Research Article
BibTex RIS Cite

Konya’da Eğitim Gören Filistinli Öğrencilerin Yükseköğrenim Algılarının Değerlendirilmesi

Year 2025, Volume: 14 Issue: 2, 707 - 724, 30.06.2025
https://doi.org/10.15869/itobiad.1608569

Abstract

Ülkemizde her yıl uluslararası öğrenci sayısı giderek artmaktadır. Bu öğrenciler hem ülke ekonomisine hem de ülkenin kültürel zenginliğine katkı sağlamaktadır. Diğer yandan uluslararası öğrencilerin öğrenim süreçleri boyunca yaşadıkları sorunlar bulunmaktadır. Buradan hareketle uluslararası öğrencilerin öğrenim hayatları boyunca yaşadıkları sorunlarının ortaya çıkarılması ve bunlara yönelik çözüm önerilerinin getirilmesi kaliteli ve etkili bir eğitim için önemli olduğu değerlendirilebilir. Bu bağlamda bu araştırmanın amacı, ülkemizde yükseköğrenime devam eden Filistinli öğrencilerin yükseköğrenim sürecinde yaşadıkları sorunları belirlemek ve çözüm önerileri geliştirmektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubunu 2024-2025 eğitim ve öğretim yılında Konya’daki farklı üniversitelerde öğrenim gören 20 Filistinli öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada uygun örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Veriler araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış bir görüşme formu ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde içerik analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre Filistinli öğrencilerin yükseköğrenim sürecinde en sık yaşadıkları sorunların ekonomik problemler, dil, uyum ve ayrımcılık problemleri olduğu belirlenmiştir. Diğer yandan Filistinli öğrencilerin yükseköğrenim sürecinde en sık yaşadıkları hayal kırıklıklarının ise eğitim sistemi, ekonomik, toplumsal ve dil sorunları olduğu bulunmuştur. Araştırmadan elde edilen diğer bir bulgu ise Filistinli öğrencilerin yükseköğrenim sürecinde yaşadıkları sorunlara ilişkin çözüm önerilerinin, eğitime, toplumsal entegrasyon süreçlerine, ekonomiye ve dil öğretimine yönelik olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca Filistinli öğrencilerin yükseköğrenim sürecinin sonundaki beklentilerinin ise istihdam, deneyim, ülkesine dönmek, kaliteli eğitim ve kariyer olduğu belirlenmiştir. Araştırma bulgularına göre Filistinli öğrenciler ülkemizde yükseköğrenime başlamadan önce üniversiteler ve Millî Eğitim Bakanlığı aracılığıyla Türkçe eğitimi almaları sağlanmalıdır.

Ethical Statement

Etik kurul belgesi ekler kısmına yüklenmiştir.

