The
purpose of this research is to investigate the effects of AR education
practices on the academic motivation of mathematics teacher candidates. A
single group pretest-posttest experimental research model was used in the
study. The study group of the study consisted of 38 volunteer freshman students
in the Primary School Mathematics Teaching Department of a Faculty of Education
in a university in the Central Anatolia Region. The teacher candidates
underwent a five-week training on teaching mathematics via AR practices offered
by two specialists. Research data were collected before and after the
application of the Academic Motivation Scale. Data were analyzed by means of
t-Tests for the related samples. As a result, it was found that AR applications
in mathematics have a positive effect on academic motivation. Accordingly, it
can be suggested that AR applications should be further expanded and integrated
into mathematics teaching programs at various levels.
Uzmanlar tarafından akademik
başarıyı artırmak için farklı öğretim yöntem ve teknikleri kullanılmaktadır.
Son zamanlarda dikkat çeken eğitimde Artırılmış Gerçeklik (AG) uygulamaları da
bunlardan biridir. Türkiye’de öğrencilerin matematik dersi başarı seviyelerinin
genellikle düşük olması ve öğrenciler arasında matematik dersine yönelik
olumsuz tutumların yaygın olmasından hareketle bir AG eğitim uygulamasının
matematik öğretmen adaylarının akademik motivasyonlarına herhangi bir etkisinin
olup olmadığının test edilmesi amacıyla bu araştırma gerçekleştirilmiştir.
Araştırmada tek gruplu öntest-sontest deneysel araştırma modeli kullanılmıştır.
Araştırmanın çalışma grubu İç Anadolu Bölgesi’nde bir Eğitim Fakültesinin
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümü birinci sınıfında öğrenim gören ve
araştırmaya katılma konusunda gönüllü olan 38 öğrenci oluşturmaktadır. Öğretmen
adaylarına artırılmış gerçeklikle matematik öğretimi uygulamalarının anlatımı
iki alan uzmanı tarafından dört haftalık bir eğitim sürecinde
gerçekleştirilmiştir. Uygulama öncesi ve sonrasında Akademik Motivasyon Ölçeği
uygulanarak araştırma verileri toplanmıştır. Veriler SPSS 18.00 programı
kullanılarak ilişkili örneklemler için t-Testi ile analiz edilmiştir. Araştırma
sonucunda matematikte AG uygulamalarının akademik motivasyona ilişkin olumlu
düzeyde anlamlı bir etkisi olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Buradan hareketle AG
uygulamalarının daha da yaygınlaştırılarak, çeşitli düzeylerdeki matematik
öğretim programlarına entegrasyonunun sağlanması önerilebilir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 11, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 5 |