Research Article
BibTex RIS Cite

TÜM DÜNYAYA ÖRNEK OLAN RUS FOLKLÖR DANS TOPLULUKLARI

Year 2017, Issue: 8, 343 - 355, 30.07.2017

Abstract

Konservatuvarların Bale Anasanat dallarında “karakter dersi” önemli ve geniş bir rol oynamaktadır. Bu eğitim süresi boyunca öğrenciler Rus, İspanyol, Napolitan, Macar danslarının stil özelliklerini, uygulamalı olarak öğrenmektedirler.   
Bu çalışma, Rus dansını detaylı bir şekilde incelerken, Rus dansının günümüze kadar gelişimini göstermektedir. Halk dansı olarak bilinen Rus dansının nasıl klasik bale repertuvarına girdiğini detaylı olarak anlatmaktadır. Rus dansını incelerken büyük usta İgor Moiseyev’in koreografilerine ve sanatsal çalışmalarına da geniş bir yer ayrılmıştır. Bunların yanısıra, Rus halk kostümlerinin ilk kez klasik bale sahnesine taşınması ve geçmişten günümüze kadar gösterdiği değişiklikler de incelenmiş ve anlatılmıştır.  
Son aşamada, karakter dansı korrepetitör ile beraber piyano eşliğinde yapıldığı için, derste kullanılan müzik notalarını örnekleriyle beraber içermektedir.   
Bu sanat çalışması, Karakter Dansları içinde olan Rus danslarının; bar ve orta egzersizlerinin metodik olarak açıklamasını, stil özelliklerinin tanımlanmasını, müzikal özelliklerinin belirlenmesini, mimik ve jestlerin tanımlanmasını içermektedir. 

References

  • Klavir Dergisi, Igor Moiseyev, http://www.klavier.com.ua/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&p roduct_id=654&category_id=101&option=com_virtuemart&Itemid=83
  • Kultura, Berözka, http://www.culture.ru/materials/104113/-berezka-tayna-plivushchego-shaga
  • Rus Ordusu, http://www.culture.ru/materials/104113/-berezka-tayna-plivushchego-shaga
  • Rus Tiyatrosu, http://rusnardom.ru/russkiy-teatr/istoriya-russkogo-baleta/ Vasilyeva M. 1968. Tarih Dansları, , Moskova: Sanat Yayınevi
  • Zatsepina K. 1951. Sovyet Rusya Halk Dansları, Moskova.

RUSSIAN FOLK DANCE COMPANY MODELS THROUGHOUT THE WORLD

Year 2017, Issue: 8, 343 - 355, 30.07.2017

Abstract

In the Ballet Department of Conservatories, “Character Lecture” has an important role Durin the education, students learn the stylistic features of Russian, Spanish, Naepolitan and Hungarian dances practically.   

This study examines russian dance in detail and also show its development until today. In addition, it describes in deatil ‘russian dance’ known as folk dance how entered the classical balet repertoire. While examining the Russian dance, A large space were devoted to the choreography and artistic works of great master Igor Moiseyev. Also in this study, the first uses of Russian folk costumes on the classical ballet stage and its changes from past to present were examined and explanied.  

This artwork includes methodically explanations of bar and middle exercises of Russian dances as character dances, the describing its stylistic and gestural features, the determining its musical specifications. 

References

  • Klavir Dergisi, Igor Moiseyev, http://www.klavier.com.ua/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&p roduct_id=654&category_id=101&option=com_virtuemart&Itemid=83
  • Kultura, Berözka, http://www.culture.ru/materials/104113/-berezka-tayna-plivushchego-shaga
  • Rus Ordusu, http://www.culture.ru/materials/104113/-berezka-tayna-plivushchego-shaga
  • Rus Tiyatrosu, http://rusnardom.ru/russkiy-teatr/istoriya-russkogo-baleta/ Vasilyeva M. 1968. Tarih Dansları, , Moskova: Sanat Yayınevi
  • Zatsepina K. 1951. Sovyet Rusya Halk Dansları, Moskova.
There are 5 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section MAKALELER/ARTICLES
Authors

Sabina Ganioglu This is me

Publication Date July 30, 2017
Submission Date July 7, 2017
Published in Issue Year 2017 Issue: 8

Cite

Chicago Ganioglu, Sabina. “TÜM DÜNYAYA ÖRNEK OLAN RUS FOLKLÖR DANS TOPLULUKLARI”. Art-Sanat Dergisi, no. 8 (July 2017): 343-55.