Supporting Institution

Yok

References

  • Akkaya, A. Y., Çilingir, G. A. ve Levent, G. T. (2018). Van Yüzüncü Yıl Üniversitesindeki Suriyeli öğrencilerin akademik sorunları üzerine bir çalışma. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 40(2), 413-448. https://doi.org/10.21560/spcd.vi.447969
  • Alavi, M., & Mansor, S. M. S. (2011). Categories of problems among international students in Universiti Teknologi Malaysia. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 30, 1581-1587. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2011.10.307
  • Altunbaş, A. (2020). Türkiye’de yaşayan göçmenlerin üniversite eğitiminden memnuniyetlerinin Konya’daki Suriyeli öğrenciler örneği üzerinden değerlendirilmesi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(2), 64–74. https://doi.org/10.32329/uad.772646
  • Baklashova, T. A., & Kazakov, A. V. (2016). Challenges of international students’ adjustment to a higher education institution. International Journal of Environmental and Science Education, 11(8), 1821–1832.
  • Cevher, E. (2016). Yükseköğretimde uluslararasí öğrenci hareketliliği ve memnuniyeti. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 7(22), 337-349.
  • Council of Higher Education. (2024). Üniversite izleme ve değerlendirme genel raporu 2024 [University monitoring and evaluation general report 2024]. Retrieved from https://www.yok.gov.tr/Documents/2024/universite-izleme-ve-degerlendirme-genel-raporu-2024.pdf on 15.11.2024.
  • Çelik, İ. (2013). Türkiye’de yükseköğrenim gören yabancı uyruklu öğrencilerin sorunları [The problems of international student having higher education in Turkey] (Master’s Thesis). Trakya University, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • Çöllü, E. F., & Öztürk, Y. E. (2009). Türk Cumhuriyetleri, türk ve akraba topluluklarından Türkiye’ye yükseköğrenim görmek amacıyla gelen öğrencilerin uyum ve iletişim sorunları (Konya Selçuk Üniversitesi örneği). Journal of Azerbaijani Studies, 12(1–2), 223–239.
  • Demirhan, K. (2017). Ulusal alanyazında uluslararası öğrenciler ve uluslararası öğrencileri siyasal açıdan düşünmek. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 13(13), 547-562.
  • Derman, S. (2010). Yabancı uyruklu öğrencilerin Türkiye Türkçesi öğreniminde karşılaştıkları sorunlar. Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 29, 227–247.
  • Enterieva, M., & Sezgin, F. (2016). Türki Cumhuriyetlerden Türkiye’ye gelen yükseköğretim öğrencilerinin akademik ve sosyal beklentilerinin karşılanma düzeyi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 6(1), 102–115.
  • Golzar, J., Noor, S., & Tajik, O. (2022). Convenience sampling. International Journal of Education & Language Studies, 1(2), 72–77. https://doi.org/10.22034/ijels.2022.162981
  • Gönültaş, M., Kul, A., & Al-Khatib, A. (2023). Uluslararası öğrencilerin uyum problemleri ve bu problemlerle baş etme stratejileri: Bir durum çalışması. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 60–69. https://doi.org/10.21666/muefd.1096957
  • Huntley, H. S. (1993). Adult international students: problems of adjustment. Retrieved from https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED355886.pdf on 08.12.2024.
  • İnce, M., & Koçak, M. C. (2018). Türkiye’de yüksek öğrenim gören yabancı uyruklu öğrencilerin sosyal ve kültürel problemleri. Journal of Turkish Studies, 13(10), 371–385. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.13598
  • Kalaycı, H., & Göç, E. (2023). Yükseköğretim kurumlarında öğrenim gören yabancı uyruklu öğrencilerin sorunlarına sosyolojik bir bakış: Çankırı örneği. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (34), 69–94. https://doi.org/10.54600/igdirsosbilder.1245705
  • Kıroğlu, K., Kesten, A., & Elma, C. (2011). Türkiye’de öğrenim gören yabancı uyruklu lisans öğrencilerinin sosyo- kültürel ve ekonomik sorunları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 26–39.
  • Kocabıyık, O. O., Bacıoğlu, S. D., & Güvendir, M. A. (2019). Yükseköğretimde öğrenim gören uluslararası öğrencilerin sorunları. Journal of Human Sciences, 16(2), 561-581.
  • Kurtça, B. (2020). Bartın üniversitesi’nde eğitim gören yabancı uyruklu öğrencilerin sosyo‐ekonomik sorunları ve çözüm önerileri. Bartın Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 5(1), 113–126.
  • McAlister, A. M., & Lee, D. M., & Ehlert, K. M., & Kajfez, R. L., & Faber, C. J., & Kennedy, M. S. (2017, June). Qualitative Coding: An Approach to Assess Inter-Rater Reliability Paper presented at 2017 ASEE Annual Conference & Exposition, Columbus, Ohio. https://doi.org/10.18260/1-2--28777
  • Mesidor, J. K., & Sly, K. F. (2015). Factors that contribute to the adjustment of international students. Journal of international students, 6(1), 262-282. https://doi.org/10.32674/jis.v6i1.569
  • Merriam, S.B. (2013). Nitel araştırma (3. Basımdan Çeviri). (S. Turan, Çev. Ed.). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (2nd ed.). California: SAGE Publications.
  • Musaoğlu, B. N. (2016). Türkiye’de öğrenim gören uluslararası öğrencilerin entegrasyon süreci. Türk Dünyası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 12-24.
  • Okai, L. B., & Mandayam, G. (2024). The importance of international students in the United States. International Journal of Studies in Education and Science, 5(3), 304–326. https://doi.org/10.46328/ijses.108
  • Özer, M. (2012). Türkiye'de uluslararası öğrenciler. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, (1), 10-13.
  • Saarijärvi, M., & Bratt, E. L. (2021). When face-to-face interviews are not possible: tips and tricks for video, telephone, online chat, and email interviews in qualitative research. European Journal of Cardiovascular Nursing, 20(4), 392–396. https://doi.org/10.1093/eurjcn/zvab038
  • Stemler, S. (2001). An overview of content analysis. Practical Assessment, Research, and Evaluation, 7(17), 1–6. https://doi.org/10.7275/z6fm-2e34
  • Şahin, M., & Demirtaş, H. (2014). Üniversitelerde yabanci uyruklu öğrencilerin akademik başari düzeyleri, yaşadiklari sorunlar ve çözüm önerileri. Milli Eğitim Dergisi, 44(204), 88–113.
  • Taylan, Ş. (2019). Sakarya Üniversitesindeki uluslararası öğrencilerin sorunları [Problems of international students in Sakarya University] (Master’s Thesis). Sakarya University, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Topal, F., & Tauscher, S. (2020). Uluslararası öğrencilerin akademik ve sosyal yaşamlarında karşılaştıkları sorunlar üzerine inceleme. Akademik İncelemeler Dergisi, 15(1), 309–344. https://doi.org/10.17550/akademikincelemeler.624380
  • Uslu, F., & Demir, E. (2023). Nitel bir veri toplama tekniği: Derinlemesine görüşme. Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 40(1), 289-299. https://doi.org/10.32600/huefd.1184085
  • Usta, S., Sayın, Y., & Güzelipek, Y. A. (2017). Yabancı uyruklu öğrencilerin kente ve üniversiteye uyumu: Karaman ili örneği. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 3, 565–577.
  • VERBI Software. (2020). MAXQDA 2020 [computer software]. Berlin, Germany: VERBI Software.
  • Wu, H.P., Garza, E. & Guzman, N. (2015). International student’s challenge and adjustment to college. Education Research International, 1-9. http://dx.doi.org/10.1155/2015/202753
  • Yardımcıoğlu, F., Beşel, F., & Savaşan, F. (2017). Uluslararası öğrencilerin sosyo-ekonomik problemleri ve çözüm önerileri (Sakarya üniversitesi örneği). Akademik İncelemeler Dergisi, 12(1), 203–254. https://doi.org/10.17550/akademikincelemeler.308940
  • Yıldıran, C., Özkan, D., & Büyükyılmaz, O. (2016). Yabancı uyruklu lisans öğrencilerinin durum analizi: Karabük Üniversitesi. Journal of International Scientific Researches, 1(1), 20–20.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11th ed.). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, E. (2022). İstanbul’daki uluslararası öğrencilerin göç deneyimleri ve kente entegrasyonu araştırması. Sosyoloji Dergisi, (43), 51-93.
  • Zhai, L. (2002). Studying international students: Adjustment issues and social support. Retrieved from https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED474481.pdf on 08.12.2024.

