Bu araştırmanın amacı,
yetişkinlerin küresel ısınma ile ilgili bilgi düzeyleri ve geri dönüşüm
farkındalıkları ile cinsiyet, yaş ve eğitim durumları arasındaki ilişkiyi incelemektir.
Araştırmanın örneklemini İstanbul’un Eyüp, Beşiktaş, Bayrampaşa ve
Gaziosmanpaşa halk eğitim merkezlerinde çeşitli kurslara katılan amaçlı ve
kolay ulaşılabilir örneklem yöntemiyle seçilen 261 kursiyer oluşturmaktadır. Araştırmada
survey (anket) yöntemi kullanılmış olup, veri toplama aracı olarak iki bölümden
oluşan bir anket kullanılmıştır. Veriler t testi, ANOVA ve non-parametrik Ki-Kare
testi kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgularda, küresel ısınma
bilgi düzeylerinde cinsiyet ve yaş değişkenine göre farklılık görülmezken, eğitim
durumuna göre farklılıklar olduğu, üniversite/yüksek lisans mezunu
yetişkinlerin küresel ısınma bilgi düzeylerinin daha yüksek olduğu
belirlenmiştir. Yetişkinlerin büyük bir bölümü geri dönüşüm amblemini daha önce
gördüklerini ve ambalaj atıklarının geri dönüşümü konusunda bilgi sahibi
olduklarını bildirmişlerdir. Yetişkinlerin geri dönüşüm ile ilgili bilgiyi en
çok, sırasıyla, televizyon, belediye afiş/ broşürleri ve internet üzerinden
edindikleri, kadınların daha çok televizyonu, erkeklerin ise interneti bilgi
edinme kaynağı olarak kullandıkları tespit edilmiştir.
Küresel ısınma bilgi düzeyi Geri dönüşüm farkındalığı Halk eğitimi Çevre eğitimi Bilgi kaynakları Nicel analiz
The purpose of
this research was to examine adults’ knowledge levels of global warming and
their awareness of recycling with respect to the criteria of gender, age and
education. The participants were 261 adult trainees, chosen using purposeful
and convenient sampling, from the Public Education Centers of Istanbul: Eyüp,
Besiktas, Bayrampasa and Gaziosmanpasa. The survey method was used and the data
was collected using a two parts survey. The data was analyzed using t-test, ANOVA
and Chi-Square tests. Based on the findings, the levels of knowledge about
global warming showed no significant differences among adults in terms of
gender and age. On the other hand, education level was found to be a
significant determining factor. The knowledge level of global warming was
significantly higher for the adults having undergraduate/graduate degrees. Most
adults reported that they had already seen the recycling symbol and had
knowledge of the recycling of packaging waste. The most prevalent sources of
information for recycling were found to be television, municipality banners,
brochures and the internet; the female participants widely used television
while the male participants generally used internet as the sources of
information for recycling.
Knowledge level of global warming Awareness of recycling Adult education Environmental education Information sources Quantitative analysis
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 2 |