan güven ve memnuniyet ile ilgili bir husustur. Bu nedenle bu kuruma duyulan güven ve memnuniyet düzeyinin farklı örneklemlerde bilimsel olarak tespit edilmesi, bu kurumun hizmet planlamalarına katkı sunması açısından önem taşımaktadır.
Bu çalışmada üniversite öğrencilerinin Diyanet hizmetlerine yönelim düzeylerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini 2015-2016 öğretim yılında İnönü Üniversitesi’nde 5 farklı fakültede lisans eğitimi alan toplam 302 öğrenci oluşturmuştur. Karşılaştırmalı ilişkisel tarama modelinde yürütülen araştırmada veri toplama aracı olarak Onay tarafından geliştirilen Diyanet İşleri Başkanlığı Hizmetlerine Yönelim Ölçeği (DİBYÖ) kullanılmıştır. Araştırma sonucunda üniversite öğrencilerinin diyanet hizmetlerine yönelim düzeylerinin cinsiyet, fakülte, mezun olunan lise ve okul dışı din eğitimi alma durumu değişkenlerine göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı belirlenmiştir.
The Presidency of Religious Affairs (Diyanet) is official institutions offering religious services and religious education in Turkey. Diyanet as a state institution, unlike other religious group, doesn’t require membership, commitment and affiliation. Therefore orientation towards its services is more related to confidence and satisfaction. Thus it is important to determine scientifically confidence and satisfaction levels to Diyanet in different samples, due to contribute to its services plan.
This study investigated university students’ orientations towards Diyanet services. Measurement instruments of this survey were carried out among 302 students in five faculty in the University of İnönü. The study was designed based on comparative associative model. Measurement tool used is called “Orientations Towards The Presidency of Religious Affairs Services” developed by Onay (2004). As a result of this study, it was found that, university students’ orientations towards Diyanet services are differed with regard to gender, faculty, the basis of educational backgrounds and the status religious education outsite school system.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 21, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 5 Issue: 6 |