Bu çalışmada amaç Türkçe öğretmenliği bölümü öğrencileri ile
Türk Dili ve Edebiyatı bölümü öğrencileri arasındaki yaşam boyu öğrenme
eğilimlerinin okumaya yönelik motivasyonları ile ilişkisini incelemektir. Bu
doğrultuda iki bölümden de son sınıf öğrencileri seçilmiştir. Türkçe
Öğretmenliği son sınıf öğrencileri ve Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve
Edebiyatı bölümünde Pedagojik Formasyon alan öğrencilere ölçekler
uygulanmıştır. Veriler; Coşkun Diker (2009) tarafından geliştirilen “Yaşam Boyu
Öğrenme Eğilimleri Ölçeği” ve Schutte ve Malouff (2007) tarafından geliştirilen, Yıldız, Yıldırım, Ateş ve Çetinkaya (2013) tarafından
Türkçe’ye uyarlanan “Yetişkin Okuma Motivasyon Ölçeği” ile toplanmıştır. Elde
edilen bulgulara göre; ortalamalara bakıldığında; öğretmen adaylarının okumaya
yönelik motivasyonlarının iyi düzeyde, yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin ise
orta düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Bunlara ek olarak motivasyon ölçeğinin
alt boyutları arasında pozitif yönde ilişki olduğu ve yaşam boyu öğrenme
eğilimleri ölçeğinin ise değişkenlerle arasında anlamlı bir ilişki olmadığı
tespit edilmiştir. Çoklu doğrusal regresyon analizi sonuçlarına göre ise
değişkenlerin birbirini yordamadığı tespit edilmiştir.
The purpose of this study is to determine the studying
approaches ofstudentsstudying in department of Turkish Language and Literature
in Faculty of Arts and Sciences and the senior students studying in Turkish
Teaching Department in Faculty of Education and compare the differences between
them. The sample of the study consisted of senior students studying in
department of Turkish Language and Literature in Faculty of Arts and Sciences
and Turkish Teaching Department in Faculty of Educationin Kafkas University in
academic year of 2016-2017. The study was conductedin survey model for
determining the approaches of the Turkish teacher candidates and Turkish Language and
Literature Students to study courses
and comparing the differences between them According to the results obtained, a
significant difference was found in the subscale of “deep approach” of the
scale and the variableof department. No significant difference was found
concerning the variables of “type of high schoolthey graduated from” and “age”.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 31, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 5 |