İnternet, Web 2.0 ile
birlikte etkileşimsel yapısı, kullanıcı türevli içerik üretimi ve çoklu ortam
özellikleri ile iletişim, eğlence, bilgi edinme gibi olanakları her yaş ve
statüden bireyin kullanımına sunmaktadır. Bu özelliklerin ve olanakların
internet kullanıcısı olan çocuklara birçok fırsat sunması ile birlikte onları
birtakım risklerle de karşı karşıya getirdiği görülmektedir. Bu bağlamda
çocukların çevrimiçi ortamlarda karşılaştığı risk türleri ile ailelerinin
gerçekleştirdiği aracılık uygulamaları arasındaki ilişkinin nasıl olduğu bu
çalışmanın problemini oluşturmaktadır. Çalışmanın amacı ise anne-babaların
uyguladığı aracılık türleri ile çocukların karşılaştığı risk türleri arasındaki
ilişkinin belirlenmeye çalışılmasıdır. Çalışma kapsamında seçilen aileler ve
çocukları ile nitel yöntem kapsamında yarı yapılandırılmış görüşme
gerçekleştirilmiştir. Bulgulardan hareketle
her bir aracılık türü uygulamaya koyulsa da çocukların internette
çeşitli risklerle karşılaşabildiği sonucuna ulaşılmıştır.
The internet, with Web 2.0, provide people in all ages with
opportunities such as communication, recreation and knowledge acquisition by
means of its interactive structure, user-generated content and multi-media
features. It is a fact that these features and possibilities expose children
using the internet to a number of risks along with many opportunities offered.
In this context, how the relationship between the risk types that children face
in online media and parental mediation practices is constitutes the problem of
the present study. The aim of this study is to ascertain the relationship
between parental mediation categories and risk types children face. Within the scope of the study, as part of qualitative method of inquiry, semi structured
interviews with a selected group of kids and parents were conducted. Based
on the findings, it may be concluded that even though parents implement every
type of mediation, children are likely to face various risks on online
platforms.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 14, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 1 |