Bu çalışmanın amacı; 5
yaş çocuklarının duygularını (mutlu-kızgın- üzgün vb) tanımlama ve
tanımladıkları duyguların, nedenlerini belirlemek ve cinsiyete göre
farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya koymaktır.İlişkisel tarama modeli
kullanılmıştır. Çalışma, 643 beş yaş grubu (48-60 ay) okul öncesi eğitim alan çocukla
gerçekleştirilmiştir. Çocukların 328’i
kız (%51)’i kız, 315 ‘i ise (%49) erkektir. Veri toplama aracı olarak
araştırmacılar tarafından geliştirilen Duygu Tanımlama Formu ve Kişisel Bilgi
Formu kullanılmıştır. Sonuç olarak, 5 yaş grubu çocukların kendi
duygularını mutlu, kızgın, üzgün ve şaşkın duygularını tanımlayarak ifade
ettikleri, en çok betimlenen duygunun mutluluk olduğu, çocukların duygu
tanımlamalarına ilişkin cinsiyetler arasındaki farkın anlamlı olduğu, kızgınlık
ve şaşkınlığa ilişkin betimlemelerin erkek çocuklarda daha fazla olduğu
bulunmuştur.
The purpose of this study is to
identify 5 year-old (48-60 months) children's feelings
(happy-angry-sad, etc.) and determining the causes of these emotions that they
were describing and revealing whether they differentiate in terms
of gender or not. 643 children at the ages of five
formed the study sample. 328 of these preschool children were girls
(51%), and 315 of them (49%) were boys. In the present study, Emotions
Identification Form and Personal Information Form prepared by the
researchers are used as data collection tools . According to the
results of the study, five years old children defined their emotions as
happy, angry, sad and confused. Happiness was the emotion that was
depicted most in their drawings. There were significant differences between
boys and girls regarding the identification of most of the emotions.
Anger and confusion were the emotions that boys described more.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 25, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 5 Issue: 8 |