DBireyin öğrenmesini
etkileyen birçok faktör vardır. Bireyin öğrenmesinin farkında olarak
geliştirmiş olduğu doğru ve etkili bir çalışma stratejisi de bu faktörler
arasında yer almaktadır. Bu araştırmanın temel amacı öğretmen adaylarının
stratejik ders çalışma eğilimlerini belirlemektir. Tarama modelinin kullanıldığı araştırmada
çalışma evrenini 2017-2018 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Gazi Eğitim
Fakültesi öğretmenlik programlarında öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır.
Araştırmanın örneklemini ise sistematik random örnekleme yöntemi kullanılarak
seçilen, fakültenin 5 öğretmenlik programında öğrenim gören toplam 650 öğretmen
adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veriler Koç (2010) tarafından geliştirilen
Ders Çalışma Stratejileri Ölçeği (DÇSÖ) ile toplanmıştır. Öğretmen adaylarının
stratejik ders çalışma eğilimleri
cinsiyet, devam edilen sınıf kademesi, akademik başarı, bölüme ve
bölümdeki öğretmen algısına göre farklılık gösterirken, öğrenim gördükleri
bölüm ve anne-babanın eğitim düzeyine göre farklılık göstermemektedir.
There are many factors that
affect the learning of an individual. Among these factors is an accurate and
effective study strategy that has been developed by an individual who is aware
of his/her learning. The main purpose of this research is to determine the
tendency of the prospective teachers to study strategically. In the study, in
which a survey model was used, the population of the research consisted of
students who were studying at Gazi University, Faculty of Education during the
spring semester of 2017-2018 academic years. The sample of the research
consisted of 650 prospective teachers selected using systematic random sampling
method and were studying at 5 different programs at the faculty. The data were
collected using Study Strategies Scale (SSS) developed by Koc (2010). Strategic
study tendencies of the prospective teachers differ according to gender, grade
level, academic achievement, department and teacher perception in the
department, whereas they do not differ according to their department, and
education level of the parents.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 2 |