Research Article
BibTex RIS Cite

Comparative Analysis of Turkish and US’ California State Native Language Curriculum in the Context of Elements of the Curriculum

Year 2018, Volume: 7 Issue: 3, 1620 - 1641, 30.09.2018
https://doi.org/10.15869/itobiad.418880

Abstract

The aim of this study is to compare Turkey
Native Language Education Program with the US’ California State Native Language
Program in the context of elements of the curriculum.  Curriculums. The data source of research constitutes
2017 Turkish Native Language Curriculum and 2007-2010 USA California State Native
Language Curriculums. In this research, which is a descriptive study in the
nature of screening model, data were collected by the method of document
analysis. Curriculums were compared according to the horizontal approach. The
similarities and differences between them were also determined. According to
this research, Turkish Native Language Curriculum is more extensive and
meticulous; USA California State Native Language Curriculums are shorter and
leaner; while Turkish Native Language Curriculum is more centralist and more
formalist and USA California State Native Language Curriculums focus more on locality
and regional differences.

References

  • Akkuş, N. (2012). Kaliforniya Eğitim Sistemi. Özcan Demirel (Ed.), Gelecek İçin Eğitim kitabı içinde (s. 129-143), Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
  • Altıntaş, S. ve Görgen, İ. (2014). Türkiye İle Güney Kore’nin Matematik Öğretim Programlarının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi. NWSA-Education Sciences, 9 (2), 191-216.
  • Baş, M. (2017). 2009 ve 2015 İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programları ile 2017 İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programı Karşılaştırması. Yüzüncüyıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14 (1), 1219-1258
  • Burns, M. (2015). About Teaching Mathematics A K–8 Resource. USA: Math Solutions Publications.
  • CCSO (2010). Common Core State Standards for English Language Arts. http://www.corestandards.org/the-standards/english-language-arts-standards adresinden 14 Ocak 2018 tarihinde indirilmiştir.
  • CDE (2009). English-Language Arts Content Standards for California Public Schools, Kindergarten Through Grade Twelve. Sacramento, CA: CDE Press.https://www.cde.ca.gov/be/st/ss/documents/elacontentstnds.pdf
  • Çağlar, S. (2006). İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin İşledikleri Disiplin Suçları ve Aldıkları Disiplin Cezaları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Çağlayan E. ve Kıratlı, A. D. (2017). Resim Bölümlerinde Uygulanan Eğitim Programları Hakkında Öğretim Elemanı Görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32 (4), 780-793
  • Çebi, A. ve Durmuş, T. (2012). Türkiye İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı İle ABD Massachusetts İngilizce Eğitimi Çerçeve Programı’nın Karşılaştırılması. Journal of Educational and Instructional Studies in The World. 2 (1), 110-121
  • Çebi, A. ve Karaçuha, E. A. (2015). Türkiye ile ABD Kaliforniya Eyaleti Anadili Eğitim İzlencelerinde İlk Okuma ve Yazma Öğretimi. International Journal of Languages’ Education and Teaching. 28-47
  • Çelik, F. (2006). Türk Eğitim Sisteminde Hedefler ve Hedef Belirlemede Yeni Yönelimler. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (7), 1-15.
  • Çubukçu, Z., Yılmaz, B. Y. ve İnci, T. (2016). Karşılaştırmalı Eğitim Programları Araştırma Eğilimlerinin Belirlenmesi – Bir İçerik Analizi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 5 (1), 446-468.
  • Demirbaş, E. (2007). Cumhuriyet Dönemi Türkçe Öğretimiyle Günümüz Türkçe Öğretiminin Karşılaştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Demirel, Ö. (1992). Türkiye’de Program Geliştirme Uygulamaları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (7), 27-43
  • Demirel, Ö. (2000). Karşılaştırmalı Eğitim. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Demirel, Ö. (2017). Eğitimde Program Geliştirme, Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Demirel, Ö. ve Kaya, Z. (2012). Eğitim ile ilgili temel kavramlar. Demirel, Ö. ve Kaya, Z. (Ed.). Eğitim Bilimine Giriş içinde. Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Dewey, J. (1939). Türkiye Maarifi Hakkında Rapor. İstanbul: Devlet Basımevi
