Ülkemizde her yıl uluslararası öğrenci sayısı giderek artmaktadır. Bu öğrenciler hem ülke ekonomisine hem de ülkenin kültürel zenginliğine katkı sağlamaktadır. Diğer yandan uluslararası öğrencilerin öğrenim süreçleri boyunca yaşadıkları sorunlar bulunmaktadır. Buradan hareketle uluslararası öğrencilerin öğrenim hayatları boyunca yaşadıkları sorunlarının ortaya çıkarılması ve bunlara yönelik çözüm önerilerinin getirilmesi kaliteli ve etkili bir eğitim için önemli olduğu değerlendirilebilir. Bu bağlamda bu araştırmanın amacı, ülkemizde yükseköğrenime devam eden Filistinli öğrencilerin yükseköğrenim sürecinde yaşadıkları sorunları belirlemek ve çözüm önerileri geliştirmektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubunu 2024-2025 eğitim ve öğretim yılında Konya’daki farklı üniversitelerde öğrenim gören 20 Filistinli öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada uygun örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Veriler araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış bir görüşme formu ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde içerik analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre Filistinli öğrencilerin yükseköğrenim sürecinde en sık yaşadıkları sorunların ekonomik problemler, dil, uyum ve ayrımcılık problemleri olduğu belirlenmiştir. Diğer yandan Filistinli öğrencilerin yükseköğrenim sürecinde en sık yaşadıkları hayal kırıklıklarının ise eğitim sistemi, ekonomik, toplumsal ve dil sorunları olduğu bulunmuştur. Araştırmadan elde edilen diğer bir bulgu ise Filistinli öğrencilerin yükseköğrenim sürecinde yaşadıkları sorunlara ilişkin çözüm önerilerinin, eğitime, toplumsal entegrasyon süreçlerine, ekonomiye ve dil öğretimine yönelik olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca Filistinli öğrencilerin yükseköğrenim sürecinin sonundaki beklentilerinin ise istihdam, deneyim, ülkesine dönmek, kaliteli eğitim ve kariyer olduğu belirlenmiştir. Araştırma bulgularına göre Filistinli öğrenciler ülkemizde yükseköğrenime başlamadan önce üniversiteler ve Millî Eğitim Bakanlığı aracılığıyla Türkçe eğitimi almaları sağlanmalıdır.
Dil Sorunları Ekonomik Sorunlar Filistinli Öğrenciler Uluslararası Öğrenciler Yükseköğrenim
Etik kurul belgesi ekler kısmına yüklenmiştir.
Yok
Statistics indicate that the number of international students in Türkiye is increasing each year. These students both contribute to the country's economy and cultural richness. On the other hand, international students have some problems during their education. The researchers think that for a quality and practical education, it is important to identify the problems international students face and offer solutions to them. Accordingly, this paper aims to identify the problems faced by Palestinian students attending tertiary education in Türkiye and offer suggestions for solutions. Phenomenological design, one of the qualitative research methods, was adopted in the paper. The participants are 20 Palestinian students studying at different universities in Konya in the 2024-2025 academic year. The researchers employed the convenience sampling method. The data were obtained using a semi-structured interview form prepared by the researchers, who used content analysis to analyze the data. According to the findings, the most common problems faced by Palestinian students in tertiary education are language problems, economic problems, integration problems, and discrimination problems. Moreover, it emerged that the most common disappointments of Palestinian students in tertiary education were related to the education system and economic, social, and language issues. The participants also offered solutions to their problems related to education, social integration processes, economy, and language issues. Additionally, the expectations of Palestinian students at the end of tertiary education are employment, experience, returning home, quality education, and career opportunities. Considering the research findings, it is recommended that Palestinian students receive Turkish language education through universities and/or the Ministry of National Education before starting their majors.
Economic Problems International Students Language Problems Palestinian Students Tertiary Education
The ethical approval was uploaded as an attachment.
None
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Turkish and Social Sciences Education (Diğer) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | June 14, 2025 |
Publication Date | June 30, 2025 |
Submission Date | January 9, 2025 |
Acceptance Date | March 26, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 14 Issue: 2 |