Eğitim-öğretim süreci içerisinde ergenlik
döneminin görünen ve görünmeyen gelişimsel ve travmatik sorunlarının
yoğunlaştığı evre ortaöğretim (lise) dönemidir. Bu dönemin olası sorunları/krizleri içerisinde
menarş, cinsel ilişki deneyimi, üniversiteye giriş, ana-baba ile yaşam tarzı
konusunda çatışma, karşı cinsle ilişki kopması, meslek seçiminde kararsızlık,
başarı/başarısızlık gibi krizler yer alır. Bu çalışma, liselerde görev yapan
psikolojik danışmanların kriz durumlarını nasıl tanımladıkları ve bu durumlarla
çalışabilme konusundaki yeterlilik algılarını ve önerilerini ortaya koymayı
amaçlamaktadır.
Çalışma grubunu, 2013-2014 öğretim yılında Malatya ili merkez ilçelerine bağlı
liselerde görev yapan 46 psikolojik danışman oluşturmuştur. Veri toplama
yöntemi olarak, yarı-yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır.
Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde nitel analiz yöntemlerinden
içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçları doğrultusunda bulgular
tartışılmıştır.
During education and training process, the period that
developmental and traumatic problems of adolescence become intense is
high-school term. Potential problems/crisis of this period are menarche, sexual
intercourse experince, admission to
university, conflict with parents about life style, break off relationship with
opposite sex, indecisiveness about choice of profession, and (un)success. This
study aims to put forward how psychological counselors define crisis
situations, their perceptions of competence about coping with these crisis and
their suggestions. Sample consists of 46 psychological counselors working in
high schools in central districts of Malatya during 2013-2014 education and
training term. Semi-structured interview techniques were used as data
collection method. Content analysis that is one of qualitative analysis method
was used to analyze datas collected. In the conclusion results were discussed.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 25, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 2 |