The aim of the study was to determine the effect of the mind map technique, which has visual and written content, on secondary school students’ reading comprehension and writing skills. The study, a quasi-experimental design through last test control group, was implemented with 60 fifth grade students (30 control group and 30 experimental groups). The experimental group was taught about mind maps, and how they are used, through examples and explanations. Then, the mind maps were used by the students when preparing texts for a Fine Art theme (the usual process would be to implement activities using a workbook). The mind map techniques influenced in a positive way the students’ reading comprehension and writing skills.
Bu çalışmada zihin haritası tekniğinin ortaokul öğrencilerinin okuduğunu anlama ve yazma becerilerine etkisi incelenmiştir. Çalışmanın amacı görsel ve yazılı içeriklere sahip kavram öğrenme tekniği olan zihin haritalarının ortaokul öğrencilerinin okuduğunu anlama ve yazma becerilerine etkisini saptamaktır. Son test kontrol gruplu yarı deneysel desenin kullanıldığı araştırmada çalışma grubu; biri deney biri kontrol grubu olmak üzere iki 5. sınıf şubesinde öğrenim gören toplam 60 öğrenciden oluşmaktadır. Deney grubunda öncelikle öğrencilere zihin haritasının ne olduğuna ve nasıl kullanıldığına ilişkin örnek uygulamalarla desteklenen bir eğitim verilmiştir. Daha sonra “Güzel Sanatlar” teması çerçevesinde işlenen derslerde öğrencilere her metnin okumaya hazırlık aşamasında anahtar kavramlar verilerek zihin haritaları hazırlatılmıştır. Kontrol grubunda ise okumaya hazırlık aşaması çalışma kitabındaki etkinlikler çerçevesinde yürütülmüştür. Araştırmada veri toplamam aracı olarak hem deney hem de kontrol grubuna son test şeklinde uygulanan “Güzel Sanatlar” temasında işlenen her metnin sonunda o metne ilişkin “okuduğunu anlama ve çözümleme” amacına yönelik beş sorudan oluşan okuduğunu anlama testi ve yine işlenen her metinle ilgili kompozisyon konuları kullanılmıştır. Okuduğunu anlama testinden elde edilen veriler yanıt anahtarı, yazılı anlatım çalışmasından elde edilen veriler ise çözümleyici puanlama yönergesi ile çözümlenmiştir. Araştırmada okumaya hazırlık aşamasında kullanılan zihin haritası tekniğinin, öğrencilerin okuduğunu anlama ve yazılı anlatım becerilerini olumlu etkilediği sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 20, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 14 Issue: 2 |