Bu çalışma, klasik sonrası dönem İslam düşüncesinin iki
önemli ismi Sadreddin Konevî (ö. 1274) ile Nasîruddîn Tûsî (ö. 1274) arasındaki
yazışmalarda merkezî bir konuma sahip olan Zorunlu Varlık’ın tikelleri bilmesi
sorununu, Konevî’nin metafizik eleştirisi bağlamında ele almakta ve eleştirinin
hedefinde yer alan İbn Sînâ’nın bu konudaki teorisini irdeleyerek Konevî’nin
yaklaşımını analiz etmektedir.
This
article aims to analyze Sadr al-Dīn al-Qunawī’s (d. 1274) critique of
met-aphysics in his correspondence with Nasīr al-Dīn al-Tūsī (d. 1274) on the
basis of al-Qunawī’s evaluations about Avicenna’s view of Necessary Being’s
knowledge of particulars.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Philosophy |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Issue: 37 |