Research Article
BibTex RIS Cite

Mevlâna ve Girişimcilik Kültürüne Etkileri

Year 2018, Volume: 7 Issue: 3, 2039 - 2048, 30.09.2018
https://doi.org/10.15869/itobiad.432253

Abstract

İçinde bulunduğumuz dönemden, etkilerinden kaynaklı her alanda önceliğin
insan olduğu ve her işleyişte, sistemde insan merkezli olunmasının gerekliliği
görülmektedir. Bu nedenle girişimciliğin insan merkezli bir kültür olarak
incelenmesinin önemi açıktır. Bu çalışmada toplum önderlerimizin,
değerlerimizin kültüre verdikleri önemi vurgulamak, kültürlerin oluşumunda ve
yayılmasındaki etkilerini görmek ve aslında kültürlerimizin değerlerini ve
önemini fark etmek oluşturmaktadır. Toplum önderlerimizden biri olan, merkezine
insanı alan ünlü düşünür Mevlâna’nın eseri Mesnevi’de dile getirmiş olduğu
beyitler analiz edilmiştir. Anket uygulaması sonucunda Mevlâna’nın
öğretilerinde girişimciliğe, girişimcilik kültürüne, değerlere önem verdiği, bu
önemin onu dikkate alan hemen her kesimde etkiler oluşturduğu gibi girişimciler
üzerinde de önemli bir etki oluşturduğu görülmüştür

References

  • Ağır, H. & Kara, M. A. (2017). Girişimcilik ve Ekonomik Büyüme İlişkisi, Siyaset, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 213-227.
  • Altunışık, R., Çoşkun, R., Bayraktaroğlu, S., & Yıldırım, E. (2005). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, Avcı Ofset, İstanbul.
  • Aytaç, Ö. & İlhan, S. (2007). Girişimcilik ve Girişimci Kültür: Sosyolojik Bir Perspektif, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (18), 101-120.
  • Can, Ş. (2014). Mevlâna: Konularına Göre Açıklamalı Mesnevi Tercümesi, Ötüken Yayınları, İstanbul.
  • Ergül, E. (2015). Mevlânâ'nın Düşünce Dünyasının Siyasal ve Toplumsal Boyutları, 1. Türk İslam Siyasi Düşüncesi Kongresi, 239-256.
  • Esen, A. (2007). Mevlâna Celâleddin Rûmî'nin İktisat Anlayışı, Rûmî Yayınları, Konya.
  • Fidan, Y. & Çiftçi, S. (2010). Farklı Fakültelerdeki İşletme Öğrencilerinin Girişimciliğe Bakışları, Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(4), 58-73.
  • Güney, S. & Çetin, A. (2009). Kültürün Girişimciliğe Etkisi ve Türkiye'de Girişimcilik Kültürü, H.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21(1), 189-210.
  • Özdamar, K. (2016). Eğitim, Sağlık ve Davranış Bilimlerinde Ölçek ve Test Geliştirme Yapısal Eşitlik Modellemesi, Nisan Kitabevi, Eskişehir.
  • Sekaran, U. (2003). Research Methods for Business: A Skill Building Approach, John Wiley, New York.
  • Şimşekler, N. (2010). Mevlâna'yı Anlayabilmek, Rûmî Yayınlar, Konya.
  • Yeniterzi, E. (2007). Mevlâna'nın Kişisel Değişim ve Gelişime Dair Düşünceleri, Mevlâna Araştırmaları Dergisi, (2), 13-28.

Mevlâna and His Effects to The Entrepreneurship Culture

Year 2018, Volume: 7 Issue: 3, 2039 - 2048, 30.09.2018
https://doi.org/10.15869/itobiad.432253

Abstract

It
is seen that by the era we are in and the fields affected by this era; for
every process and system, it is necessary to be human-centered in every
function. Thus, it is obvious that entrepreneurship should be studied as a
human-centered culture. In this study, our community leaders see our values
emphasizing the importance they attach to the cultural, seeing the effects on
the formation and spread of cultures, and in fact this constitutes to realize
the value and importance of our cultures. One of our community leaders, the
famous thinker Mevlâna, put people at the center, that have been analyzed in
his couplets Mesnevi. As a result of the questionnaire applied, it is seen that
Mevlâna values entrepreneurship and entrepreneurship culture in his teachings.
This  has an important effect on the
entrepreneurs as well as the effects on almost every sector considering it.

References

  • Ağır, H. & Kara, M. A. (2017). Girişimcilik ve Ekonomik Büyüme İlişkisi, Siyaset, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 213-227.
  • Altunışık, R., Çoşkun, R., Bayraktaroğlu, S., & Yıldırım, E. (2005). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, Avcı Ofset, İstanbul.
  • Aytaç, Ö. & İlhan, S. (2007). Girişimcilik ve Girişimci Kültür: Sosyolojik Bir Perspektif, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (18), 101-120.
  • Can, Ş. (2014). Mevlâna: Konularına Göre Açıklamalı Mesnevi Tercümesi, Ötüken Yayınları, İstanbul.
  • Ergül, E. (2015). Mevlânâ'nın Düşünce Dünyasının Siyasal ve Toplumsal Boyutları, 1. Türk İslam Siyasi Düşüncesi Kongresi, 239-256.
  • Esen, A. (2007). Mevlâna Celâleddin Rûmî'nin İktisat Anlayışı, Rûmî Yayınları, Konya.
  • Fidan, Y. & Çiftçi, S. (2010). Farklı Fakültelerdeki İşletme Öğrencilerinin Girişimciliğe Bakışları, Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(4), 58-73.
  • Güney, S. & Çetin, A. (2009). Kültürün Girişimciliğe Etkisi ve Türkiye'de Girişimcilik Kültürü, H.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21(1), 189-210.
  • Özdamar, K. (2016). Eğitim, Sağlık ve Davranış Bilimlerinde Ölçek ve Test Geliştirme Yapısal Eşitlik Modellemesi, Nisan Kitabevi, Eskişehir.
  • Sekaran, U. (2003). Research Methods for Business: A Skill Building Approach, John Wiley, New York.
  • Şimşekler, N. (2010). Mevlâna'yı Anlayabilmek, Rûmî Yayınlar, Konya.
  • Yeniterzi, E. (2007). Mevlâna'nın Kişisel Değişim ve Gelişime Dair Düşünceleri, Mevlâna Araştırmaları Dergisi, (2), 13-28.
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Yahya Fidan 0000-0002-5012-3629

Canan Yıldıran 0000-0001-8245-197X

Publication Date September 30, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 7 Issue: 3

Cite

APA Fidan, Y., & Yıldıran, C. (2018). Mevlâna ve Girişimcilik Kültürüne Etkileri. İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(3), 2039-2048. https://doi.org/10.15869/itobiad.432253

Cited By

Kadın Girişimciliğinin İslamiyet Perspektifinden Değerlendirilmesi
Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Nilüfer YÖRÜK KARAKILIÇ
https://doi.org/10.32709/akusosbil.806697

Journal of the Human and Social Science Researches is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).