1.5 SİGMA KAYMANIN İSTATİSTİKSEL NEDENLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
Year 2012,
Issue: 16, 1 - 11, 02.12.2014
Ali Rıza Firuzan
,
Ümit Kuvvetli
Abstract
Son yıllarda süreçlerin mükemmelleştirilmesi hedefiyle ortaya çıkan Altı Sigma kavramı ilk olarak 1980’liyıllarda Motorola tarafından dünyaya tanıtılmıştır. O zamandan günümüze, Altı Sigma felsefesini takip edenler, süreç yeterliliğini tahmin etmeden önce süreç ortalamasına belirli bir kaymanın neden eklenmesi gerektiği konusunu sorgulamaktadır. Altı Sigma literatürüne göre süreç ortalamasına eklenmesi gereken bu değer 1.4 ile 1.6 sigma arasında olup, birçok süreç için genellikle 1.5 sigma olarak kabul edilir. Böyle bir düzeltmeye neden ihtiyaç olduğu ve hata oranının tahmini için süreç ortalamasının neden farklı bir değer değilde 1.5 sigma kadar kaydırıldığı sorularının cevabı bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır.
References
- Billups, M. (1993), ``Letters'', Quality Progress, August.
- Black, Ken and Lee Revere. (2006). “Six Sigma arises from the ashes of TQM with a twist.” International Journal of Health Care Quality Assurance, Vol: 19, No:3, p. 259-266.
- Bolze, S. (1998), “A six sigma approach to competitiveness”, Transmission and Distribution World, August,
- Bothe D.R. (1997), “Measuring Process Capability: Techniques and Calculations for Quality and Manufacturing Engineers” McGraw-Hill.USA
- Gupta P. (2006), Quality Digest Vol:4
- Harry, M.J. and Schroeder, R. (1999), “Six Sigma: The Breakthrough Management Strategy” Revolutionizing the World’s Top Corporations, Doubleday, New York, NY.
- Hoerl, R. and Snee, R.D. (2002),” Statistical Thinking: Improving Business Performance”, Duxbury Press, Pacific Grove, CA.
- Pande, P. S., Neuman, R. P., Canavagh, R. R., (2000), “The Six Sigma Way”, Mc- Graw Hill, USA.
- Pyzdek, T., (2003), “The Six Sigma Project Planner”, Mc-Graw Hill, USA.
- Pyzdek T. (2001), Quality Digest Vol:5
- Raisinghani M.S., Ette H. Pierce R., Cannon, G. Ve Daripaly P. (2005) “Six Sigma: Concepts, Tools and Applications” Industrial Management&Data Systems”, Vol:105 No:4 p.491-505.
- Tadikamala, P. (1994), “The confusion over Six Sigma quality'', Quality Progress, November.
- Taghizadegan S (2006), “Essentials of Lean Six Sigma” Elsevier, USA.
Year 2012,
Issue: 16, 1 - 11, 02.12.2014
Ali Rıza Firuzan
,
Ümit Kuvvetli
References
- Billups, M. (1993), ``Letters'', Quality Progress, August.
- Black, Ken and Lee Revere. (2006). “Six Sigma arises from the ashes of TQM with a twist.” International Journal of Health Care Quality Assurance, Vol: 19, No:3, p. 259-266.
- Bolze, S. (1998), “A six sigma approach to competitiveness”, Transmission and Distribution World, August,
- Bothe D.R. (1997), “Measuring Process Capability: Techniques and Calculations for Quality and Manufacturing Engineers” McGraw-Hill.USA
- Gupta P. (2006), Quality Digest Vol:4
- Harry, M.J. and Schroeder, R. (1999), “Six Sigma: The Breakthrough Management Strategy” Revolutionizing the World’s Top Corporations, Doubleday, New York, NY.
- Hoerl, R. and Snee, R.D. (2002),” Statistical Thinking: Improving Business Performance”, Duxbury Press, Pacific Grove, CA.
- Pande, P. S., Neuman, R. P., Canavagh, R. R., (2000), “The Six Sigma Way”, Mc- Graw Hill, USA.
- Pyzdek, T., (2003), “The Six Sigma Project Planner”, Mc-Graw Hill, USA.
- Pyzdek T. (2001), Quality Digest Vol:5
- Raisinghani M.S., Ette H. Pierce R., Cannon, G. Ve Daripaly P. (2005) “Six Sigma: Concepts, Tools and Applications” Industrial Management&Data Systems”, Vol:105 No:4 p.491-505.
- Tadikamala, P. (1994), “The confusion over Six Sigma quality'', Quality Progress, November.
- Taghizadegan S (2006), “Essentials of Lean Six Sigma” Elsevier, USA.