Her marka, göstergelerden yararlanarak
kendisine bir tür “imgeler bütünü” ve bir “anlamlar evreni” yaratır. Böylelikle
kendini diğer markalar arasında “farklı kılma” amacındadır. Peki reklam
iletileri aracılığıyla, markalar, ürünler “nasıl” farklı kılınmaktadır ve
“nasıl” diğerine göre bireyleri satın alma sürecine ikna etmektedir? Hiç
kuşkusuz, reklamda kullanılan dilsel ve görsel göstergeler reklamı yapılan
nesne/hizmet ya da marka ile ilgili belli bir “çağrışımlar bütünü”
yaratmaktadır. Markalar açısından, söz konusu “çağrışımlar bütünü” son derece
önemlidir; böylelikle markalar tüketicileri “ikna” edebilmektedir. İkna
sürecinde ise, reklam iletileri markalara destek vermektedir. Peki reklam
iletilerinin ikna ediciliği nereden kaynaklanmaktadır? Hiç kuşkusuz, her
anlatıda olduğu gibi, reklam iletilerinde, anlatılarında karşımıza çıkan temel
üç öğe ile: Kişi, Zaman ve Uzam. Bir başka deyişle, Sayın Prof.Dr.Tahsin
Yücel’in “anlatı yerlemleri” olarak tanımladığı öğelerle; eyleyen ve tümleyen
öğelerle.
Journal Section | Research Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 26, 2016 |
Published in Issue | Year 2013 Issue: 30 |