BibTex RIS Cite

Discontinuity Reasons of Secondary School Students in the Context of Gender Variable

Year 2012, Volume: 1 Issue: 4, 149 - 166, 01.12.2012

Abstract

References

  • PegemA Yayınları (1997). Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntem, Teknik ve ilkeler, Ankara: A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
  • Karasar, Niyazi (1994). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler, Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd.
  • MEB. (2004), İlköğretim Kurumları Yönetmeliği, 25620 Sayılı Resmi Gazete.
  • MEB (2012). Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Okul Öğrencilerinin Kılık ve Kıyafetlerine Dair Yönetmelik, 28480 Sayılı Resmî Gazete.
  • Taymaz, Haydar (2000). İlköğretim ve Ortaöğretim Okul Müdürleri İçin Okul Yönetimi, Okul Yöneticisİnin İş Alanları, Alanlara Giren İşler, İşlerin İşlemleri İşlem Basamakları. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • TEZCAN, Mahmut (1981). Eğitim Sosyolojisine Giriş, Ankara: Ankara Üni. Eğit. Fak. Yayınları. Künye: Haberli, Mehmet, Mehmet Fatih GÜVENÇ, “Ortaokul Öğrencilerinin Cinsiyet Değişkeni Bağlamında Devamsızlık Nedenleri”, İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, C.1, sy. 4, 2012, ss. 149-166.

ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN CİNSİYET DEĞİŞKENİ BAĞLAMINDA DEVAMSIZLIK NEDENLERİ

Year 2012, Volume: 1 Issue: 4, 149 - 166, 01.12.2012

Abstract

Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin okula devamsızlık nedenlerini tespit etmek ve devamsızlık nedenlerinin cinsiyete göre farklılıklarını ortaya koymaktır. Araştırma tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemi 2012-2013 Eğitim-Öğretim yılında Hatay Kavalcık Ertuğrul Gazi Orta Okulunda 5, 6, 7, 8. sınıfta öğrenim gören öğrencilerden oluşmaktadır. Veriler, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanıp, araştırmacı tarafından geliştirilen devamsızlık nedenleri anketinin öğrencilere uygulanması sonucu ulaşılan bilgilerden oluşmaktadır. Yapılan çalışma sonucunda, öğrencilerin devamsızlıklarının yoğun olarak ailevi nedenlerden kaynaklandığı görülmüştür. Ailevi nedenlerden sonra yoğun olarak işaretlenen nedenler okul, öğretmen ve yöneticilerden kaynaklanan nedenlerdir. Cinsiyete göre devamsızlık nedenlerinde önemli farklılıklar tespit edilmiştir. Kız öğrencilerin okula devamsızlık yapmalarında ailelerin büyük paylarının olduğu görülmüştür

References

  • PegemA Yayınları (1997). Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntem, Teknik ve ilkeler, Ankara: A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
  • Karasar, Niyazi (1994). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler, Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd.
  • MEB. (2004), İlköğretim Kurumları Yönetmeliği, 25620 Sayılı Resmi Gazete.
  • MEB (2012). Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Okul Öğrencilerinin Kılık ve Kıyafetlerine Dair Yönetmelik, 28480 Sayılı Resmî Gazete.
  • Taymaz, Haydar (2000). İlköğretim ve Ortaöğretim Okul Müdürleri İçin Okul Yönetimi, Okul Yöneticisİnin İş Alanları, Alanlara Giren İşler, İşlerin İşlemleri İşlem Basamakları. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • TEZCAN, Mahmut (1981). Eğitim Sosyolojisine Giriş, Ankara: Ankara Üni. Eğit. Fak. Yayınları. Künye: Haberli, Mehmet, Mehmet Fatih GÜVENÇ, “Ortaokul Öğrencilerinin Cinsiyet Değişkeni Bağlamında Devamsızlık Nedenleri”, İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, C.1, sy. 4, 2012, ss. 149-166.
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Mehmet Haberli This is me

Mehmet Haberli This is me

Mehmet Fatih Güvenç This is me

Publication Date December 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 1 Issue: 4

Cite

APA Haberli, M., Haberli M., & Güvenç, M. F. (2012). ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN CİNSİYET DEĞİŞKENİ BAĞLAMINDA DEVAMSIZLIK NEDENLERİ. İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 1(4), 149-166.

Journal of the Human and Social Science Researches is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).