Research Article
BibTex RIS Cite

Sosyal Medyanın Turizm Öğrencilerinin Üniversite Tercih Sürecine Etkisi Üzerine Bir Araştırma

Year 2021, Volume: 10 Issue: 3, 2417 - 2442, 30.09.2021
https://doi.org/10.15869/itobiad.895150

Abstract

İnternetin ve özellikle de sosyal medyanın gün geçtikçe yaygınlaşması, insanların iletişim ve bilgi edinme gibi konularda bu platformlarda daha aktif hale gelmesini sağlamıştır. Üniversite tercih süreci öğrenci için geniş çaplı bir araştırma yapmasını gerektirecek, bu konuda bilgi edinme amacıyla sosyal medyadan faydalanabileceği bir süreçtir. Bu nedenle çalışmada öğrencilerin sosyal medya üzerinde üniversite ile ilgili bilgi edinmeleri sırasında nelere dikkat ettiklerinin ve üniversitelerin potansiyel öğrencileriyle ne şekilde iletişim kurmaları gerektiğinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma, lisans ve önlisans turizm eğitimi alan 230 üniversite öğrencisinin katılımıyla Nisan-Mayıs 2020 tarihleri arasında Google Forms üzerinden kendilerine ulaştırılan anket aracılığıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, katılan öğrencilerin %97,4'ü sosyal medyayı aktif olarak kullanmaktadır. Bu nedenle üniversitelerin sosyal medyadaki varlıklarını güçlendirmeleri çok önemli ve gereklidir. Araştırmaya katılan öğrencilerin en çok tercih ettikleri sosyal medya platformları %91,7 ile Instagram ve %80 ile YouTube’dur. Bu bilgilerle üniversitelerin Instagram ve Youtube hesaplarını daha aktif kullanmalarının öğrencilere ulaşmayı kolaylaştıracağı söylenebilir. Ayrıca sosyal medya ölçeğinde açıklayıcı faktör analizi yapılmış ve analiz sonucunda 3 boyut elde edilmiştir: sosyal medya algısı, sosyal medya araçlarının tercihe etkisi ve sosyal medyaya yönelik tutum. Cronbach Alpha ile yapılan güvenilirlik analizi sonucunda toplam 3 faktörün güvenirlik katsayıları incelendiğinde 1. Faktör ,878, 2. faktör ,854 ve 3. faktör ,891 olduğu görülmüştür. Sosyal Medya ölçek boyutlarının güvenilir olduğu ve bu boyutlar arasında yapılan korelasyon analizi sonucunda boyutların birbirleriyle pozitif bir ilişki içinde olduğu görülmektedir. Katılımcıların demografik özellikleri ile bahsedilen sosyal medya boyutları arasındaki farklılıkları belirlemek için hipotezler geliştirilmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin öğrenim durumlarının sosyal medyayı algılamalarında; sosyal medyayı ne kadar süredir kullandıklarının ise sosyal medyaya karşı tutumlarında etkili olduğu saptanmıştır. Ayrıca katılımcıların tercih ettikleri sosyal medya kanallarının da sosyal medyaya karşı tutumlarında etkili olduğu tespit edilmiştir. Örneğin, Twitter kullanan katılımcıların kullanmayanlara göre tercih sürecinde sosyal medyadan daha fazla etkilendikleri, sosyal medya algısının ise Instagram kullanıcıları arasında daha olumlu olduğu görülmüştür.

