Mobil internet, yazılım ve donanım teknolojilerinde meydana gelen gelişmelerle birlikte artan mobil cihaz kullanımı, yeni mobil sosyal medya uygulamalarına pazar oluştururken mevcut sosyal medya uygulamalarının da kullanıcı sayılarını arttırmıştır. Mobil cihazlar, mobil internet ve sosyal medya arasındaki bu güçlü etkileşim “Mobil Sosyal Medya (MSM)” kavramını meydana getirmiştir. Tüketicilerin, MSM’ya olan ilgisinin farkında olan işletmeler, hedef kitlelerine ulaşabilmek için bu platformu etkin bir şekilde kullanmaya başlamıştır. MSM, işletmelere pazarlama iletişimi karması elamanlarından dijital iletişimin bir unsuru olarak marka farkındalıklarını arttırabileceği ve uzun süreli etkileşim sağlayabileceği ortamlar oluşturmuştur. Araştırmada, MSM kullanımının marka farkındalığına; sosyal, psikolojik ve fonksiyonel motivatörlerin ise MSM kullanımına etkisi incelenmiştir. Sosyal motivatörler başta olmak üzere sırasıyla psikolojik ve fonksiyonel motivatörlerin MSM kullanımını, MSM kullanımının da marka farkındalığını açıklamada önemli derecede pozitif etkisi olduğu görülmüştür. Araştırmanın evrenini Karabük Üniversitesinde Facebook’un mobil uygulamasını kullanan öğrenciler oluşturmaktadır. Sosyal medya üzerinden kolayda örnekleme yöntemiyle ulaşılan kişilerce doldurulan anketlerden geçerli sayılan 386’sı değerlendirmeye alınmıştır. Araştırmanın analizinde faktör ve regresyon analizleri kullanılmıştır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 5 Issue: 5 |