  • Erdoğan, İ (2003). Karşılaştırmalı Eğitim: Türk Eğitim Bilimleri Çalışmaları İçinde Önemsenmesi Gereken Bir Alan. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi,1 (3), 265-282
  • Erdoğan, T. ve Gök, B. (2011). Türkiye, Finlandiya ve İrlanda Anadili Öğretim Programlarının Karşılaştırılması. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 1-19
  • Ergün, M. (1985). Karşılaştırmalı Eğitim. Malatya: İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Bölümü: http://www.egitim.aku.edu.tr/kegitim.pdf adresinden 08.01.2018 tarihinde indirilmiştir.
  • Güçlü, N. ve Bayrakçı, M. (2004). Amerika Birleşik Devletleri Eğitim Sistemi ve Hiçbir Çocuğun Eğitimsiz Kalmaması Reformu. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (2), 51-64
  • Güzel, İ., Karataş, İ. ve Çetinkaya, B. (2010). Ortaöğretim Matematik Öğretim Programlarının Karşılaştırılması: Türkiye, Almanya ve Kanada. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 1 (3), 309-325
  • Halat, S. ve Coşkun, M. V. (2017). Kanada’nın British Columbia Eyaleti ve Türkiye’deki Anadil Öğretim Programlarının Karşılaştırılması. H. Ülper (Ed.). Türkçe Eğitimi Güncel Araştırmaları kitabı içinde (s. 82-104), Ankara: Pegem Akademi Yayınlcılık
  • Harmancı, F. M. (2015). Amerika Birleşik Devletleri Eğitim Sistemi. A. Balcı (Ed.). Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri kitabı içinde (s. 31-40), Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
  • Kara, M. (2001). Türk ve Fransız Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler ve Teknikler. Ankara: Nobel Akademi Yayıncılık.
  • Mamur, N. (2011). Görsel Sanatlar Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Alanlarına Yönelik Ölçme ve Değerlendirme Araç ve Yaklaşımlarına İlişkin Yeterlikleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 9 (3), 597-626
  • Mermut, Ö. (2005). Bazı Avrupa Birliği Ülkeleri (Almanya, Avusturya, İtalya, Finlandiya) ve Türkiye’deki İngilizce Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2017). Türkçe Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). Ankara: MEB Yayınları.
  • Noah, H. J. (1984). The Use and Abuse of Comparative Education. Comparative Education Review, 28 (4), 550-562
  • Okur, M. (2005). Milli Mücadele ve Cumhuriyetin İlk Yıllarında Milli ve Modern Bir Eğitim Sistemi Oluşturma Çabaları. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5 (1), 199-217
  • Özata, M. (2017). Türk Amerikan İlişkileri (1971-1984). İstanbul: İdeal Kültür Yayıncılık.
  • Padem, S. (2016). İlkokul 1. Sınıf Anadil Öğretiminin Karşılaştırılması: Türkiye ve Avustralya. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5 (4), 340-347
  • PISA. (2015). PISA 2015 Ulusal Raporu. http://pisa.meb.gov.tr/wp-content/uploads/2014/11/PISA2015_UlusalRapor.pdf
  • Sarı, M. H. ve Tertemiz, N. (2017). İlkokul 4. Sınıfta Dienes İlkelerine Göre Yapılandırılmış Geometri Etkinliklerinin Öğrenci Başarısına ve Kalıcılığa Etkisi. Eğitim ve Bilim, 42 (190), 1-23. DOI: http://sci-hub.cc/10.15390/EB.2017.6161
  • Şahin, Ç. (2007). 1979 ile 2006 Yılları Arası Türkiye’deki Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi. (2), 138-156.
  • Tarman, B. (2011). Development of Social Curriculum in Turkey and John Dewey’s Effect on The Modernization of Turkish Education. International Journal Education, 7 (1), 45-61
  • Topbaş, E. (2001). Türkiye ve Fransa’da Sınıf Öğretmeni Yetiştiren Kurum Programlarının Karşılaştırılması. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu
  • Türkoğlu, A. (1984). Türkiye ve Fransa’da Lise Programlarının Karşılaştırmalı olarak İncelenmesi. Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.
  • Ültanır, G. (1994). Alman, Avusturya ve Türk Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırmalı olarak İncelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara
  • Ültanır, G. (2000). Karşılaştırmalı Eğitim Bilimi Kuram ve Teknikler. Ankara: Eylül Yayıncılık.
  • Yaman, H. ve Demirtaş, T. (2013). Ana Dili Öğretim Programlarının Temel Özellikleri. Dünyada Ana Dili Öğretimi –Program İncelemeleri- (Ed. Havva Yaman). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Yaman, H. ve Göçen, G. (2014). Türkiye ve Singapur Anadili Öğretimi Programları Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10 (4): 783-806
  • Yazıcı, H. ve Koca K. (2008). Sosyal Bilgiler Öğretim Programı. Özel Öğretim Yöntemleriyle Sosyal Bilgiler Öğretimi. B. Tay ve A. Öcal (Ed.). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.