References

  • Akıncı Vural, Z. B., & Bat, M. (2010). Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma. Journal Of Yasar University, 5(20), 3348-3382.
  • Akyazı, E. (2018). Tercih Sürecinde Üniversitelerin Sosyal Medya Kullanımı. International Journal Of Social Sciences And Education Research, 4(4), 677-688.
  • Aydın, A. F. (2017). Sosyal Medya Kullanımı Ve Kurumsal Markalaşma: Vodafone Örneği. Global Media Journal: Turkish Edition, 8(15), 320-345.
  • Barlett, M. S. (1954). A Note On The Multiplying Factors For Various Chi Square Approximations. Journal Of The Royal Statistical Society(16), 296-298.
  • Berthon, P. R., Pitt, L. F., Plangger, K., & Shapiro, D. (2012). Marketing Meets Web 2.0, Social Media, And Creative Consumers: Implications For İnternational Marketing Strategy. Business Horizons, 55(3), 261-271.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Faktör Analizi: Temel Kavramlar Ve Ölçek Geliştirmede Kullanımı. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi(32), 470-783.
  • Cankül, D., Metin, M., & Özvatan, D. (2018). Yiyecek İçecek İşletmeleri Ve Sosyal Medya Kullanımı. Journal Of Gastronomy, Hospitality And Travel, 1(1), 29-37.
  • Chang, H. L., Chou, Y. C., Wu, D. Y., & Wu, S. C. (2018). Will Firm's Marketing Efforts On Owned Social Media Payoff? A Quasi-Experimental Analysis Of Tourism Products. Decision Support Systems(107), 13-25.
  • Darı, A. B. (2018). Sosyal Medya Ve Siyaset: Türkiye’deki Siyasi Partilerin Sosyal Medya Kullanımı. Al Farabi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 2(1), 1-10.
  • Dijilopedi.Com. (2020). Erişim Adresi: Https://dijilopedi.com/2020-turkiye-internet-kullanimi-ve-sosyal-medya-istatistikleri/.
  • Duğan, Ö., & Aydın, B. O. (2018). Sosyal Medyanın Turizmde Tanıtım Amaçlı Kullanımı: Tc Kültür Ve Turizm Bakanlığı Örneği. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(1), 1-13.
  • Fidanoğlu, D. (2018, Konya). Vakıf Üniversiteleri Öğrencilerinin Üniversite Tercihlerinde Etkili Olan Faktörler:Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulları Örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kto Karatay Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Hemsley-Brown, J. (2012). The Best Education İn The World’: Reality, Repetition Or Cliché? International Students' Reasons For Choosing An English University. Studies İn Higher Education, 37(8), 1005-1022.
  • Hu, Y., Manikonda, L., & Kambhampati, S. (2014). What We İnstagram: A First Analysis Of İnstagram Photo Content And User Types. In Eighth International Aaaı Conference On Weblogs And Social Media, 595-598.
  • Kaiser, H. F. (1970). A Second Generation Little Jiffy. Psychometrika(35), 401-415.
  • Kaplan, A. M., & Haenlein, M. (2010). Users Of The World, Unite! The Challenges And Opportunities Of Social Media. Business Horizons, 53(1), 59-68.
  • Karaatlı, M. (2018). Verilerin Düzenlenmesi Ve Gösterimi, Editör: Şeref Kalaycı, Spss Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri (Ss: 1-47), 8. Baskı. Ankara: Dinamik Akademi Yayın Dağıtım.
  • Kocabaş, M., & Akdağ, İ. (2019). Aşçılık Programı Öğrencilerinin Demografik Özellikleri İle Üniversite Seçimleri Arasındaki İlişkiler Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırma Dergisi, 6(36), 1082-1090.
  • Köse, H. (2008). ‘’İnternette ‘Açık’ Ve Demokratik Yayıncılık ‘’, Sanal Ortam Günlükleri’’ Ve ‘’Wikiler’. Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi(13), 83-93.
  • Mangold, W. G., & Faulds, D. J. (2009). Social Media: The New Hybrid Element Of The Promotion Mix. Business Horizons, 52(4), 357-365.
  • Mon, L. (2015). Synthesis Lectures On Information Concepts, Retrieval, And Services. G. Marchionin İçinde, Social Media And Library Services (S. 1-87). Morgan & Claypool.
  • Özel, A. P. (2011). Sosyal Medya Ve Güven: Hükümet, Sivil Toplum Örgütleri Ve Ticari Kuruluşlara Yönelik Ampirik Bir Araştırma. Ajıt-E: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 2(4), 1-31.
  • Pallant, J. (2016). Spss Kullanma Kılavuzu Spss İle Adım Adım Veri Analizi. (Çev. Balcı, S. Ve Ahi, B.) . Ankara: Anı Yayıncılık (Eserin Orijinali 2015’te Yayımlandı).
  • Pirci, A. M. (2018). Belediyelerde Halkla İlişkiler Aracı Olarak Sosyal Medya Kullanımı: Büyükşehir Belediyelerinin Twitter Hesapları Üzerine Bir İnceleme. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • Reitz, A. (2012). Social Media's Function İn Organizations: A Functional Analysis Approach. Global Media Journal, 5(2), 41-56.
  • Schmidt, J. H. (2014). Twitter And The Rise Of Personal Publics. K. Weller, A. Bruns, J. Burgess, M. Mahrt, & C. Puschmann İçinde, Twıtter And Socıety (S. 3-14). New York: Peter Lang Publishing, Inc.
  • Sezgin, M. (2019). Sosyal Medyanın Üniversite Tercihine Etkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, T.C. Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • Shattuck, S., & Sargeant, A. (2017). Social Media. A. Sargeant, J. Shang, & Associates İçinde, Fundraising Principles And Practice (S. 360-391). New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.
  • Sheldon, P., & Bryant, K. (2016). Instagram: Motives For İts Use And Relationship To Narcissism And Contextual Age. Computers İn Human Behavior,(58), 89-97.
  • Şengöz, A., & Eroğlu, E. (2017). Örgütlerde Sosyal Medya Kullanımı: Sosyal Medya Algıları, Amaçları Ve Kullanım Alışkanlıkları. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 5(1), 503-524.
  • Şenyurt, G. (2016). Belediyelerin Halkla İlişkiler Uygulamalarında İnternetin Ve Sosyal Medyanın Kullanımı: Konya Merkez İlçe Belediyeleri Üzerine Bir İnceleme. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Konya.
  • Şimşek, A., Türkoğlu, M. E., & Küçükeşmen, E. (2019). Üniversite Tercihini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Ampirik Bir Çalışma: Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Örneği. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(6), 205-224.
  • Tepe, M. E. (2016). Öğrencilerin Algılarına Göre Üniversite Tercihinde Sosyal Medyanın Yeri. Yayınmlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Uşak Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Uşak.
  • Tuncalı Yaman, T., & Çakır, Ö. (2017). Üniversite Tercihlerinin Seçime Dayalı Konjoint Analizi ile Belirlenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Dergisi, 1(1), 65-84.
  • Watson, J. (2018). Social Media Use İn Cancer Care. In Seminars İn Oncology Nursing, 2(34), 126-131.
  • Wearesocial.Com. (2020). Erişim Adresi: Https://Wearesocial.Com/Blog/2020/01/Digital-2020-3-8-Billion-People-Use-Social-Media.
  • Yaşlıoğlu, M. M. (2017). Sosyal Bilimlerde Faktör Analizi Ve Geçerlilik: Keşfedici Ve Doğrulayıcı Faktör Analizlerinin Kullanılması. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi(46), 74-85.
  • Yıldız, A. (2014). En İyi Üniversite Seçiminde Analitik Ağ Prosesinin Kullanımı. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi, 3(2), 108-119.
  • Yılmaz, A. B. (2018). Yeni Medya Ve Toplumsal Hareketler: Vegan Hareketi Örneği Üzerine Bir İnceleme. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi,İstanbul Ticaret Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Zengin, B., & Uzut, İ. (2017). Lisans Düzeyinde Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Üniversite Tercihlerini Etkileyen Nedenler: İstanbul Vakıf Üniversiteleri Örneği. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(3), 16-30. .

