Research Article
BibTex RIS Cite

Çağdaş Modern Türk Müziği Bestecisi Açısında Kemal İlerici’nin Türk Müziği için “Dörtlü Armoni” Yaklaşımının Değerlendirilmesi

Year 2017, Volume: 6 Issue: 2, 741 - 749, 25.04.2017

Abstract

Osmanlı Dönemi’nde başlayan Türk Modernleşmesi sürecinde Modern Türk Müziği’nin temelleri atıldı. Ulusal bir dil oluşturma düşüncesi etrafında Geleneksel Türk Müziği gereçlerinden yararlanma eğilimi kimi ilk kuşak bestecilerinde farklı biçimlerde izlendi. Ahmed Adnan Saygun, Necil Kazım Akses ve Ulvi Cemal Erkin gibi ilk kuşak Modern Türk Müziği bestecilerinde de rastlanan dörtlü akorlar ile geleneksel müzikal gereçlerin kullanılması Kemal İlerici tarafından bir sistem önerisine dönüştü. Çağdaş Modern Türk Müziği bestecisi açısından somut olarak ortaya koyulmuş bu sistemin değerlendirilmesi önem taşımaktadır ve bu değerlendirmeler ışığında sistemin Çağdaş Modern Türk Müziği’ne sunabileceği katkının ne olabileceğine ilişkin çıkarımlar yapılabilecektir.

References

  • Batraktalkatal, Ertuğrul, 2012. Kişisel Görüşme, Ankara.
  • Cetiz, Mahir. 2011, Kişisel Görüşme.
  • Çakar, Doğan, 1994, Armoni Mızıkaları ve Bandoların, Çoksesli Türk Müziğinin ve Türk Müzik Eğitiminin Gelişmesine Katkıları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans
  • Tezi, G. Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Demirel, Evrim, 2011, Kişisel Görüşme, İstanbul.
  • Durmuş, Uğraş, 2011, Kişisel Görüşme, İstanbul.
  • Erdener, Turgay, 2011, Kişisel Görüşme, Ankara.
  • Gazimihal, Mahmut, Ragıp, 1955, Türk Askeri Mızıkaları Tarihi, Maarif Basımevi, İstanbul.
  • İlerici, Kemal, 1970, Bestecilik Bakımından Türk Müziği ve Armonisi, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul.
  • Manav, Özkan, 2011, Kişisel Görüşme, İstanbul.
  • Nemutlu, Mehmet, 2011, Kişisel Görüşme, İstanbul.
  • Persichetti, Vincent, 1961, Twenty-Century Harmony, W.W.Norton and Company, Newyork, USA.
  • Sun, Muammer, 2011, Kişisel Görüşme, Ankara.
  • Stefan, Kostka, 1999, Materials of Techniques Twentieth-Century Music, Upper Saddle River, New Jersey, USA.
  • Uçarsu, Hasan, 2011, Kişisel Görüşme, İstanbul.
  • Usmanbaş, İlhan, 2011, Kişisel Görüşme, İstanbul.
  • Uzunselvi, Mehmet Ali, 2011, Kişisel Görüşme, İstanbul.

Evaluation of the "Four Armoni" Appoint for the Turkish Music for Kemal İlerici From Modern Turkish Music Composition

Year 2017, Volume: 6 Issue: 2, 741 - 749, 25.04.2017

Abstract

In the process of Turkish Modernization which started in the Ottoman period, the foundations of Modern Turkish Music were laid. The tendency to use the Traditional Turkish Music instruments around the idea of creating a national language was seen in different forms in some first generation composers. The use of quartet chords and traditional musical instruments, also found in the first generation Modern Turkish Music composers such as Ahmet Adnan Saygun, Necil Kazim Akses and Ulvi Cemal Erkin, turned into a system proposal by Kemal İlerici. It is important to evaluate this system that has been put forward tangible in terms of Contemporary Modern Turkish Music composer and it is possible to make conclusions about what the contribution of the system can be presented by Contemporary Modern Turkish Music in the light of these evaluations.

References

  • Batraktalkatal, Ertuğrul, 2012. Kişisel Görüşme, Ankara.
  • Cetiz, Mahir. 2011, Kişisel Görüşme.
  • Çakar, Doğan, 1994, Armoni Mızıkaları ve Bandoların, Çoksesli Türk Müziğinin ve Türk Müzik Eğitiminin Gelişmesine Katkıları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans
  • Tezi, G. Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Demirel, Evrim, 2011, Kişisel Görüşme, İstanbul.
  • Durmuş, Uğraş, 2011, Kişisel Görüşme, İstanbul.
  • Erdener, Turgay, 2011, Kişisel Görüşme, Ankara.
  • Gazimihal, Mahmut, Ragıp, 1955, Türk Askeri Mızıkaları Tarihi, Maarif Basımevi, İstanbul.
  • İlerici, Kemal, 1970, Bestecilik Bakımından Türk Müziği ve Armonisi, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul.
  • Manav, Özkan, 2011, Kişisel Görüşme, İstanbul.
  • Nemutlu, Mehmet, 2011, Kişisel Görüşme, İstanbul.
  • Persichetti, Vincent, 1961, Twenty-Century Harmony, W.W.Norton and Company, Newyork, USA.
  • Sun, Muammer, 2011, Kişisel Görüşme, Ankara.
  • Stefan, Kostka, 1999, Materials of Techniques Twentieth-Century Music, Upper Saddle River, New Jersey, USA.
  • Uçarsu, Hasan, 2011, Kişisel Görüşme, İstanbul.
  • Usmanbaş, İlhan, 2011, Kişisel Görüşme, İstanbul.
  • Uzunselvi, Mehmet Ali, 2011, Kişisel Görüşme, İstanbul.
There are 17 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Mehmet Revnak Yengi

Publication Date April 25, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Yengi, M. R. (2017). Çağdaş Modern Türk Müziği Bestecisi Açısında Kemal İlerici’nin Türk Müziği için “Dörtlü Armoni” Yaklaşımının Değerlendirilmesi. İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(2), 741-749. https://doi.org/10.15869/itobiad.307549

Journal of the Human and Social Science Researches is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).