Ahlak eğitimi nihai anlamda, benimsenen ahlak
anlayışı doğrultusunda bireylerin ahlaken olgunlaşmasını amaçlar. Ahlaki
olgunluk kavramı, ilgili literatürde farklı şekilde anlamlandırılmıştır. Bu
çerçevede farklı bakış açılarını dikkate alan yeni bir ahlaki olgunluk tanımına
ihtiyaç olduğu söylenebilir. Bu çalışmada önce ahlaki olgunluk kavramının
farklı yaklaşımlarda nasıl anlaşıldığı ve bu kavrama ilişkin kavrayışların
nasıl bir dönüşüm geçirdiği ortaya konulmuştur. Ahlaki olgunluğa ilişkin
kavrayışlarda, ahlaki erdemlerin kazandırılmasından ahlaki becerilerin
kazandırılmasına doğru bir eğilimin olduğu görülmüştür. Çalışmanın sonraki
kısmında, kavrama ilişkin bu değişimi dikkate alan yeni bir tanım yapılmış ve
böyle bir ahlaki olgunluğun öğretilmesinin imkânı tartışılmıştır. Çalışmada ortaya
konulan tanımda, ahlaki işleyişte rol oynayan ahlaki becerilerin bütüncül bir
şekilde kazanılmasına ve bu olgunluğun ahlaki anlamda bir yetkinleşme süreci
olduğuna vurgu yapılmıştır. Böyle bir ahlaki olgunluk anlayışının, somut ahlaki
çıktıların ortaya konulabilmesine ve bu sayede onun okul programları vasıtasıyla
öğretilebilmesine imkân sunacağı söylenebilir.
The
concept of moral maturity is interpreted differently in the literature. Hense there
is a need for a new definition of moral maturity, which takes into account
different perspectives. This study firstly aims
to reveal how this concept was understood in different approaches and how the
insights of this concept were transformed in literature. Consequently, there is
a tendency towards the acquisition of moral skills from moral virtues in the
conception of moral maturity. Secondly a new definition has been made that
takes account of this change and the possibility of teaching such a moral maturity
was discussed. In our definition, it is emphasized that maturation is ethically
a developmental process and the moral skills that play role in moral
functioning are upskilled with a holistic approach in this process. Such an
understanding of moral maturity will allow the presentation of concrete moral
outcomes and teaching through school programs.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 24, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 5 |