A Study on the Effect of Social Media on Tourism Student’s University Preferences Process

Year 2021, Volume: 10 Issue: 3, 2417 - 2442, 30.09.2021
https://doi.org/10.15869/itobiad.895150

Abstract

The extensive use of the internet and especially social media has provided people to become more active on these platforms in matters such as communication and obtaining information. The university selection process is a process that will require a large-scale research for the student, and he/she can benefit from social media to obtain information on this subject. For this reason, it was aimed on the study to determine what students pay attention to while obtaining information about the university on social media and how they should communicate with potential students of universities. The research was conducted with the participation of 230 university students studying undergraduate and associate degree tourism through a questionnaire delivered to them via Google Forms between April and May 2020. According to the results of the research, 97.4% of the participating students use social media actively. For this reason, it is very important and necessary for universities to strengthen their presence in social media. Instagram with 91.7% and YouTube with 80% are the most preferred social media platforms by the students participating in the research. Also, an explanatory factor analysis was made on the scale of social media, and as a result of the analysis, 3 dimensions were obtained: social media perception, the effect of social media tools on preference, and attitude towards social media. As a result of the reliability analysis Cronbach Alpha values show that the Social Media scale dimensions are reliable. Hypotheses have been developed to determine the differences between the demographic characteristics of the participants and the social media dimensions mentioned. It was determined as a result of the research, student's educational status was effective on their perception of social media and also how long they used social media was effective in their attitudes towards social media. In addition, it has been determined that the social media channels preferred by the participants are effective in their attitudes towards social media. For example, it was observed that the participants using Twitter were more affected by social media in the preference process than those who did not, and the social media perception was more positive among Instagram users.