Türkiye ve ABD Kaliforniya Eyaleti Anadili Öğretim Programlarının Programın Ögeleri Bağlamında Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi

Year 2018, Volume: 7 Issue: 3, 1620 - 1641, 30.09.2018
https://doi.org/10.15869/itobiad.418880

Abstract



Bu çalışmanın amacı,
Türkiye Anadili Öğretim Programı ile ABD Kaliforniya Eyaleti Anadili Öğretim
Programlarını, programın ögeleri bağlamında karşılaştırmaktır. Araştırmanın
veri kaynağını, 2017 Türkiye Anadili Öğretim Programı ile 2007 ve 2010 ABD
Kaliforniya Eyaleti Anadili Öğretim Programları oluşturmaktadır. Tarama modeli
niteliğinde betimsel bir çalışma olan bu araştırmada veriler, doküman
incelemesi yöntemiyle toplanmıştır. Öğretim programları, yatay yaklaşıma uygun
olarak karşılaştırılarak aralarındaki benzerlikler ve farklılıklar
saptanmıştır. Ulaşılan bulgular sistematik olarak yorumlanmış, bulguların olası
nedenleri belirtilirken çok boyutlu ve alanyazın destekli tartışmalar
yapılmıştır. Çalışma sonucunda, Türkiye ve ABD Kaliforniya Eyaleti Anadili
Öğretim Programları arasında programın ögeleri bağlamında birçok benzerlik
bulunduğu; Türkiye Anadili Öğretim Programının daha kapsamlı ve daha detaycı
hazırlanmasına karşın, ABD Kaliforniya Eyaleti Anadili Öğretim Programlarında
daha kısa ve daha yalın bir tarzın benimsendiği; Türkiye Anadili Öğretim Programının
daha merkeziyetçi ve daha şekilci olduğu, ABD Kaliforniya Eyaleti Anadili
Öğretim Programlarında ise yerelliğin daha baskın olduğu ve bölgesel
farklılıklara daha çok vurgu yapıldığı tespit edilmiştir.

