Research on teaching Turkish to people of Turkish descent is significant in understanding different approaches and practices in language education. These studies provide data to enhance teaching methodologies. A thorough examination of existing knowledge in this field can contribute to making educational strategies more effective. Additionally, comparing different methods and practices allows for identifying more effective teaching techniques. In this context, the purpose of this research is to examine studies on teaching Turkish to people of Turkish descent. The document analysis technique was used to conduct a comprehensive review of the current literature. Within the scope of this research, articles on teaching Turkish to people of Turkish descent were selected as data sources, focusing on journals indexed in the TR Index, created by ULAKBİM. Articles published on the TR Index platform up to August 1, 2024, were reviewed. The research was limited to studies published between 2009 and 2024. A total of 65 articles were included in the review, with 34 of them being analyzed according to the study’s objectives. Content analysis revealed that TÖMER and language preparatory classes were the predominant participant groups. Additionally, it was found that single-author articles were more common, with most studies being published in 2020. Writing skills were the primary focus of most studies, and qualitative methods were preferred. Furthermore, student-written works emerged as the main data collection tool, and the most frequently reported outcome was the interference of the native language in speaking the target language. Therefore, it has been determined that the reviewed studies predominantly focus on students' errors, and it has also been observed that considerable emphasis is placed on suggestions for correcting these errors. In conclusion, this research aims to provide a valuable perspective on studies and practices in teaching Turkish to people of Turkish descent by analyzing the existing literature.
Students of Turkish Descent Teaching Türkiye Turkish Turkic Republics Turkic World Literature Review Content Analysis
Türk soylulara Türkiye Türkçesi öğretimi üzerine yapılan araştırmalar, dil öğretimindeki farklı yaklaşımları ve uygulamaları anlamak bakımından önem taşımaktadır. Bu çalışmalar, öğretimi geliştirmek için veriler sunmaktadır. Bu alandaki mevcut bilgilerin derinlemesine incelenmesi, eğitim stratejilerinin daha etkili hâle gelmesine katkı sağlayabilmektedir. Bununla birlikte farklı yöntemlerin ve uygulamaların karşılaştırılması, daha etkili öğretim yöntemlerinin belirlenmesine olanak tanımaktadır. Bu bağlamda araştırmanın amacı Türk soylulara Türkiye Türkçesi öğretimi üzerine yapılan çalışmaları incelemektir. Mevcut literatürün kapsamlı bir şekilde incelenmesi amacıyla doküman analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırma çerçevesinde Türk soylulara Türkiye Türkçesi öğretimine ilişkin yazılmış makaleler veri kaynağı olarak seçilmiş ve bu makalelerin belirlenmesinde ULAKBİM tarafından oluşturulan TR Dizin’de taranan dergiler temel alınmıştır. TR Dizin platformunda 01.08.2024 tarihine kadar yayımlanmış olan makaleler değerlendirilmiştir. İncelemeye alınan araştırmalar 2009-2024 yılları arasında yayımlanan çalışmalarla sınırlandırılmıştır. Tarama sonucunda toplam 65 makale incelemeye alınmış ve bu makalelerden 34’ü araştırmanın amaçları doğrultusunda analiz sürecine dâhil edilmiştir. Yapılan içerik analizi sonucuna bakıldığında katılımcı grubun büyük çoğunluğunu lisans, TÖMER ve dil hazırlık sınıflarındaki öğrencilerin oluşturduğu tespit edilmiştir. Bununla birlikte tek yazarlı makalelerin daha çok yer aldığı, makalelerin en çok 2020 yılında yayımlandığı, daha fazla yazma becerisi üzerine çalışmalar yapıldığı, yöntem olarak daha fazla nitel seçildiği anlaşılmıştır. Ayrıca veri toplama aracı olarak öğrenci yazılı ürünlerinin ön plana çıktığı görülmüş ve ana dilinin hedef dilde konuşmaya ket vurması en fazla ulaşılan sonuç görünümü olarak belirlenmiştir. Bu nedenle incelenen çalışmalarda, daha çok öğrencilerin hatalarına odaklanıldığı saptanmış ve bu hataların düzeltilmesine yönelik önerilere de ağırlık verildiği gözlemlenmiştir. Sonuç olarak bu araştırma Türk soylulara Türkiye Türkçesi öğretimi konusundaki literatürü analiz ederek bu alandaki araştırmalara ve uygulamalara yönelik bir bakış açısı sunmayı amaçlamaktadır.
İçerik Analizi Literatür Taraması Türk Soylu Öğrenciler Türkiye Türkçesi Öğretimi Türk Cumhuriyetleri Türk Dünyası
Bu çalışmanın hazırlanma sürecinde bilimsel ve etik ilkelere uyulduğu ve yararlanılan tüm çalışmaların kaynakçada belirtildiği beyan olunur.
Bu araştırmayı desteklemek için dış fon kullanılmamıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Language Studies (Other), Turkish and Social Sciences Education (Diğer) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 31, 2024 |
Publication Date | December 31, 2024 |
Submission Date | August 24, 2024 |
Acceptance Date | December 29, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 13 Issue: 5 |