References

  • Akıncı Vural, Z. B., & Bat, M. (2010). Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma. Journal Of Yasar University, 5(20), 3348-3382.
  • Akyazı, E. (2018). Tercih Sürecinde Üniversitelerin Sosyal Medya Kullanımı. International Journal Of Social Sciences And Education Research, 4(4), 677-688.
  • Aydın, A. F. (2017). Sosyal Medya Kullanımı Ve Kurumsal Markalaşma: Vodafone Örneği. Global Media Journal: Turkish Edition, 8(15), 320-345.
  • Barlett, M. S. (1954). A Note On The Multiplying Factors For Various Chi Square Approximations. Journal Of The Royal Statistical Society(16), 296-298.
  • Berthon, P. R., Pitt, L. F., Plangger, K., & Shapiro, D. (2012). Marketing Meets Web 2.0, Social Media, And Creative Consumers: Implications For İnternational Marketing Strategy. Business Horizons, 55(3), 261-271.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Faktör Analizi: Temel Kavramlar Ve Ölçek Geliştirmede Kullanımı. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi(32), 470-783.
  • Cankül, D., Metin, M., & Özvatan, D. (2018). Yiyecek İçecek İşletmeleri Ve Sosyal Medya Kullanımı. Journal Of Gastronomy, Hospitality And Travel, 1(1), 29-37.
  • Chang, H. L., Chou, Y. C., Wu, D. Y., & Wu, S. C. (2018). Will Firm's Marketing Efforts On Owned Social Media Payoff? A Quasi-Experimental Analysis Of Tourism Products. Decision Support Systems(107), 13-25.
  • Darı, A. B. (2018). Sosyal Medya Ve Siyaset: Türkiye’deki Siyasi Partilerin Sosyal Medya Kullanımı. Al Farabi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 2(1), 1-10.
  • Dijilopedi.Com. (2020). Erişim Adresi: Https://dijilopedi.com/2020-turkiye-internet-kullanimi-ve-sosyal-medya-istatistikleri/.
  • Duğan, Ö., & Aydın, B. O. (2018). Sosyal Medyanın Turizmde Tanıtım Amaçlı Kullanımı: Tc Kültür Ve Turizm Bakanlığı Örneği. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(1), 1-13.
  • Fidanoğlu, D. (2018, Konya). Vakıf Üniversiteleri Öğrencilerinin Üniversite Tercihlerinde Etkili Olan Faktörler:Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulları Örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kto Karatay Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Hemsley-Brown, J. (2012). The Best Education İn The World’: Reality, Repetition Or Cliché? International Students' Reasons For Choosing An English University. Studies İn Higher Education, 37(8), 1005-1022.
  • Hu, Y., Manikonda, L., & Kambhampati, S. (2014). What We İnstagram: A First Analysis Of İnstagram Photo Content And User Types. In Eighth International Aaaı Conference On Weblogs And Social Media, 595-598.
  • Kaiser, H. F. (1970). A Second Generation Little Jiffy. Psychometrika(35), 401-415.
  • Kaplan, A. M., & Haenlein, M. (2010). Users Of The World, Unite! The Challenges And Opportunities Of Social Media. Business Horizons, 53(1), 59-68.
  • Karaatlı, M. (2018). Verilerin Düzenlenmesi Ve Gösterimi, Editör: Şeref Kalaycı, Spss Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri (Ss: 1-47), 8. Baskı. Ankara: Dinamik Akademi Yayın Dağıtım.
  • Kocabaş, M., & Akdağ, İ. (2019). Aşçılık Programı Öğrencilerinin Demografik Özellikleri İle Üniversite Seçimleri Arasındaki İlişkiler Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırma Dergisi, 6(36), 1082-1090.
  • Köse, H. (2008). ‘’İnternette ‘Açık’ Ve Demokratik Yayıncılık ‘’, Sanal Ortam Günlükleri’’ Ve ‘’Wikiler’. Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi(13), 83-93.
  • Mangold, W. G., & Faulds, D. J. (2009). Social Media: The New Hybrid Element Of The Promotion Mix. Business Horizons, 52(4), 357-365.
  • Mon, L. (2015). Synthesis Lectures On Information Concepts, Retrieval, And Services. G. Marchionin İçinde, Social Media And Library Services (S. 1-87). Morgan & Claypool.
  • Özel, A. P. (2011). Sosyal Medya Ve Güven: Hükümet, Sivil Toplum Örgütleri Ve Ticari Kuruluşlara Yönelik Ampirik Bir Araştırma. Ajıt-E: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 2(4), 1-31.
