Bu çalışmada disipliner öğretimde karşılaşılan zorluklar ve disiplinler arası öğretimin bu zorlukları aşmadaki önemi ile ilgili yapılan çalışmalar ve yurtdışı/yurt içi biyoloji öğretmenliği programlarının disiplinler arası durumları incelenmiştir. İncelenen çalışmaların sonucunda disiplinler arası öğretim yaklaşımı sonucu öğrencilerin akademik başarılarında, motivasyonlarında, derse karşı tutumlarında ve eleştirel düşünme eğilimlerinde bir artış gözlenmiştir. Ayrıca fen konularını içeren günlük yaşamdaki problemleri çözmede zorlanmadıkları ve farklı disiplinlerden bireylerle etkili iletişim kurabildikleri gözlenmiştir. Almanya, İngiltere ve Amerika’da biyoloji öğretmenliği programlarının disiplinler arası bir yaklaşımı benimsediklerini ve bu bölümden mezun olan öğretmen adaylarının biyoloji başta olmak üzere kimya, fizik, yer bilimlerinde de lisanslı oldukları görülmüştür. Türkiye’de ki 11 biyoloji öğretmenliği programında ise böyle bir duruma rastlanılmamış ve programlarda bulunan derslerin incelenmesinde disiplinler arası derslerin ve ders saatlerinin az sayıda ve çoğunun seçmeli ders olduğu görülmüştür. Bu durumla ilgili önerilerde bulunulmuştur.
In this study, difficulties encountered in
interdisciplinary teaching, studies about overcoming those difficulties and
interdisciplinary cases of national / international biology teaching programs
were investigated. As a result of the
studies it was observed an increase in the academic achievement, motivation,
attitude and critical thinking dispositions of the students towards
interdisciplinary teaching approach. In addition, it was examined that they
have no difficulty in solving the daily life problems including science
subjects and they can communicate effectively with individuals of different
disciplines. Biology teaching programs in Germany, the Great Britain and the United
States are known to have adopted a multidisciplinary approach, and teacher candidates
who graduated from this brunch are licensed particularly from the field of
biology, and also chemistry, physics and earth sciences. Within the scope of
this approach, 11 biology teacher training programs in Turkey were, afterwards,
subjected; however, such an approach was not encountered in those programs and
it was realized in the present programs that majority of interdisciplinary
lessons are elective lessons and the allotted hours are much less. The study
ends with offering suggestions on the subject matter.
Journal Section | Review |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 28, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 13 Issue: 2 |