An Evaluation of Tertiary Education Perceptions of Palestinian Students Studying in Konya

Year 2025, Volume: 14 Issue: 2, 707 - 724, 30.06.2025
https://doi.org/10.15869/itobiad.1608569

Abstract

Statistics indicate that the number of international students in Türkiye is increasing each year. These students both contribute to the country's economy and cultural richness. On the other hand, international students have some problems during their education. The researchers think that for a quality and practical education, it is important to identify the problems international students face and offer solutions to them. Accordingly, this paper aims to identify the problems faced by Palestinian students attending tertiary education in Türkiye and offer suggestions for solutions. Phenomenological design, one of the qualitative research methods, was adopted in the paper. The participants are 20 Palestinian students studying at different universities in Konya in the 2024-2025 academic year. The researchers employed the convenience sampling method. The data were obtained using a semi-structured interview form prepared by the researchers, who used content analysis to analyze the data. According to the findings, the most common problems faced by Palestinian students in tertiary education are language problems, economic problems, integration problems, and discrimination problems. Moreover, it emerged that the most common disappointments of Palestinian students in tertiary education were related to the education system and economic, social, and language issues. The participants also offered solutions to their problems related to education, social integration processes, economy, and language issues. Additionally, the expectations of Palestinian students at the end of tertiary education are employment, experience, returning home, quality education, and career opportunities. Considering the research findings, it is recommended that Palestinian students receive Turkish language education through universities and/or the Ministry of National Education before starting their majors.

Ethical Statement

The ethical approval was uploaded as an attachment.