  • Pallant, J. (2016). Spss Kullanma Kılavuzu Spss İle Adım Adım Veri Analizi. (Çev. Balcı, S. Ve Ahi, B.) . Ankara: Anı Yayıncılık (Eserin Orijinali 2015’te Yayımlandı).
  • Pirci, A. M. (2018). Belediyelerde Halkla İlişkiler Aracı Olarak Sosyal Medya Kullanımı: Büyükşehir Belediyelerinin Twitter Hesapları Üzerine Bir İnceleme. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • Reitz, A. (2012). Social Media's Function İn Organizations: A Functional Analysis Approach. Global Media Journal, 5(2), 41-56.
  • Schmidt, J. H. (2014). Twitter And The Rise Of Personal Publics. K. Weller, A. Bruns, J. Burgess, M. Mahrt, & C. Puschmann İçinde, Twıtter And Socıety (S. 3-14). New York: Peter Lang Publishing, Inc.
  • Sezgin, M. (2019). Sosyal Medyanın Üniversite Tercihine Etkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, T.C. Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • Shattuck, S., & Sargeant, A. (2017). Social Media. A. Sargeant, J. Shang, & Associates İçinde, Fundraising Principles And Practice (S. 360-391). New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.
  • Sheldon, P., & Bryant, K. (2016). Instagram: Motives For İts Use And Relationship To Narcissism And Contextual Age. Computers İn Human Behavior,(58), 89-97.
  • Şengöz, A., & Eroğlu, E. (2017). Örgütlerde Sosyal Medya Kullanımı: Sosyal Medya Algıları, Amaçları Ve Kullanım Alışkanlıkları. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 5(1), 503-524.
  • Şenyurt, G. (2016). Belediyelerin Halkla İlişkiler Uygulamalarında İnternetin Ve Sosyal Medyanın Kullanımı: Konya Merkez İlçe Belediyeleri Üzerine Bir İnceleme. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Konya.
  • Şimşek, A., Türkoğlu, M. E., & Küçükeşmen, E. (2019). Üniversite Tercihini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Ampirik Bir Çalışma: Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Örneği. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(6), 205-224.
  • Tepe, M. E. (2016). Öğrencilerin Algılarına Göre Üniversite Tercihinde Sosyal Medyanın Yeri. Yayınmlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Uşak Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Uşak.
  • Tuncalı Yaman, T., & Çakır, Ö. (2017). Üniversite Tercihlerinin Seçime Dayalı Konjoint Analizi ile Belirlenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Dergisi, 1(1), 65-84.
  • Watson, J. (2018). Social Media Use İn Cancer Care. In Seminars İn Oncology Nursing, 2(34), 126-131.
  • Wearesocial.Com. (2020). Erişim Adresi: Https://Wearesocial.Com/Blog/2020/01/Digital-2020-3-8-Billion-People-Use-Social-Media.
  • Yaşlıoğlu, M. M. (2017). Sosyal Bilimlerde Faktör Analizi Ve Geçerlilik: Keşfedici Ve Doğrulayıcı Faktör Analizlerinin Kullanılması. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi(46), 74-85.
  • Yıldız, A. (2014). En İyi Üniversite Seçiminde Analitik Ağ Prosesinin Kullanımı. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi, 3(2), 108-119.
  • Yılmaz, A. B. (2018). Yeni Medya Ve Toplumsal Hareketler: Vegan Hareketi Örneği Üzerine Bir İnceleme. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi,İstanbul Ticaret Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Zengin, B., & Uzut, İ. (2017). Lisans Düzeyinde Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Üniversite Tercihlerini Etkileyen Nedenler: İstanbul Vakıf Üniversiteleri Örneği. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(3), 16-30. .
There are 40 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Gülnur Karakaş Tandoğan 0000-0002-1283-3910

Yunus Emre Bilgiç 0000-0002-3779-8082

Publication Date September 30, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 10 Issue: 3

Cite

APA Karakaş Tandoğan, G., & Bilgiç, Y. E. (2021). Sosyal Medyanın Turizm Öğrencilerinin Üniversite Tercih Sürecine Etkisi Üzerine Bir Araştırma. İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(3), 2417-2442. https://doi.org/10.15869/itobiad.895150

Journal of the Human and Social Science Researches is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).