The recent interest in the social and cultural politics of English language teaching (ELT), along with the rise of post-modernist thinking, has brought the very concept of culture under close scrutiny. Building on the premise that ELT tenets, practices, and materials are never neutral but are always involved in cultural politics, the present paper aims to present a brief overview of the important lines of development in the history of culture teaching in ELT within a broader socio-political context. With a purpose to trace the changes in the theoretical discourse that have occurred since the post-World War II years, this paper focuses on the perception of culture and culture teaching.
Key Words: English language teaching, the concept of culture, culture teaching, postmodern perspectives.
ÖZET
Son yıllarda İngilizcenin öncelsiz bir biçimde küresel ölçekte yayılmasının İngiliz Dili Eğitimi (İDE) alanındaki kültürel ve sosyo-politik açılımlarını eleştirel bir bakış açısıyla irdeleyen görüşlerin öne çıkması, postmodern düşüncenin de etkisiyle kültür kavramının sorunsallaştırılmasına yol açmıştır. İngilizce öğretimine içkin temel inanç, pratik ve malzemelerin asla tarafsız olamayacağı görüşünden yola çıkarak, bu çalışma İDE alanında kültür olgusunun kavramsallaştırılması ve öğretimindeki değişimleri II. Dünya Savaşı sonrası yıllardan günümüze kadar uzanan tarihsel gelişim çizgisi içinde irdelemeyi amaçlamaktadır.
Anahtar Sözcükler: İngiliz dili eğitimi, kültür kavramı, kültür öğretimi, postmodern yaklaşımlar.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 20, 2011 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 7 Issue: 2 |