It has become an important study area for businesses to gain capital increase, in other words financial resources that are required for their growth. In this respect, financial public relations come into prominence as an important area of expertise that covers the activities to be conducted by businesses for their stakeholders in this area. In this study, the issue of financial public relations that are conducted in the TRNC in terms of both the government and private sector is discussed within the scope of pr applications carried out by banks, which are important financial supporters of businesses. Within this framework, web pages of the banks are examined in the study. In the scope of the study, it is seen that the concept of financial public relations which exists and gains a meaning with the private sector in the world, is conducted in a very limited way in North Cyprus and remains within the occupation field of the state with expansions, rather than the occupation field of the private sector with the goal of pulling investors. In the private sector, on the other hand, public relations conducted by the banks are limited to the restricted data of investors – specific to stakeholder relations and web pages of the banks.
İşletmelerin sermaye artırımına yani büyümesi için gerekli mali kaynaklara ulaşabilmesi önemli bir çalışma alanı haline gelmiştir. Bu açıdan finansal halkla ilişkiler, işletmelerin bu alandaki paydaşlarına yönelik yürüteceği; faaliyetleri kapsayan önemli bir uzmanlık alanı olarak ön plana çıkmaktadır. Bu çalışmada gerek devlet gerekse özel sektör açısından KKTC’de yürütülen finansal halkla ilişkiler konusu, işletmelere finansal destek veren kuruluşlar olan bankalarca yürütülen halkla ilişkiler uygulamaları kapsamında ele alınmaktadır. Bu çerçevede çalışmada bankaların internet sayfaları incelenmektedir. Çalışma kapsamında görülmektedir ki dünyada özel sektörle var olan ve anlam kazanan finansal halkla ilişkiler kavramı Kuzey Kıbrıs’ta oldukça sınırlı bir boyutta yürütülmekte, yatırımcı çekme hedefi ile özel sektörden ziyade; açılımlarıyla devletin uğraş alanı içerisinde kalmaktadır. Özel sektörde ise bankalarca yürütülen halkla ilişkiler – paydaş ilişkileri ve bankaların web sayfaları özelinde sınırlı yatırımcı bilgileri ile sınırlanmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 9 Issue: 1 |