Supporting Institution

None

References

  • Akkaya, A. Y., Çilingir, G. A. ve Levent, G. T. (2018). Van Yüzüncü Yıl Üniversitesindeki Suriyeli öğrencilerin akademik sorunları üzerine bir çalışma. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 40(2), 413-448. https://doi.org/10.21560/spcd.vi.447969
  • Alavi, M., & Mansor, S. M. S. (2011). Categories of problems among international students in Universiti Teknologi Malaysia. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 30, 1581-1587. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2011.10.307
  • Altunbaş, A. (2020). Türkiye’de yaşayan göçmenlerin üniversite eğitiminden memnuniyetlerinin Konya’daki Suriyeli öğrenciler örneği üzerinden değerlendirilmesi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(2), 64–74. https://doi.org/10.32329/uad.772646
  • Baklashova, T. A., & Kazakov, A. V. (2016). Challenges of international students’ adjustment to a higher education institution. International Journal of Environmental and Science Education, 11(8), 1821–1832.
  • Cevher, E. (2016). Yükseköğretimde uluslararasí öğrenci hareketliliği ve memnuniyeti. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 7(22), 337-349.
  • Council of Higher Education. (2024). Üniversite izleme ve değerlendirme genel raporu 2024 [University monitoring and evaluation general report 2024]. Retrieved from https://www.yok.gov.tr/Documents/2024/universite-izleme-ve-degerlendirme-genel-raporu-2024.pdf on 15.11.2024.
  • Çelik, İ. (2013). Türkiye’de yükseköğrenim gören yabancı uyruklu öğrencilerin sorunları [The problems of international student having higher education in Turkey] (Master’s Thesis). Trakya University, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • Çöllü, E. F., & Öztürk, Y. E. (2009). Türk Cumhuriyetleri, türk ve akraba topluluklarından Türkiye’ye yükseköğrenim görmek amacıyla gelen öğrencilerin uyum ve iletişim sorunları (Konya Selçuk Üniversitesi örneği). Journal of Azerbaijani Studies, 12(1–2), 223–239.
  • Demirhan, K. (2017). Ulusal alanyazında uluslararası öğrenciler ve uluslararası öğrencileri siyasal açıdan düşünmek. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 13(13), 547-562.
  • Derman, S. (2010). Yabancı uyruklu öğrencilerin Türkiye Türkçesi öğreniminde karşılaştıkları sorunlar. Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 29, 227–247.
  • Enterieva, M., & Sezgin, F. (2016). Türki Cumhuriyetlerden Türkiye’ye gelen yükseköğretim öğrencilerinin akademik ve sosyal beklentilerinin karşılanma düzeyi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 6(1), 102–115.
  • Golzar, J., Noor, S., & Tajik, O. (2022). Convenience sampling. International Journal of Education & Language Studies, 1(2), 72–77. https://doi.org/10.22034/ijels.2022.162981
  • Gönültaş, M., Kul, A., & Al-Khatib, A. (2023). Uluslararası öğrencilerin uyum problemleri ve bu problemlerle baş etme stratejileri: Bir durum çalışması. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 60–69. https://doi.org/10.21666/muefd.1096957
  • Huntley, H. S. (1993). Adult international students: problems of adjustment. Retrieved from https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED355886.pdf on 08.12.2024.
  • İnce, M., & Koçak, M. C. (2018). Türkiye’de yüksek öğrenim gören yabancı uyruklu öğrencilerin sosyal ve kültürel problemleri. Journal of Turkish Studies, 13(10), 371–385. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.13598
  • Kalaycı, H., & Göç, E. (2023). Yükseköğretim kurumlarında öğrenim gören yabancı uyruklu öğrencilerin sorunlarına sosyolojik bir bakış: Çankırı örneği. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (34), 69–94. https://doi.org/10.54600/igdirsosbilder.1245705
  • Kıroğlu, K., Kesten, A., & Elma, C. (2011). Türkiye’de öğrenim gören yabancı uyruklu lisans öğrencilerinin sosyo- kültürel ve ekonomik sorunları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 26–39.
  • Kocabıyık, O. O., Bacıoğlu, S. D., & Güvendir, M. A. (2019). Yükseköğretimde öğrenim gören uluslararası öğrencilerin sorunları. Journal of Human Sciences, 16(2), 561-581.
  • Kurtça, B. (2020). Bartın üniversitesi’nde eğitim gören yabancı uyruklu öğrencilerin sosyo‐ekonomik sorunları ve çözüm önerileri. Bartın Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 5(1), 113–126.