References

  • Akkuş, N. (2012). Kaliforniya Eğitim Sistemi. Özcan Demirel (Ed.), Gelecek İçin Eğitim kitabı içinde (s. 129-143), Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
  • Altıntaş, S. ve Görgen, İ. (2014). Türkiye İle Güney Kore’nin Matematik Öğretim Programlarının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi. NWSA-Education Sciences, 9 (2), 191-216.
  • Baş, M. (2017). 2009 ve 2015 İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programları ile 2017 İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programı Karşılaştırması. Yüzüncüyıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14 (1), 1219-1258
  • Burns, M. (2015). About Teaching Mathematics A K–8 Resource. USA: Math Solutions Publications.
  • CCSO (2010). Common Core State Standards for English Language Arts. http://www.corestandards.org/the-standards/english-language-arts-standards adresinden 14 Ocak 2018 tarihinde indirilmiştir.
  • CDE (2009). English-Language Arts Content Standards for California Public Schools, Kindergarten Through Grade Twelve. Sacramento, CA: CDE Press.https://www.cde.ca.gov/be/st/ss/documents/elacontentstnds.pdf
  • Çağlar, S. (2006). İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin İşledikleri Disiplin Suçları ve Aldıkları Disiplin Cezaları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Çağlayan E. ve Kıratlı, A. D. (2017). Resim Bölümlerinde Uygulanan Eğitim Programları Hakkında Öğretim Elemanı Görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32 (4), 780-793
  • Çebi, A. ve Durmuş, T. (2012). Türkiye İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı İle ABD Massachusetts İngilizce Eğitimi Çerçeve Programı’nın Karşılaştırılması. Journal of Educational and Instructional Studies in The World. 2 (1), 110-121
  • Çebi, A. ve Karaçuha, E. A. (2015). Türkiye ile ABD Kaliforniya Eyaleti Anadili Eğitim İzlencelerinde İlk Okuma ve Yazma Öğretimi. International Journal of Languages’ Education and Teaching. 28-47
  • Çelik, F. (2006). Türk Eğitim Sisteminde Hedefler ve Hedef Belirlemede Yeni Yönelimler. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (7), 1-15.
  • Çubukçu, Z., Yılmaz, B. Y. ve İnci, T. (2016). Karşılaştırmalı Eğitim Programları Araştırma Eğilimlerinin Belirlenmesi – Bir İçerik Analizi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 5 (1), 446-468.
  • Demirbaş, E. (2007). Cumhuriyet Dönemi Türkçe Öğretimiyle Günümüz Türkçe Öğretiminin Karşılaştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Demirel, Ö. (1992). Türkiye’de Program Geliştirme Uygulamaları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (7), 27-43
  • Demirel, Ö. (2000). Karşılaştırmalı Eğitim. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Demirel, Ö. (2017). Eğitimde Program Geliştirme, Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Demirel, Ö. ve Kaya, Z. (2012). Eğitim ile ilgili temel kavramlar. Demirel, Ö. ve Kaya, Z. (Ed.). Eğitim Bilimine Giriş içinde. Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Dewey, J. (1939). Türkiye Maarifi Hakkında Rapor. İstanbul: Devlet Basımevi
  • Erdoğan, İ (2003). Karşılaştırmalı Eğitim: Türk Eğitim Bilimleri Çalışmaları İçinde Önemsenmesi Gereken Bir Alan. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi,1 (3), 265-282
  • Erdoğan, T. ve Gök, B. (2011). Türkiye, Finlandiya ve İrlanda Anadili Öğretim Programlarının Karşılaştırılması. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 1-19
  • Ergün, M. (1985). Karşılaştırmalı Eğitim. Malatya: İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Bölümü: http://www.egitim.aku.edu.tr/kegitim.pdf adresinden 08.01.2018 tarihinde indirilmiştir.
  • Güçlü, N. ve Bayrakçı, M. (2004). Amerika Birleşik Devletleri Eğitim Sistemi ve Hiçbir Çocuğun Eğitimsiz Kalmaması Reformu. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (2), 51-64
  • Güzel, İ., Karataş, İ. ve Çetinkaya, B. (2010). Ortaöğretim Matematik Öğretim Programlarının Karşılaştırılması: Türkiye, Almanya ve Kanada. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 1 (3), 309-325
