Bu araştırmanın amacı, Türkiye’deki Suriyeli
öğrencilerin eğitimine yönelik okul yöneticilerinin görüşlerinin
incelenmesidir. Nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji deseniyle
yürütülmüş olan bu çalışmanın verileri, yüz yüze görüşme yoluyla yarı
yapılandırılmış bir görüşme formu kullanılarak elde edilmiştir. Araştırma
kapsamında İstanbul ili Pendik ve Zeytinburnu ilçelerinde farklı derecelerdeki
okullarda görev yapmakta olan 30 okul yöneticisi ile görüşme yapılmıştır.
Görüşmeler sonucunda elde edilen veriler nitel araştırma yöntemleri
doğrultusunda kodlanarak temalar altında toplanmış ve içerik analizine tabi
tutulmuştur. Araştırma bulgularına göre okul yöneticilerinin tamamına yakını,
Suriyeli öğrencilerle ilgili olarak gerek kayıt sürecinde gerekse eğitim ve
öğretimde en fazla iletişim problemleri yaşandıklarını belirtmişlerdir. Bunun
yanı sıra katılımcıların büyük bir kısmı, Suriyelilerin eğitiminde öğrenci
kayıt sisteminin yetersizliğine dikkat çekmişlerdir.
The purpose of this study is to examine
the views of school administrators on education of Syrian students in Turkey.
Phenomenology model, one of the qualitative methods, was used in the study. The
data in the study has been obtained by using interview method which is one of
the quality research techniques. 30 school administrators who work in different
schools in Istanbul, specifically in Pendik and Zeytinburnu districts have been
interviewed. The data has been analyzed through content analysis. The coded
segments have been grouped under differing categories. The findings show that
school administrators explicate communication problems with Syrian students
during the registration process and communications issues during educational
activities as the most persisting problems. In addition, the majority of the
participants draw attention to the inadequacy of the registration system for
Syrian students.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 2, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 14 Issue: 1 |