  • McAlister, A. M., & Lee, D. M., & Ehlert, K. M., & Kajfez, R. L., & Faber, C. J., & Kennedy, M. S. (2017, June). Qualitative Coding: An Approach to Assess Inter-Rater Reliability Paper presented at 2017 ASEE Annual Conference & Exposition, Columbus, Ohio. https://doi.org/10.18260/1-2--28777
  • Mesidor, J. K., & Sly, K. F. (2015). Factors that contribute to the adjustment of international students. Journal of international students, 6(1), 262-282. https://doi.org/10.32674/jis.v6i1.569
  • Merriam, S.B. (2013). Nitel araştırma (3. Basımdan Çeviri). (S. Turan, Çev. Ed.). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (2nd ed.). California: SAGE Publications.
  • Musaoğlu, B. N. (2016). Türkiye’de öğrenim gören uluslararası öğrencilerin entegrasyon süreci. Türk Dünyası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 12-24.
  • Okai, L. B., & Mandayam, G. (2024). The importance of international students in the United States. International Journal of Studies in Education and Science, 5(3), 304–326. https://doi.org/10.46328/ijses.108
  • Özer, M. (2012). Türkiye'de uluslararası öğrenciler. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, (1), 10-13.
  • Saarijärvi, M., & Bratt, E. L. (2021). When face-to-face interviews are not possible: tips and tricks for video, telephone, online chat, and email interviews in qualitative research. European Journal of Cardiovascular Nursing, 20(4), 392–396. https://doi.org/10.1093/eurjcn/zvab038
  • Stemler, S. (2001). An overview of content analysis. Practical Assessment, Research, and Evaluation, 7(17), 1–6. https://doi.org/10.7275/z6fm-2e34
  • Şahin, M., & Demirtaş, H. (2014). Üniversitelerde yabanci uyruklu öğrencilerin akademik başari düzeyleri, yaşadiklari sorunlar ve çözüm önerileri. Milli Eğitim Dergisi, 44(204), 88–113.
  • Taylan, Ş. (2019). Sakarya Üniversitesindeki uluslararası öğrencilerin sorunları [Problems of international students in Sakarya University] (Master’s Thesis). Sakarya University, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Topal, F., & Tauscher, S. (2020). Uluslararası öğrencilerin akademik ve sosyal yaşamlarında karşılaştıkları sorunlar üzerine inceleme. Akademik İncelemeler Dergisi, 15(1), 309–344. https://doi.org/10.17550/akademikincelemeler.624380
  • Uslu, F., & Demir, E. (2023). Nitel bir veri toplama tekniği: Derinlemesine görüşme. Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 40(1), 289-299. https://doi.org/10.32600/huefd.1184085
  • Usta, S., Sayın, Y., & Güzelipek, Y. A. (2017). Yabancı uyruklu öğrencilerin kente ve üniversiteye uyumu: Karaman ili örneği. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 3, 565–577.
  • VERBI Software. (2020). MAXQDA 2020 [computer software]. Berlin, Germany: VERBI Software.
  • Wu, H.P., Garza, E. & Guzman, N. (2015). International student’s challenge and adjustment to college. Education Research International, 1-9. http://dx.doi.org/10.1155/2015/202753
  • Yardımcıoğlu, F., Beşel, F., & Savaşan, F. (2017). Uluslararası öğrencilerin sosyo-ekonomik problemleri ve çözüm önerileri (Sakarya üniversitesi örneği). Akademik İncelemeler Dergisi, 12(1), 203–254. https://doi.org/10.17550/akademikincelemeler.308940
  • Yıldıran, C., Özkan, D., & Büyükyılmaz, O. (2016). Yabancı uyruklu lisans öğrencilerinin durum analizi: Karabük Üniversitesi. Journal of International Scientific Researches, 1(1), 20–20.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11th ed.). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, E. (2022). İstanbul’daki uluslararası öğrencilerin göç deneyimleri ve kente entegrasyonu araştırması. Sosyoloji Dergisi, (43), 51-93.
  • Zhai, L. (2002). Studying international students: Adjustment issues and social support. Retrieved from https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED474481.pdf on 08.12.2024.
There are 40 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Turkish and Social Sciences Education (Diğer)
Journal Section Articles
Authors

Fatih Yılmaz 0000-0001-7852-6756

Mevlüt Uygur 0000-0002-3880-5731

Early Pub Date June 14, 2025
Publication Date June 30, 2025
Submission Date January 9, 2025
Acceptance Date March 26, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 14 Issue: 2

Cite

APA Yılmaz, F., & Uygur, M. (2025). An Evaluation of Tertiary Education Perceptions of Palestinian Students Studying in Konya. İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 14(2), 707-724. https://doi.org/10.15869/itobiad.1608569

Journal of the Human and Social Science Researches is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).