  • Halat, S. ve Coşkun, M. V. (2017). Kanada’nın British Columbia Eyaleti ve Türkiye’deki Anadil Öğretim Programlarının Karşılaştırılması. H. Ülper (Ed.). Türkçe Eğitimi Güncel Araştırmaları kitabı içinde (s. 82-104), Ankara: Pegem Akademi Yayınlcılık
  • Harmancı, F. M. (2015). Amerika Birleşik Devletleri Eğitim Sistemi. A. Balcı (Ed.). Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri kitabı içinde (s. 31-40), Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
  • Kara, M. (2001). Türk ve Fransız Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler ve Teknikler. Ankara: Nobel Akademi Yayıncılık.
  • Mamur, N. (2011). Görsel Sanatlar Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Alanlarına Yönelik Ölçme ve Değerlendirme Araç ve Yaklaşımlarına İlişkin Yeterlikleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 9 (3), 597-626
  • Mermut, Ö. (2005). Bazı Avrupa Birliği Ülkeleri (Almanya, Avusturya, İtalya, Finlandiya) ve Türkiye’deki İngilizce Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2017). Türkçe Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). Ankara: MEB Yayınları.
  • Noah, H. J. (1984). The Use and Abuse of Comparative Education. Comparative Education Review, 28 (4), 550-562
  • Okur, M. (2005). Milli Mücadele ve Cumhuriyetin İlk Yıllarında Milli ve Modern Bir Eğitim Sistemi Oluşturma Çabaları. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5 (1), 199-217
  • Özata, M. (2017). Türk Amerikan İlişkileri (1971-1984). İstanbul: İdeal Kültür Yayıncılık.
  • Padem, S. (2016). İlkokul 1. Sınıf Anadil Öğretiminin Karşılaştırılması: Türkiye ve Avustralya. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5 (4), 340-347
  • PISA. (2015). PISA 2015 Ulusal Raporu. http://pisa.meb.gov.tr/wp-content/uploads/2014/11/PISA2015_UlusalRapor.pdf
  • Sarı, M. H. ve Tertemiz, N. (2017). İlkokul 4. Sınıfta Dienes İlkelerine Göre Yapılandırılmış Geometri Etkinliklerinin Öğrenci Başarısına ve Kalıcılığa Etkisi. Eğitim ve Bilim, 42 (190), 1-23. DOI: http://sci-hub.cc/10.15390/EB.2017.6161
  • Şahin, Ç. (2007). 1979 ile 2006 Yılları Arası Türkiye’deki Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi. (2), 138-156.
  • Tarman, B. (2011). Development of Social Curriculum in Turkey and John Dewey’s Effect on The Modernization of Turkish Education. International Journal Education, 7 (1), 45-61
  • Topbaş, E. (2001). Türkiye ve Fransa’da Sınıf Öğretmeni Yetiştiren Kurum Programlarının Karşılaştırılması. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu
  • Türkoğlu, A. (1984). Türkiye ve Fransa’da Lise Programlarının Karşılaştırmalı olarak İncelenmesi. Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.
  • Ültanır, G. (1994). Alman, Avusturya ve Türk Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırmalı olarak İncelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara
  • Ültanır, G. (2000). Karşılaştırmalı Eğitim Bilimi Kuram ve Teknikler. Ankara: Eylül Yayıncılık.
  • Yaman, H. ve Demirtaş, T. (2013). Ana Dili Öğretim Programlarının Temel Özellikleri. Dünyada Ana Dili Öğretimi –Program İncelemeleri- (Ed. Havva Yaman). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Yaman, H. ve Göçen, G. (2014). Türkiye ve Singapur Anadili Öğretimi Programları Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10 (4): 783-806
  • Yazıcı, H. ve Koca K. (2008). Sosyal Bilgiler Öğretim Programı. Özel Öğretim Yöntemleriyle Sosyal Bilgiler Öğretimi. B. Tay ve A. Öcal (Ed.). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
There are 46 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Halil Taş 0000-0002-5219-1123

Publication Date September 30, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 7 Issue: 3

Cite

APA Taş, H. (2018). Türkiye ve ABD Kaliforniya Eyaleti Anadili Öğretim Programlarının Programın Ögeleri Bağlamında Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi. İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(3), 1620-1641. https://doi.org/10.15869/itobiad.418880

Journal of the Human and Social Science Researches is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).